Bateria do samochodów elektrycznych produkowana w Polsce
Pexels/Chevanon Photography
Autor Maria Glinka - 22 Stycznia 2021

Nawet 10 tys. miejsc pracy. Największa fabryka na świecie w swojej kategorii powstanie w Polsce

Samochody elektryczne określane są mianem pojazdów przyszłości. Wraz ze wzrostem świadomości ekologicznej kierowców wzrasta także zainteresowanie autami o innym napędzie. Tendencję tę postanowił wykorzystać koreański koncern LG, który planuje rozbudować fabrykę baterii do pojazdów elektrycznych. Wytwórnia pod Wrocławiem ma stać się największą na świecie. Skorzystają na tym nie tylko kierowcy.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakim zainteresowaniem cieszą się samochody elektryczne
  • Jakie działania podejmuje LG w Polsce
  • Kto, poza kierowcami, skorzysta na rozbudowie fabryki

Samochody elektryczne potrzebne i pożądane

Samochody elektryczne do niedawna były luksusem, na jaki nie każdy kierowca mógł i chciał sobie pozwolić. Jednak wraz z upływem lat część z nich postanowiła przyłączyć się do walki z nadmierną emisją CO2.

Portal motofakty.pl podaje, że we wrześniu 2020 r. zarejestrowano w Europie zdecydowanie więcej samochodów elektrycznych niż z dieslem. Udział proekologicznych pojazdów w statystykach rejestracji wyniósł 25 proc. Rekord padł także w Polsce - samochody elektryczne stanowiły 2,2 proc. wszystkich zarejestrowanych pojazdów (w 2019 r. było to zaledwie 0,48 proc.). Najpopularniejszym pojazdem okazała się Tesla 3.

Największa fabryka baterii do samochodów elektrycznych

Samochody elektryczne działają w oparciu o alternatywny, elektryczny silnik i zestaw akumulatorów. Z uwagi na nieuchronny zwrot ku proekologicznym rozwiązaniom aktywności produkcyjne postanowił zwiększyć koncern LG.

Portal auto.dziennik.pl donosi, że koreański gigant rozpoczyna nową inwestycję w Kobierzycach pod Wrocławiem. Producent ma w planach rozbudowę fabryki baterii do samochodów elektrycznych do rozmiarów największej na świecie.

Zgodę na realizację czwartego etapu budowy wyraziła Agencja Rozwoju Przemysłu, która wesprze inicjatywę także finansowo. - Kwota zadeklarowanych nakładów to niemal 303 mln euro (prawie 1,4 mld zł) - przekazał Miłosz Marczuk, rzecznik prasowy Agencji Rozwoju Przemysłu. Tym samym łączna kwota nakładów przekroczy 3,1 mld euro.

Po zakończeniu prac fabryka pod Wrocławiem będzie największą wytwórnią akumulatorów EV na świecie. Możliwości produkcyjne w graniach 100 GWh będą zaspokajały ok. 60 proc. całkowitego zapotrzebowania na baterie EV do samochodów elektrycznych w Europie.

Plany rozwojowe LG to także dobra informacja dla wszystkich, którzy poszukują pracy. - Firma zobowiązała się do zatrudnienia przynajmniej 500 nowych pracowników do 31 grudnia 2022 r. - zdradził rzecznik prasowy Agencji Rozwoju Przemysłu. Zatrudnienie w fabryce LG może wzrosnąć nawet do 10 tys. osób.

Polska wytwórnia ważnym partnerem Volskwagena i Skody

Koreański koncern wkroczył na polski grunt w 2016 r., kiedy to przekazał pierwsze nakłady na wybudowanie fabryki baterii do samochodów elektrycznych. Z uwagi na wzrost zapotrzebowania akumulatorów drugi etap prac rozpoczęto zaledwie rok później. Obecnie LG realizuje trzecią inicjatywę, która ma zakończyć się pod koniec 2021 r.

Samochody elektryczne, które są napędzane akumulatorami wrocławskiej produkcji, to przede wszystkim pojazdy Grupy Volkswagen. Bateria jest używana do aut budowanych na platformie MQB, czyli VW ID.3 i ID.4.

Dolnośląskie akumulatory zasilają także Skodę ENYAQ. Już niebawem do grona samochodów elektrycznych z tą baterią dołączą Audi Q4 e-tron oraz CUPRA el-Born.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News