Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Polski fintech wprowadza rewolucyjne rozwiązanie płatnicze na wielu rynkach
Redakcja BiznesInfo
Redakcja BiznesInfo 22.03.2022 09:29

Polski fintech wprowadza rewolucyjne rozwiązanie płatnicze na wielu rynkach

softpos foto logowane (1)
Soft Pos

Aplikacja SoftPos opracowana przez polski fintech o tej samej nazwie jest systematycznie i dynamicznie wprowadzana na rynki na całym świecie. Rozwiązanie pozwala na akceptowanie transakcji zbliżeniowych kartą i jej wirtualnymi odpowiednikami bez konieczności posiadania fizycznego terminala. Do korzystania z SoftPosa wystarczy urządzenie z systemem Android – jak telefon czy tablet.

Wedle szacunków różnych organizacji, na świecie funkcjonuje ok. 480 mln firm i sprzedawców nie przyjmujących płatności kartą. Jako powód tego stanu podają przede wszystkim wysoki koszt utrzymania terminala, konieczność posiadania, aktualizowania i serwisowania dodatkowego urządzenia czy jego rozmiar, co jest szczególnie ważne w profesjach opartych o mobilność. SoftPos idealnie odpowiada na te potrzeby, pozwalając na wykorzystanie posiadanego dotychczas urządzenia. Ogranicza to nie tylko koszty przedsiębiorcy, lecz także znacząco skraca czas wdrożenia, ponieważ cały proces zawarcia umowy i rozpoczęcia korzystania z terminala może odbyć się zdalnie.

Czym jest SoftPos? 

Rewolucyjna technologia SoftPos jest przełomem w rozwoju technologii, ponieważ umożliwia realizację płatności bez konieczności posiadania tradycyjnego terminala czy PIN pada. Aplikacja działa na urządzeniach z systemem Android – zarówno na standardowych smartfonach czy tabletach, jak również specjalistycznym sprzęcie wykorzystywanym m.in. przez kurierów, dostawców czy sprzedawców biletów. By zainstalować SoftPosa wystarczy:

  • system operacyjny Android 8.0 (lub wyższy),

  • dostęp do internetu, 

  • włączona funkcja NFC.

Co ważne, aplikacja działa na urządzeniach wszystkich wiodących producentów.

Świat wybiera SoftPosa

Warto zauważyć, że SoftPos, jako pierwszy na świecie został wdrożony u realnych końcowych klientów wychodząc tym samym z fazy testów. Od startu w Polsce, latem 2020 roku, rozwiązanie staje się coraz bardziej popularne na rynkach zagranicznych. Do tej pory aplikacja jest używana przez użytkowników końcowych w Hiszpanii, Rumunii i na Węgrzech, a obecnie trwają testy w kolejnych sześciu europejskich państwach. Z uwagi na łatwość wdrożenia i możliwość przeprowadzenia wszystkich procesów online, zainteresowanie pojawia się jednak również z innych części świata, a firma otworzyła swoje przedstawicielstwa na niemal wszystkich kontynentach – w tym w Hiszpanii, Brazylii czy ZEA.

softpos foto logowane (12)

Nie tylko dla małych przedsiębiorców

W pierwszych czterech europejskich krajach z technologii SoftPos korzystają m.in. dostawcy jedzenia, restauracje, lokalne sklepy, sprzedawcy biletów, firmy kurierskie czy taksówkarze. Chwalą oni przede wszystkim intuicyjną obsługę rozwiązania i fakt, że terminal mogą mieć teraz zawsze przy sobie. 

Na szczególna uwagę zasługują jednak przeprowadzone jesienią tego roku wdrożenia u klientów korporacyjnych. W przeciwieństwie do pozostałych użytkowników, którzy korzystają z rozwiązania w wersji standalone dostępnej w sklepie Google Play, dwie firmy zaimplementowały moduł SoftPos do swoich własnych aplikacji. 

Hiszpańska poczta Correos przyjmuje płatności bezgotówkowe korzystając z tego samego urządzenia, którym listonosze skanują przesyłki i potwierdzają ich odbiór. W przypadku, gdy konieczna jest zapłata, aplikacja automatyczne przekazuje kwotę do modułu płatniczego, a całość trwa kilka sekund – bez zmian urządzenia, łączenia się z przystawkami czy konieczności uruchamiania kilku aplikacji.

