Praca nie daje szczęścia
Obraz Lukas Bieri z Pixabay
Autor Oktawian Góral - 31 Lipca 2020

Nienawidzisz swojej pracy? Ekspert radzi, co powinieneś zrobić dalej

Praca nie daje szczęścia? Główna HR Menager w Microsoft zdradza, jak odczarować złą atmosferę w pracy. Okazuje się, że zwolnienie nie musi być smutną koniecznością.

Praca przyprawia cię o dreszcze, a na samą myśl o swojej firmie masz nagłe napady płaczu? Nie musi tak być. Okazuje się także, że zwolnienie się nie musi być ostatecznością. Kathleen Hogan w rozmowie z Business Insiderem zdradza jak zadbać o świetne morale w firmie i przywrócić chęci do pracy, nawet gdy wchodząc do pracy powtarzamy sobie codziennie "Lasciate ogni speranza, voi ch’entrate" - "Porzućcie wszelką nadzieję, wy, którzy tu wchodzicie".

Praca marzeń szybko staje się piekłem?

Okazuje się, że nawet gdy zatrudniamy się w wymarzonej firmie i wykonujemy pracę "najwspanialszą pod słońcem" z czasem zaczynamy odczuwać coraz większą demotywację. W miejsce dawnej radości zaczyna wkraczać nienawiść do przedsiębiorstwa. Co robić? Sprawy dodatkowo może komplikować fakt, że z różnych powodów nie chcemy lub nie możemy się zwolnić. Jak wskazuje Business Insider, w takim przypadku warto się zdystansować i spojrzeć na swoje obowiązki niejako z góry. Zdaniem szefowej HR w Microsofcie, Kathleen Hogan, pierwszym krokiem jaki powinien podjąć pracownik, który odczuwa coraz większą frustrację związaną ze swoim obowiązkami i pracą, to spojrzenie na szanse. Cytowana przez BI ekspertka wskazuje, że powinniśmy postarać się wrócić do wspomnieć jakie towarzyszyły nam przez pierwsze dni pracy - dlaczego zdecydowaliśmy się na taką, a nie inną firmę, a także jakie szanse stawia przed nami przedsiębiorstwo. Gdy wyciągniemy odpowiednie wnioski, warto je zestawić z obecną sytuacją. Często okazuje się, że to nie obowiązki same w sobie są irytujące, ale otoczka wokół nich.

We dwóch weszli do sklepu Biedronki, nikt nie przypuszczał jakie zrobią rzeczy. Kamery monitoringu wszystko nagrałyWe dwóch weszli do sklepu Biedronki, nikt nie przypuszczał jakie zrobią rzeczy. Kamery monitoringu wszystko nagrałyCzytaj dalej

Business Insider cytuje fragment rozmowy z Shannon Sullivan, która zaczęła denerwować się na swoją pracę. Po kontestacji okazało się, że irytację kobiety wywoływały nie jej obowiązki, ale przedłużające się w nieskończoność procedury administracyjne. Gdy udało się uporządkować i usprawnić przepływ informacji i dokumentów oraz uprościć wiele spraw na twarzy znów pojawił się uśmiech, a praca znów stała się fascynującym przeżyciem.

Napraw pracę lub ją rzuć

DZISIAJ GRZEJE:
1. Już niedługo, wielkie kontrole w domach Polaków. Udział będzie obowiązkowy
2. Niemcy mają wielkie powody do obaw. Nikt nie spodziewał się aż takiej katastrofy
3. Monika Kurska miała napisać książkę po rozwodzie o Jacku Kurskim? Co stało się ostatecznie?

Okazuje się jednak, że czasem spojrzenie z góry to za mało. Gdy nie udaje nam się samodzielnie wyciągnąć wniosków i odpowiednich narzędzi, warto udać się do przełożonego na rozmowę. Kultura feedbacku jest coraz istotniejszym elementem budowy wsparcia w firmach. Zastanówmy się co nam sprawia radość, a co doprowadza do furii. Z taką listą warto udać się do przełożonego na poważną rozmowę. Szefowa HR firmy Microsoft podkreśla w BI, że tylko zadowoleni i zainspirowani pracownicy są zmotywowani do efektywnej, a co za tym idzie lepszej pracy. Problem pojawia się, gdy szef nie chce nas słuchać lub obawiamy się, że rozmowa przyniesie skutek odwrotny do zamierzonego.

Seniorze, emerytura i dodatki to nie wszystko, na co możesz liczyć. 5 najważniejszych ulg i zniżek dla emerytaSeniorze, emerytura i dodatki to nie wszystko, na co możesz liczyć. 5 najważniejszych ulg i zniżek dla emerytaCzytaj dalej

W takiej sytuacji poleca się udać do osoby, która stoi stanowisko wyżej niż nasz bezpośredni przełożony. - Moje doświadczenie pokazuje, że szef ma ogromny wpływ na to, jak pracownicy postrzegają swoją pracę. Jeśli nie jest wspierający, nie daje szansy na rozwój, pracownicy są bardziej skłonni odejść - mówi Kaithleen Hogan w Business Insiderze. Mimo wszystko, choć zawsze zachęca do próby naprawy atmosfery w firmie, to uważa, że nie warto marnować swoich sił na pracę w kiepskich warunkach, których nijak nie da się poprawić. - Życie jest zbyt krótkie, by marnować je w pracy, która nie daje ci szansy na rozwój, nie ma twoim zdaniem głębszego sensu i unieszczęśliwia cię - kończy w rozmowie z BI Kaithleen Hogan.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Minister potwierdza. Zacznie się już w niedzielę
  2. Łukasz Szumowski podjął ważną decyzję. Wszystko przez zwiększoną ilość zakażeń koronawirusem
  3. Podjęto decyzję, jakiej obawiali się Polacy. Loty za granicę zostaną wstrzymane
  4. PKO BP wprowadza nową funkcję przy robieniu przelewów. Możesz się porządnie zdziwić
  5. Minister ogłasza program Maluch Plus, do rozdania 450 mln zł. Znamy już datę składania wniosków
  6. Nagły komunikat z ministerstwa ws. noszenia maseczek. Dotyczy Lidla, Biedronki i innych sklepów
  7. Para ponad godzinę czekała na podanie dania w restauracji. Na koniec zostawili kelnerowi porażającą wiadomość z bonusem
Ważny komunikat ministerstwa ws. obostrzeń. Dotyczy nie tylko Lidla czy BiedronkiWażny komunikat ministerstwa ws. obostrzeń. Dotyczy nie tylko Lidla czy BiedronkiCzytaj dalej

Koniecznie obejrzyj nieziemsko prosty i szybki przepis na przepyszny posiłek!

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News