BiznesINFO.pl Praca Olbrzymie zwolnienia w uwielbianej sieci marketów. Pracę mają stracić setki osób
Piotr Molecki/East News

Olbrzymie zwolnienia w uwielbianej sieci marketów. Pracę mają stracić setki osób

22 września 2020
Autor tekstu: Kasper Starużyk

Zwolnienia w Carrefourze są rozważane od dłuższego czasu. Sieć handlowa planuje wprowadzić plan grupowych zwolnień, które mają objąć 3 proc. personelu, czyli w przybliżeniu 400 pracowników. Portal Money.pl dociera jednak do o wiele bardziej niepokojących informacji. Z danych jakie zebrali redaktorzy tego specjalistycznego portalu wynika, że Francuzi tylko w Szczecinie będą chcieli zwolnić 280 osób.

Zwolnienia i zmiany umów w Carrefourze

Eksperci z Money docierają do jeszcze bardziej szokujących informacji. Z danych, jakie udało się pozyskać portalowi z Mazowieckiego Wojewódzkiego Urzędu Pracy wynika, że Carrefour planuje wręczyć wypowiedzenia... 4035 osobom. Okazuje się jednak, że definitywnie zwolnione mają być "jedynie" 42 osoby. Reszta z pracowników ma otrzymać "wypowiedzenia zmieniające warunki pracy i płacy" – czytamy w serwisie. Mazowiecku UP wskazuje, że w ostatnim czasie żaden pracodawca nie zaplanował tak ostrych cięć.

Carrefour podkreśla, że nie planuje zamykania sklepów. Pracownicy, którzy otrzymają wypowiedzenia to, jak zaznacza sieć, głownie kierownictwo średniego szczebla. Pogłoski do których dociera Money wskazują jednak, że na bruk wyrzuceni mogą zostać również kasjerzy, czy osoby zajmujące się zaopatrzeniem. Przedstawiciele "Solidarności" sugerują, że pracownicy mieli usłyszeć od kierownictwa ultimatum: obniżka pensji albo zwolnienie. Co na to zarząd sieci? – Będziemy starali się zapewnić miejsce w strukturach firmy wszystkim pracownikom, adekwatnie do ich kompetencji, wiedzy i doświadczenia – wskazuje w komunikacie dla Money.pl biuro prasowe Carrefour Polska.

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie