biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
Obserwuj nas na:
BiznesINFO.pl > Technologie > Rewolucja w Santander Consumer Bank. Część klientów na stałe bez dostępu do bankowości internetowej
Maciej Olanicki
Maciej Olanicki 25.05.2025 11:27

Rewolucja w Santander Consumer Bank. Część klientów na stałe bez dostępu do bankowości internetowej

bank
Fot. Anna Shvets/Pexels

Mówienie o rewolucji w kontekście nowinek technicznych zdecydowanie jest nadużywane, niemniej z realnym przewrotem będą mieli wkrótce do czynienia klienci Santander Consumer Bank. Zapowiada on zmiany, które zredefiniują podejście do bankowości elektronicznej – zamierza całkowicie zrezygnować z oferowania części usług.

Nowy właściciel i duże zmiany w Santander Bank Polska

Jak informuje  cashless.pl, Santander Consumer Bank chce w kwestii bankowości elektronicznej w całości postawić na rynek mobilny. Wcześniej podobnych zmian dokonał Raiffeisen Bank.

Wśród klientów Santander Consumer Bank zaczęła być rozsyłana korespondencja zawiadamiająca, że już w przyszłym miesiącu nowi klienci będą mogli korzystać z bankowości elektronicznej wyłącznie za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Nie będzie im już w ogóle oferowany dostęp do serwisu internetowego dostępnego z poziomu przeglądarki internetowej na komputerach osobistych.

Przejęcie Santandera pod okiem rządu. Ministerstwo ujawnia kulisy

Bank rezygnuje z bankowości internetowej dla części klientów

Jak dotąd nie ma mowy o całkowitym wyłączeniu bankowości internetowej, jak Santander Consumer Bank nazywa przeglądarkowy serwis. Zamiast tego zmiany obejmą wyłącznie nowych klientów, którym jednak w ogóle nie będzie dawany już wybór, czy obok aplikacji mobilnej chcą także bardziej tradycyjnego cyfrowego dostępu do usług bankowych:

Nowi klienci, którzy zawrą umowę o świadczenie usług bankowości elektronicznej lub o limit kredytowy i kartę po 24 czerwca 2025 r., będą mogli korzystać tylko z aplikacji mobilnej. Dostęp do bankowości internetowej będą mieli tylko klienci, którzy zawarli z nami umowę wcześniej.

Banki mają mocne argumenty, by zacząć stosować podejście, w którym pierwszeństwo, a nawet całkowity monopol na dostęp do usług cyfrowych będą miały urządzenia mobilne.

pexels-vazhnik-7563466.jpg
Fot. VAZHNIK/Pexels

Santander Bank Polska przechodzi w tryb mobile-only. Ma ku temu mocne argumenty

Przede wszystkim stale i szybko rośnie liczba klientów, którzy korzystają w tym celu wyłącznie ze smartfonów – często zresztą system uwierzytelniania zaimplementowany jest tak, że przelewy zlecone na komputerze trzeba autoryzować z użyciem aplikacji mobilnej. Według danych cashless.pl od 2023 do 2024 r. liczba klientów mobile-only wzrosła w Polsce o 2,5 mln, do 19 mln.

Drugim czynnikiem jest bezpieczeństwo, choć tutaj kwestia nie jest tak jednoznaczna. W urządzeniach mobilnych na szeroką skalę zastosowanie znalazła biometria, zaś w systemach mobilnych, zamkniętych i będących pod większą kontrolą dostawcy niż ma to miejsce na pecetach, łatwiej wprowadzać blokady antyphishingowe. Nie ma jednak wątpliwości, że nie tylko banki, ale także oszuści i włamywacze są już dzisiaj mobile-first.

BiznesINFO.pl
Obserwuj nas na: