PKP uruchamia prestiżowe połączenie. Do Zakopanego Polacy pojadą za 1 zł

Uruchomienie nowej trasy Pendolino do Zakopanego zapowiada się na największą kolejową premierę tej jesieni – i rewolucję w polskiej turystyce. Inauguracyjny kurs z biletem za 1 zł ma skupić uwagę całego kraju na nowych standardach podróży i sprawdzić apetyt Polaków na szybkie połączenie dwóch turystycznych biegunów.
Północ spotyka południe: szybkie Pendolino zmieni mapę podróży po Polsce
Od lat Zakopane pozostaje niezmiennie koroną na polskiej mapie turystycznej. Dla wielu osób pozostaje jednak trudno dostępny; w końcu podróż ze środkowej czy północnej Polski może zająć wiele godzin, nie zawsze w komfortowych warunkach. Problem stanowią również powracające w szczytowym sezonie korki na zakopiance. Teraz jednak ma się to zmienić - za sprawą nowego połączenia kolejowego.
Czy jednego dnia można zjeść śniadanie w gdańskim porcie, a kolację u stóp Giewontu? Od 14 grudnia 2025 r. odpowiedź brzmi: tak. Według wstępnego rozkładu PKP Intercity skład EIP wyruszy z Gdańska i już po nieco ponad 7 godzinach zamelduje się w Zakopanem. To skok jakościowy wobec dotychczasowych TLK i IC, które pokonywały trasę nawet w 9,5 godziny. Czas to jednak nie jedyne, co zyskają podróżni.
Bilet za złotówkę. PKP z mocnym marketingiem i prezentem dla podróżnych
Pendolino na trasie Gdańsk-Zakopane zwiększy komfort podróży o dostęp Wi-Fi, gniazdka 230 V oraz Strefę Ciszy. Blisko połowa liczącej 700 km trasy ma być pokonywana z prędkością 200 km/h. Zainteresowani wyższym standardem będą mogli wypróbować nowe połączenie już za niecały miesiąc – a za bilet zapłacą tylko 1 zł.
Bezwzględnie jest to połączenie oczekiwane od dawna w Zakopanem. Pierwsze Pendolino testowo wjechało już na dworzec i zrobiło wszystkim apetyt na podróżowanie komfortowym pociągiem… To wzmoży nastroje konsumenckie w portfolio z zamożniejszego gościa, który oczekuje tego rozwiązania – zapowiada Karol Wagner z Tatrzańskiej Izby Gospodarczej.
Szybsza kolej ma uwolnić Tatry od weekendowych korków na Zakopiance i wydłużyć sezon turystyczny. Eurostat wskazuje, że poprawa dostępności transportowej podnosi średnie wydatki turystów w regionach górskich o 8 proc. rok do roku.

Pociągiem do Zakopanego. Turystyka i biznes zacierają ręce
Według Tatrzańskiej Organizacji Turystycznej zagraniczny gość zostawia dziś w Zakopanem średnio 582 zł dziennie. Wzrost wizyt o zaledwie 10 proc. może więc przynieść lokalnemu biznesowi dodatkowe 35 mln zł w nadchodzącej zimie.
Promocyjny kurs 18 października będzie jedyną okazją, by przetestować Pendolino za symboliczną złotówkę. PKP Intercity tłumaczy, że chce “dać przedsmak szybkiej kolei szerszej grupie klientów”. Po inauguracji taryfa SuperPromo ma zaczynać się od 149 zł. To wciąż mniej niż koszt podróży autem z Gdańska do Zakopanego, szacowany na ok. 400 zł, uwzględniając paliwo i opłaty drogowe, a pokonanie całej trasy pociągiem będzie dodatkowo atrakcyjne dla osób, które podróżują służbowo lub chcą wykorzystać ten czas na pracę.
Jeśli inauguracyjny kurs okaże się sukcesem, PKP Intercity rozważa wydłużenie relacji aż do Kołobrzegu w sezonie letnim. W praktyce Polska zyska kolejowy kręgosłup łączący Bałtyk z Tatrami, a pasażerowie – realną alternatywę dla zatłoczonych dróg i lotów z przesiadkami.





































