Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Takiej reklamy w Polsce jeszcze nie było. C&A wypuściło 20-sekundowy spot. Początek trendu?
Michał Górecki
Michał Górecki 23.05.2024 16:05

Takiej reklamy w Polsce jeszcze nie było. C&A wypuściło 20-sekundowy spot. Początek trendu?

UNMUTE
Fot. C&A - mat.prasowe/ kampania UNMUTE

C&A, międzynarodowy gigant szwajcarskiego holdingu COFRA, zrealizował pierwszą w historii marketingu kampanię reklamową przetłumaczoną na polski język migowy. Już teraz reklama emitowana jest w kanałach TV, z końcem miesiąca inkluzywny komunikat będzie transmitowany w kanałach VOD.

C&A architektem przełomu?

Za opracowanie przekazu odpowiedzialne są Agencja Group One, Mediaplus (obsługuje budżet mediowy C&A) i marketingu inkluzywnego UNMUTE. To szersza inicjatywa działań z zakresu dostępności komunikacji dla osób z niepełnosprawnościami (ozn), ich efektem jest pierwszy w historii polskiej branży fashion spot tłumaczony na język migowy. Krótki film reklamowy C&A od 9 maja jest już dostępny w kanałach telewizyjnych, a z końcem miesiąca pojawi się na kanałach VOD. Tym projektem szwajcarski gigant modowy rozpoczął wiosenną kampanię reklamową swoich serii.

Zobacz też: Polska kampania o Ukraińcach z historyczną nagrodą. "Gdzie zamieszkać" przetarła szlak

Sofia Skrypnyk, Head of Equity, Inclusion & Human Rights w C&A Europe oceniła krótko, że firma cieszy się z tytułu prekursora na polskim rynku reklamowych przekazów inkluzywnych.

Przed nami długa droga, aby wspólnie stworzyć środowisko, w którym różnorodność jest normą, a inkluzywność sposobem, w jaki działamy. Chcemy to pokazywać na każdym etapie naszej komunikacji z klientami.

Badania kliniczne w kryzysie, lecz z szansą na przełom. Polacy wchodzą do gry

Początek trendu?

Agencja Group One, zaangażowana w produkt, zwraca uwagę, że inicjatywa jest, lub może być, przełomowa. Dotąd bowiem na polski język migowy tłumaczone były, czego wymaga prawo, jedynie komunikaty ministerialne spółek państwowych - widzowie kanałów telewizyjnych mogli je zauważyć np. przy przemówieniach, orędziach czy przekazach tych podmiotów. Ale firmy komercyjne takiego obowiązku nie mają - regulacje nie wymagają dostosowania przekazu do osób głuchych czy głuchoniemych. “Takie marki jak C&A to przykład marki odpowiedzialnej społecznie, które napędzają pozytywne zmiany” - opiniuje agencja.

C&A. Co oznacza skrót?

C&A to firma założona w Niderlandach w 1841 r. w mieście Sneek. Skrót pochodzi od Clemens & August, czyli imion braci-założycieli Brenninkmeijer, emigrantów z Westwalii. Dziś C&A jest międzynarodową siecią sklepów odzieżowych należącą do szwajcarskiego holdingu, ale wciąż kontrolowanego przez rodzinę Brenninkmeijer. W 17 krajach firma zatrudnia 32 tysiące pracowników w 1050 sklepów.