Wszystkie loty odwołane. Z Wrocławia przez ponad miesiąc nie wystartuje ani jeden samolot

Chociaż wrocławskie lotnisko przeżywa swój rekordowy sezon, pasażerowie będą musieli przygotować się na szereg utrudnień, które będą trwały tam przez ponad miesiąc. Planowo odwołane zostały wszystkie loty.
Lotnisko we Wrocławiu przeżywa rozkwit
Od 1 czerwca do 31 sierpnia 2025 roku wrocławskie lotnisko obsłużyło aż 1 812 368 pasażerów, czyli prawie o 300 tysięcy więcej niż rok wcześniej, porównując analogiczny okres. Podróżujący najczęściej stawiali na kierunki w południowej Europie — największym zainteresowaniem cieszył się chorwacki Zadar, gdzie poleciało niemal 39 tysięcy osób. Uznanie zyskały także Malta i Rzym, a w sumie około 30 proc. pasażerów stanowili klienci najczęściej lecący do tureckiej Antalyi, Bodrum czy greckiego Heraklionu.
Za nami absolutnie rekordowe lato. To efekt największej w historii siatki połączeń, a jednocześnie ogromnego wysiłku wszystkich pracowników, którzy obsługiwali ten ruch mimo trwającej przebudowy części operacyjnej - podkreślał Karol Przywara, prezes zarządu Portu Lotniczego Wrocław.

Jednocześnie przy takim sukcesie lotnisko realizuje największy program inwestycyjny w swojej historii. W 2024 roku rozpoczęły się prace nad budową hotelu przy terminalu, przebudowę bagażowni i modernizację magazynu paliw. Wciąż trwa budowanie nowej płyty lotniskowej, drogi szybkiego zjazdu, 2,5-kilometrowej drogi kołowania i specjalnej płaszczyzny do odladzania. W sumie zużytych zostanie 40 tys. mkw. betonu i 220 tys. ton asfaltu.
W związku z trwającymi robotami pasażerowie będą musieli uzbroić się w cierpliwość i dobrze zaplanować swoje podróże, bo lotnisko będzie zamknięte przez ponad miesiąc. Kiedy nastąpi wznowienie działalności?
Ogromna inwestycja w lotnisko we Wrocławiu
Jak do tej pory prace budowlane nie były uciążliwe dla samych pasażerów, jednak wkrótce ma się to zmienić.
Jest to największy plac budowy na czynnym, pracującym lotnisku w tej części Europy. Dodatkowe wyzwania, z jakimi się mierzymy, są związane z faktem, że ruch na lotnisku, w stosunku do ubiegłego roku, wzrósł o 20 proc. Nasze warunki operacyjne, możliwości infrastrukturalne są więc w tej chwili dosyć mocno ograniczone. Mimo to udaje nam się organizować ruch płynnie, bez większych przestojów – informował Marcin Ciupa, dyrektor do spraw operacyjnych Portu Lotniczego Wrocław.
Od 26 października, Port Lotniczy im. Mikołaja Kopernika we Wrocławiu będzie całkowicie zamknięty dla ruchu. Z lotniska nie wystartuje, żaden samolot, lądowanie również nie będzie możliwe. Prace budowlane będą realizowane bezpośrednio przy pasie startowym:
Zaplanowaliśmy prace w taki sposób, aby zamknięcie lotniska było jak najkrótsze i najmniej uciążliwe dla nas i przewoźników. Stąd wybór padł na okres przejścia z letniej na zimową siatkę połączeń – tłumaczyli przedstawiciele lotniska pod koniec ubiegłego roku.
Przedstawiciele lotniska przekazali informację, do kiedy należy spodziewać się zamkniętego ruchu na wrocławskim lotnisku. Wiadomo również, na jakim etapie są prace budowlane.
Wiadomo, do kiedy lotnisko pozostanie zamknięte
Operacje lotnicze zostaną wstrzymane na 40 dni. Lotnisko otworzy się ponownie dla pasażerów po 4 grudnia, ale prace budowlane wciąż będą trwały. Ich koniec nastąpi prawdopodobnie w 2026 roku. Z kolei 26 października 2025 roku rozpocznie się remont płyty lotniska.
Po zakończeniu prac lotnisko ponownie będzie gotowe przyjmować licznych gości. Będzie dostępne również dla największych samolotów.
Jak podała Gazeta Wrocławska, jeszcze w sierpniu na lotnisku prowadzone były prace w części operacyjnej lotniska, na której pojawiły się następujące elementy:
- dodatkowa płyta postojowa, czyli 12 miejsc dla samolotów kodu C, takich jak Airbus 320 czy Boeing 737. Rozwiązanie ma pozwolić na uzyskanie dodatkowego, niezależnego miejsca postojowego dla największych maszyn wojskowych, cargo i pasażerskich kodu F (np. C-5 Galaxy, Boeing C-17 Globmaster, AN-124 Rusłan oraz Boeing 747 Jumbo Jet, Boeing 787).
- dodatkowa droga kołowania – umożliwi wykonywanie operacji lotniczych samolotów wojskowych bez potrzeby wstrzymywania ruchu samolotów pasażerskich.
- droga szybkiego zjazdu – umożliwi szybsze opuszczenie przez samolot pasa startowego.
- nowa płyta do odladzania samolotów, zlokalizowana po zachodniej stronie lotniska. Dzięki niej samoloty będą mogły startować z obu kierunków, a na obu płytach będą mogły być odladzane 4 samoloty w tym samym czasie.
- drogi do kołowania – nowa pozwoli na przyjmowanie samolotów wojskowych typu F (największych samolotów na świecie) i skróci czas operacji lotniczych.



































