Pilny komunikat PKO BP. Polacy masowo dostają takie wiadomości, lepiej na nie uważać

PKO BP wydał pilny komunikat, z którym powinni zapoznać się nie tylko klienci tego konkretnego banku, ale także osoby, które mają konto gdzieś indziej. W ostatnim czasie Polacy otrzymują niepokojące wiadomości. Trzeba zachować szczególną ostrożność, bo chwila nieuwagi może doprowadzić do utraty pieniędzy. Na co dokładnie należy uważać? Odpowiadamy.
Bankowość elektroniczna cieszy się ogromną popularnością
Bankowość elektroniczna jest ogromnym ułatwieniem w codziennym zarządzaniu naszym budżetem. Oferuje nam wygodne i proste rozwiązania, dzięki którym możemy załatwić wiele ważnych spraw nawet bez wychodzenia z domu. Warto mieć jednak na uwadze, że wraz z rosnącą popularnością bankowości elektronicznej, pojawiają się także liczne oszustwa. Nieuczciwe praktyki cyberprzestępców mogą prowadzić do utraty oszczędności.
Banki często wydają komunikaty, w których przekazują swoim klientom kluczowe informacje. Najczęściej dotyczą one prac serwisowych i przerw technicznych czy też informują o potencjalnych zagrożeniach związanych z cyberprzestępstwami. Warto więc dokładnie śledzić komunikaty, które pojawiają się na stronie internetowej czy w aplikacji mobilnej banku.
ZOBACZ TAKŻE: Pilne ostrzeżenie IMGW – w końcówce maja zagrożona duża część kraju. Synoptycy pokazali ważną prognozę

PKO BP wydał pilny komunikat. Wszyscy klienci banków powinni o tym wiedzieć
W obecnych czasach klienci banków są mocno narażeni na działania cyberprzestępców. Oszuści próbują wyłudzać pieniądze na różne sposoby, a ich metody stale ewoluują. Bardzo często możemy spotkać się z tym, że przestępcy wykorzystują zaufanie Polaków do instytucji publicznych i podszywają się pod nie. Gdy kontaktują się z potencjalną ofiarą, działają szybko, wywołując tym presję czasu, co może prowadzić do nieprzemyślanych decyzji.
W ostatnim czasie pojawiła się nowa fala oszustwa, o której informuje PKO BP w wydanym komunikacie. Bank regularnie prowadzi kampanie edukacyjne w swoich serwisach i uświadamia swoich klientów o aktualnych zagrożeniach. Informuje również o tym, w jaki sposób należy chronić się przed nieuczciwymi praktykami cyberprzestępców. Jakimi metodami tym razem posługują się oszuści?

Uważaj na takie wiadomości. Można stracić pieniądze
PKO BP pilnie apeluje do Polaków. Klienci banków są narażeni na nową falę oszustwa. Wiele osób otrzymuje nietypowe wiadomości e-mail. Jak się okazuje, oszuści powołują się w nich na nieistniejące przepisy prawne, nakłaniają do wypełniania specjalnych formularzy lub nawet wykonania przelewu na wskazany “rachunek techniczny”. Cyberprzestępcy po raz kolejny starają się wykorzystać zaufanie do instytucji publicznych i tym razem podszywają się pod Generalnego Inspektora Informacji Finansowej (GIIF).
W wiadomościach rozsyłanych do Polaków informują o rzekomych nieprawidłowościach w przesłanych danych lub konieczności “odzyskania zamrożonych kryptowalut”. Należy zachować szczególną ostrożność i ignorować tego typu wiadomości. Zagrożenie jest bardzo poważne, a samo oszustwo dopracowane. E-maile bardzo często wyglądają profesjonalnie - zawierają logo GIIF i elementy stylizowane na oficjalną korespondencję rządową.
PKO BP w wydanym komunikacie apeluje, by nie reagować pochopnie na takie wiadomości, bo konsekwencje mogą być opłakane. Warto pamiętać, że GIIF czy Ministerstwo Finansów nie proszą obywateli o przesyłanie poufnych danych czy środków za pośrednictwem e-maili czy telefonu. W przypadku, gdy otrzymamy podejrzaną wiadomość, nie powinniśmy na nią odpowiadać, ani podawać danych logowania. Nie należy również klikać w linki zawarte w takich wiadomościach.





































