Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > W Polsce powstanie sklepowy gigant. Będzie trzecią siłą w kraju
Paweł Makowiec
Paweł Makowiec 06.11.2023 09:58

W Polsce powstanie sklepowy gigant. Będzie trzecią siłą w kraju

Wózek w sklepie spożywczym
Tumisu/Pixabay

Sieć handlowa większa od Dino i Żabki? Wygląda na to, że obawy obecnego końca podium rynku handlowego w Polsce się sprawdzą. W kraju ma bowiem pojawić się nowa sieć handlowa, która z miejsca stanie się gigantem. Co więcej, okazuje się, że za pomysłem stoi polskie przedsiębiorstwo.

Dyskonty i inne sklepy

Dotychczas w zestawieniu sieci handlowych w Polsce można było wskazać czterech liderów. Dwa pierwsze miejsca zajmowały dyskonty Biedronka oraz Lidl, zaś na trzecim i czwartym ulokowały się Dino oraz Żabka. Pozostałe sieci znajdowały się daleko w tyle pod względem statystyk.

Tymczasem, jak donosi serwis Business Insider za portalem wiadomoscihandlowe.pl, szykują się spore roszady w zestawieniu. Spełnią się bowiem obawy Dino i Żabki - w kraju pojawi się nowa, trzecia siła wśród sieci handlowych.

Nadchodzi trzecia siła

Z informacji portalu Business Insider wynika, że walkę z Lidlem oraz Biedronką chce nawiązać polskie przedsiębiorstwo Eurocash. Firma powstała w 1993 roku, zaś obecną formę przyjęła w 2003 po wykupie spółki przez Portugalczyka Luisa Amarala od Jeronimo Martins. Obecnie w skład Eurocash wchodzą m.in. sieci sklepów abc, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep czy Delikatesy Centrum.

Plan Eurocash jest prosty. Serwis Business Insider podaje, że na bazie sieci Groszek, Euro Sklep i abc powstanie zupełnie nowa sieć sklepów. Ma ona nosić nazwę “Moje Sklepy” i znaleźć się bezpośrednio w czołówce polskiego rynku handlowego.

Walka z dyskontami

Plany na starcie z Biedronką i Lidlem nie są mrzonkami. Jak wynika ze słów Pedro Martinho dla portalu wiadomoscihandlowe.pl, Moje Sklepy są trzecią siecią na rynku detalicznym w naszym kraju. Z kolei dane przedstawione przez wiadomoscihandlowe.pl wskazują jasno, że pod względem przychodów nowa marka Eurocash także plasuje się na trzecim miejscu, za Biedronką i Lidlem - wynik za 2022 rok to 20 mld zł.

Zaskakuje również sama liczba placówek nowej sieci. Serwis Business Insider podaje, że suma placówek Groszku, Euro Sklepów oraz abc wynosi przeszło 10 tys. Nie powinno to jednak dziwić - sklepy Groszek czy abc można spotkać praktycznie w każdej większej wsi w Polsce, co pozwala na osiągnięcie przez Moje Sklepy pozycji w czołówce już na starcie.