SoftPos z założenia jest rozwiązaniem, które daje klientom niemal nieskończone możliwości implementacji. Mogą oni zdecydować się na naszą aplikację, która będzie oczywiście zawierała branding danego klienta, ale mogą także wykorzystać jedynie nasz moduł płatniczy i umieścić go w swojej, istniejącej aplikacji – na przykład służącej do skanowania paczek czy sprzedaży wejściówek. Integracja tego typu oszczędza użytkownikom czas potrzebny na przeprowadzenie transakcji czy miejsce, w którym normalnie musieliby mieć tradycyjny terminal. Możliwość zapłaty kartą to z kolei dużo większy komfort dla osób płacących – mówi Grzegorz Nowakowski, członek zarządu i współzałożyciel SoftPos.

Podobny wariant stosuje z sukcesami od kilku miesięcy również jeden z regionalnych przewoźników kolejowych w Polsce. Konduktorzy mogą w tej chwili przyjmować płatność kartą korzystając z urządzeń, które służyły im wcześniej do sprzedaży biletów czy sprawdzania ich ważności. W tym przypadku również cały proces trwa zdecydowanie krócej i jest prostszy, a pracownicy kolei poruszający się po pociągu są w stanie wykonać wszystkie czynności za pomocą tej samej aplikacji. 

Czytaj także: Kolejni zadowoleni użytkownicy SoftPos

Bezpieczeństwo i ekologia

Wielu użytkowników na początku współpracy zadaje pytanie o bezpieczeństwo rozwiązania. SoftPos jako jedna z pierwszych firm na rynku zdobyła najwyższe możliwe certyfikaty bezpieczeństwa: PCI DSS oraz PCI CPoC. Rozwiązanie jest także zweryfikowane przez Mastercard i VISA, dzięki czemu możliwe jest procesowanie transakcji wymagających podania kodu PIN. Zabezpieczenia aplikacji odpowiadają więc tym znanym ze standardowych terminali płatniczych. 

softpos foto logowane (11)

Gdy tylko rozpoczęliśmy prace nad aplikacją, wiedzieliśmy że musi ona dorównywać tradycyjnym terminalom lub nawet je przewyższać, a bezpieczeństwo transakcji to jeden z najważniejszych elementów składowych rozwiązania” – mówi Nowakowski. „Fakt, że w niecały rok po rozpoczęciu testowych wdrożeń udało nam się zdobyć certyfikację PCI CPoC, a także umożliwić naszym klientom przyjmowanie transakcji wymagających podania PIN-u to wielka zasługa naszego zespołu i ogromny krok naprzód dla całego rynku. Mamy nadzieję, że już wkrótce SoftPos stanie się jednym z najczęściej spotykanych typów terminali na świecie. – dodaje.

Obok podstawowych zalet technologii SoftPos, takich jak: wygoda i bezpieczeństwo oraz zmniejszenie kosztów, warto pamiętać również o aspekcie ekologicznym. W opozycji do tradycyjnych terminali możemy wymienić:

  • brak zużycia energii i materiałów niezbędnych do produkcji dodatkowych urządzeń,

  • brak potrzeby transportu (eliminacja zużycia paliwa i zanieczyszczeń),

  • cyfryzacja transakcji (nie ma potrzeby druku, nie marnujemy papieru), 

  • brak zużycia energii niezbędnej do pracy oddzielnego urządzenia,

  • samodzielne aktualizacje online, bez konieczności wysyłania serwisantów,

  • zmniejszenie ilości elektrośmieci w środowisku.

Istotny jest również fakt, iż obecnie rynek półprzewodników i mikroprocesorów przeżywa swoistą zapaść, a brak dostępności części elektronicznych potrzebnych do produkcji i serwisowania urządzeń takich jak terminale płatnicze staje się poważnym problemem. W tym wypadku SoftPos jest więc swoistym remedium, pozwalając wdrożyć terminale niemal od ręki - bez czekania na produkcję i wysyłkę fizycznych terminali.

https://www.youtube.com/watch?v=DeS3nwav5vY 

Tagi: