Tech.BiznesINFO.pl > Internet i TV > To koniec UPC. Co z umową? Ważny komunikat dla klientów sieci
Paula Drechsler
Paula Drechsler 07.09.2023 10:42

To koniec UPC. Co z umową? Ważny komunikat dla klientów sieci

UPC
East News

Nie ma już UPC — teraz dostawcą usług sieci został Play. Klienci otrzymują wiadomości mailowe z informacją o zakończeniu procesu fuzji. Wiele osób korzystających z abonamentów UPC spodziewało się, że ze względu na zmiany, które zaszły niezależnie od klientów, będzie można swobodnie zakończyć umowę. Okazało się jednak inaczej.

UPC to teraz Play. Klienci dostają ważne maile

UPC działało w Polsce od 23 lat. Teraz zakończyło działalność — zniknęła już nawet strona internetowa firmy. Świadczenie usług sieci przejęła spółka P4. Proces połączenia przedsiębiorstw trwał ponad dwa lata, a od 1 września br. w końcu doszło do całkowitego wchłonięcia UPC przez wspomnianą spółkę. Klienci otrzymują od kilku dni wiadomości mailowe z informacją, że "UPC to teraz Play".

- Uprzejmie informujemy, że od 1 września 2023 r. dostawcą usług telekomunikacyjnych i administratorem Państwa danych osobowych w ramach umów zawartych z UPC Polska sp. z o.o. jest: P4 sp. z o.o., ul. Wynalazek 1, 02-677 Warszawa – czytamy w mailu do klientów.

W ogłoszeniu można znaleźć też m.in. nowy adres korespondencyjny - P4 sp. z o.o., Skrytka pocztowa 43, 02-671 Warszawa, informacje o numerze infolinii, który pozostał bez zmian - 813 813 813, oraz adres mailowy pomocy technicznej - [email protected]

Na stronie Play czytamy ponadto: “1 września 2023 roku doszło do formalnego połączenia spółek UPC Polska Sp. z o.o. i P4 Sp. z o.o. (PLAY). Połączenie nastąpiło poprzez przejęcie UPC przez PLAY, w wyniku którego PLAY wstąpiła w dotychczasowe prawa i obowiązki UPC.” W mailach abonenci UPC dostają też informacje o zmianach, jakie ich czekają w związku z fuzją. Nie wszystkie wieści są klientom na rękę.

PKO BP wprowadza istotne zmiany. Do końca roku obejmą mnóstwo klientów

Co ze starymi klientami UPC?

P4 informuje osoby, które opłacały abonament w UPC, że są teraz pod skrzydłami Play i mogą dalej korzystać z usług sieci. Ponadto spółka uczula, że rebranding nie oznacza możliwości swobodnego zakończenia umowy. Wszystko to odbywa się zgodnie z prawem.

- Zmiana nastąpiła automatycznie w wyniku połączenia UPC Polska sp. z o.o. z P4 sp. z o.o. i nie wymaga żadnych działań z Państwa strony. Zgodnie z art. 60a ust. 4 i 5 ustawy – Prawo telekomunikacyjne zmiana nazwy dostawcy usług nie jest zmianą zawartej przez Państwa umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. W związku z tą zmianą, wypowiedzenie przez Państwa umowy w okresie zobowiązania, będzie wiązać się z koniecznością zwrotu proporcjonalnej części ulgi, udzielonej przy jej zawarciu. Warunki świadczenia usług i zasady obsługi klienta pozostają bez zmian” – podaje Play w mailu do zainteresowanych.

Oznacza to, że mimo zmiany nazwy dostawcy usług, dotychczasowi klienci UPC nie mogą wypowiedzieć umowy bez uiszczenia kar umownych, a dotychczasowe zobowiązania pozostają bez zmian. 

Natomiast na specjalnie uruchomionej przez Play podstronie play.pl/upc-przeszlo-do-play można przeczytać, że Moje UPC jest dalej dostępne, dzięki czemu można tak samo zarządzać usługami, opłacać rachunki, a oferta i warunki pozostają bez zmian. “Twoja umowa nie zmieniła się. Zachowujesz wszystkie korzyści i numer konta do płatności”, czytamy na stronie. 

Miliardy złotych na przejęcie

Spółka P4 na przeprowadzenie operacji przejęcia UPC Polska od Liberty Global wydała wg. serwisu Android 7 miliardów złotych. Z informacji zebranych przez Wirtualne Media można się natomiast dowiedzieć, że w 2020 r. sieć komórkowa Play została w 2020 r. kupiona przez francuską Grupę Iliad za 9,6 miliarda złotych

Play ograniczył liczbę salonów i wysp sprzedażowych UPC w centrach handlowych, a niektóre placówki przemianowano na Salony Obsługi i Sprzedaży Play. 31 sierpnia nastąpiło prawne połączenie spółek P4 (operator sieci Play) oraz UPC Polska. 

- Formalne połączenie Play i UPC nie wiąże się z odejściem osób na stanowiskach dyrektorskich. Zarząd spółki pozostaje bez zmian — tłumaczyło w rozmowie z Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Play.

Play przejęło UPC. Co się zmienia, a co pozostaje bez zmian?

Na stronie fioletowego operatora możemy zapoznać się również z dokładnie wypunktowanymi elementami, które ulegają zmianom w związku z przejęciem, jak i z tymi rzeczami, które pozostają takie, jakie były. 

Podsumowanie znajduje się na wcześniej wspomnianej podstronie, w sekcji Więcej informacji znajdziesz tutaj. W odpowiedzi na pytania: Czy połączenie UPC i Play wpływa na moją umowę, rachunek, usługi? Co się dla mnie zmieni, a co pozostaje bez zmiany? Play sporządziło listy:

Zmianie ulega: 

  • Twoim usługodawcą jest teraz P4 sp. z o.o.; 
  • Strona www.upc.pl przestaje działać – informacje, których potrzebujesz są teraz na www.play.pl; 
  • Adres korespondencyjny to teraz P4 Sp. z o.o. Skrytka pocztowa 43, 02-671 Warszawa Nadawcą komunikacji informacyjnej i marketingowej będzie P4 Sp. z o.o. (PLAY); 
  • Masz teraz dostęp do ponad 700 salonów Play, w tym także do części byłych salonów UPC, które działają teraz pod logo Play. 

Bez zmian pozostają: 

  • Wszystkie Twoje usługi; 
  • Cena usług;
  • Numer konta bankowego, na który należy opłacać rachunki; 
  • Sposób dostarczenie rachunku – jeżeli dostawałeś go pocztą, dalej będzie tak przychodzić, jeśli e-mailem dalej będziesz go otrzymywał z tego samego adresu: [email protected]
  • Czas trwania umowy – okres zobowiązania zostaje bez zmian, jeżeli umowa była bezterminowa pozostaje bezterminowa; 
  • Sprzęt – korzystasz w dalszym ciągu z tych samych urządzeń, np. dekodera, modemu; w razie zmian poinformujemy Cię z odpowiednim wyprzedzeniem; 
  • Dostęp do Mojego UPC – nadal możesz korzystać ze wszystkich jego funkcji; login i hasło również pozostają bez zmian.

W odpowiedzi na pytanie: Co zyskam dzięki połączeniu firm? Play wyjaśnia: 

  • Jeżeli jesteś tylko klientem UPC – dostęp do dedykowanych ofert Play, szeroką sieć sprzedaży i obsługi. 
  • Jeżeli jesteś klientem UPC i Play – Dostęp do ofert z rabatem za łączenie usług oraz dostęp do szerszej gamy produktów dodatkowych np. Amazon, Netflix.