Chiny zakochały się w polskich kosmetykach
Autor Przemysław Terlecki - 29 Lipca 2019

Polskie kosmetyki podbijają Chiny. Chcą ich tam coraz więcej

Chiny rozkochały się w Polskich kosmetykach. Okazuje się, że obywatele Państwa Środka znaleźli w produktach z kraju nad Wisłą wszystko to, czego szukali. Ekonomiści nie wątpią w fakt, że to ogromna szansa dla polskiego rynku.

Chiny podbijają polskie kosmetyki. Pochodzące z naszego kraju wyroby kosmetyczne coraz bardziej podobają się chińskim odbiorcom, którzy coraz chętniej po nie sięgają. Jakie są powody takiego działania? Okazuje się, że kosmetyki z Polski spełniają wymagania, jakie dotąd chińczycy stawiali przed kosmetykami. Są także dla nich, co ważne, bardzo egzotyczne.

Jak wskazuje portal INNPoland, chiński konsument obecnie w kosmetykach szuka przede wszystkim naturalnego składu, długiej historii danej firmy oraz definicji własnej osobowości. Wszystko to znajdują w polskich kosmetykach, które coraz liczniej zalewają chiński rynek. Chińczycy czasy używania masowych wyrobów kosmetycznych mają już za sobą, dlatego stawiają na produkty mniej znane. To kolejny czynnik przyciągający ich do polskich kosmetyków - Europa Środkowo-Wschodnia jest dla nich egzotyczna, a używając kosmetyków pochodzących z niej wyróżniają się na tle innych.

Biedronka zapamięta go na długo. Klient wydał 24 tys. złotychBiedronka zapamięta go na długo. Klient wydał 24 tys. złotychCzytaj dalej

Chiny zakochane w polskich kosmetykach

Szef biura Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Szanghaju, Andrzej Juchniewicz, nie ma wątpliwości, że dla polskich producentów kosmetyków kontrkaty w Chinach to ogromne zyski i możliwości rozwoju. Obecnie Miraculum oraz Be Organic podpisały długookresowe umowy na dostawę swoich produktów. Kolejne kontrakty są jednak w realizacji. Sam Juchniewicz wskazuje, że firmy wchodzące na chiński rynek mogą zwiększyć wartość sprzedaży nawet 10-krotnie.

Polskie firmy kosmetyczne, które wchodzą na rynek chiński są w stanie zwiększyć wartość sprzedaży w ciągu roku nawet o 1000% - przewiduje Juchniewicz.

Jednak, jak podaje INNPoland, nie tylko Chińczycy korzystają z dobrodziejstw polskiej kosmetyki. Produkty kosmetyczne made in Poland zalewają świat, gdyż dostępne są już w 160 krajach. Tylko w 2018 roku klienci zza granicy wydali na nie aż 3 mld euro.

PIP apeluje do pracodawców: Skróćcie czas pracy na upałyPIP apeluje do pracodawców: Skróćcie czas pracy na upałyCzytaj dalej

ZOBACZ TAKŻE:

  1. 10 000 zł za to, że nie przejdziesz na emeryturę?
  2. Lidl będzie teraz budował mieszkania
  3. 4000 zł dodatku do emerytury za szczególne osiągnięcie
  4. Kraje egzotyczne walczą z “begpackersami”

Następny artykuł Kliknij ten przycisk Google News Trafisz na stronę Wiadomości Google, gdzie w prawym górnym rogu znajdziesz przycisk "Obserwuj". Kliknij go.