Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Amerykański gigant wejdzie do Polski? Żabka może czuć się zagrożona
Zuzanna Kłosek
Zuzanna Kłosek 13.06.2024 09:22

Amerykański gigant wejdzie do Polski? Żabka może czuć się zagrożona

sklep
Fot. redakcja serwisu

Sklepów convenience w Polsce nie brakuje, ale niekwestionowany lider jest tylko jeden. Żabki możemy spotkać w każdym mieście, na niemal każdej ulicy. Już niedługo na naszym rynku może zawitać również amerykańska sieć, która bije rekordy popularności. Żabka będzie musiała walczyć o klientów?

Konkurencja dla Żabki na polskim rynku

Do tej pory trudno było znaleźć sieć, która stanowiłaby dla Żabki faktyczne zagrożenie. Sklepy tej sieci są niezwykle popularne nie tylko dzięki swojej ilości sklepów, ale również dostępności - zakupy w Żabce możemy przecież zrobić przez cały tydzień, nawet w niedziele niehandlowe. Sieć oferuje również szeroki zakres usług. 

Zrobimy w nim nie tylko zakupy spożywcze, ale również wypijemy kawę, zjemy coś ciepłego lub odbierzemy paczkę. Nic więc dziwnego, że mimo cen, które często pozostawiają wiele do życzenia, Żabka ma się doskonale. To może się jednak wkrótce zmienić — rękawice Żabce może rzucić amerykański gigant: 7-Eleven.
 

Główna wygrana w grze Lotto. Wiemy, gdzie kupiono szczęśliwą zdrapkę

7-Eleven wejdzie do Polski?

Sieć 7-Eleven podbija amerykański rynek już od niemal stu lat. Pierwszy sklep został otwarty w 1927 roku, w Dallas. Od tego czasu sklepu conveniece tej sieci pojawiły się nie tylko w całych stanach zjednoczonych, ale również w Japonii, Korei Południowej i Tajlandii, a także w Danii, Szwecji i Norwegii. W sumie sieć liczy już ponad 85 tysięcy placówek, a wkrótce liczba ta ma gwałtownie wzrosnąć.

 Do 2030 roku 7-eleven planuje mieć łącznie 100 tysięcy punktów. Plan rozwoju zakłada także wejście na rynek w aż 10 kolejnych krajach

Na liście kandydatów znalazła się również Polska. Jak informowały niemieckie media w ubiegłym roku, sieć ma już za sobą pierwsze rozmowy w zakresie poszukiwań partnerów biznesowych w naszym kraju.
 

7-eleven i Żabka nie będą konkurencją

Jak to możliwe? Jeśli obie sieci staną obok siebie na polskim rynku, powinny walczyć o klientów niczym Lidl i Biedronka. Całkiem możliwe, że to do takiej sytuacji jednak nie dojdzie. Istnieje bowiem wysokie prawdopodobieństwo, że 7-eleven nie będzie budować swojej sieci w Polsce od zera. Zamiast tego amerykański gigant postawi na przejęcia. A oczywistym kandydatem na placówki 7-eleven będzie Żabka — także sklep convenience, także ukierunkowany również na gastronomię i inne usługi, nie tylko sprzedaż. Na ten moment są to tylko przypuszczenia, niewykluczone jednak, że pojawienie się 7-eleven w Polsce będzie oznaczało koniec Żabek.