Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Finanse > PKO BP pilnie ostrzega klientów. Ich pieniądze są w dużym niebezpieczeństwie
Olgierd Maletka
Olgierd Maletka 28.02.2023 08:49

PKO BP pilnie ostrzega klientów. Ich pieniądze są w dużym niebezpieczeństwie

Kobieta wypłacająca pieniądze
BiznesInfo

W ostatnim czasie bardzo łatwo zostać ofiarą oszustwa. Co kilka dni banki wydają komunikaty, w których ostrzegają swoich klientów o kolejnych próbach wyłudzenia wrażliwych danych. Jeden z czołowych graczy na polskim rynku bankowości, po raz kolejny alarmuje swoich usługobiorców.

PKO BP ostrzega

Oszuści wynajdują coraz bardziej zaawansowane metody, żeby uzyskać dostęp do danych klientów banków, a tym samym ich pieniędzy.

W poniedziałek, 27 lutego, PKO BP opublikował komunikat, w którym ponownie ostrzegł swoich klientów przed osobami, próbującymi wyłudzić pieniądze. Podszywają się oni pod pracowników banku. Powołują się na "względy bezpieczeństwa" i proszą o udzielenie dostępu do bankowości internetowej, a nawet zainstalowania na smartfonie aplikacji do zdalnej weryfikacji.

Uwaga na podejrzane wiadomości

Przedstawiciele banku polecają zachować ostrożność w przypadku wiadomości otrzymywanych drogą SMS, Messenger, WhatsApp itd.

Uważać musimy także na wiadomości od nieznanych osób, podających się za kupujących na portalu sprzedażowym bądź aukcyjnym, w których jesteśmy proszeni o kliknięcie w link i podanie danych.

"W rzeczywistości to oszuści chcą zdobyć Twoje poufne dane do logowania i autoryzacji transakcji lub dane Twojej karty płatniczej" - informuje bank. 

Weryfikujmy informacje

"PKO Bank Polski nie wymaga instalacji na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości elektronicznej, dodatkowego oprogramowania, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu" - czytamy w komunikacie wydanym przez bank.

Przedstawiciele banku podkreślają, że pracownik instytucji podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi o podanie haseł dostępu, wypłatę pieniędzy lub wpłatę ich na inne konto, a także o wyrażenie zgody na zainstalowanie na urządzeniu aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.

Musimy zachować ostrożność i w razie jakichkolwiek wątpliwości skonsultować się z infolinią banku. "Jeśli odbierzesz telefon od osoby podającej się za pracownika innej instytucji np. KNF, prokuratury, policji czy BIK, skontaktuj się telefonicznie z instytucją na numer telefonu, który jest opublikowany na jej stronie internetowej" - przestrzega bank.