Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Za opóźnione połączenia będą odszkodowania. Nawet w przypadku klęsk żywiołowych
Redakcja BiznesInfo
Redakcja BiznesInfo 29.04.2021 02:00

Za opóźnione połączenia będą odszkodowania. Nawet w przypadku klęsk żywiołowych

Pieniądze-banknoty-200-biznesinfo
Biznes Info

PKP może mieć spore problemy. Państwowy przewoźnik wciąż nie rozwiązał do końca problemu niepunktualności, a teraz pasażerom z pomocą przyszedł Parlament Europejski. Unijna instytucja przygotowała przepisy, które umożliwią pasażerom uzyskanie odszkodowania od przewoźników kolejowych.

Z artykułu dowiesz się:

  • jakie przepisy przygotował Parlament Europejski

  • co zdefiniowano jako "siłę wyższą"

  • jakie obowiązki spoczywać będą na przewoźniku kolejowym

Przepisy ustanowione przez Parlament Europejski mogą być kłopotliwe dla wielu przewoźników europejskich. Pasażer, którego feralny przejazd będzie opóźniony więcej niż 60 minut, będzie mógł ubiegać się o zwrot całego kosztu biletu.

To jednak nie wszystko, bowiem w myśl unijnych przepisów pasażer może także liczyć na zmianę trasy przejazdu, a przewoźnik będzie musiał ją zaproponować w ciągu 100 minut od odjazdu, w przypadku gdy pasażer dopiero oczekuje na połączenie.

Znacznego ułatwienia doczekały się także osoby niepełnosprawne, które nie będą musiały zawiadamiać przewoźnika o swojej niepełnosprawności już 48h przed wejściem na pokład pociągu. Parlament Europejski postanowił skrócić ten czas do 24 godzin.

"Siła wyższa" już nie będzie wytłumaczeniem

Jeżeli przewoźnikowi plany pokrzyżuje pogoda, na próżno tłumaczenie "sorry, taki mamy klimat". Zerwane trakcje, zasypane tory, podmyte nasypy kolejowe - żadna z tych rzeczy nie zwalnia od odpowiedniego zadbania o pasażerów. W przypadku wyżej wymienionych złośliwości natury, pasażer musi mieć zapewniony posiłek oraz ewentualne zakwaterowanie na koszt przewoźnika.

Jako "siłę wyższą" ,jak informuje bankier.pl, sklasyfikowano również ataki terrorystyczne, w przypadku których odpowiedzialność za pasażerów spada także na przewoźnika.

Przypominamy, że przepisy dotyczą wszystkich przewoźników kolejowych działających na terenie Unii Europejskiej.

Tagi: