biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
Obserwuj nas na:
BiznesINFO.pl > Handel > Polki pokochały tę markę kosmetyczną za dostępny luksus. Zapowiada ekspansję na Polskę
Piotr Szczurowski
Piotr Szczurowski 03.05.2025 21:04

Polki pokochały tę markę kosmetyczną za dostępny luksus. Zapowiada ekspansję na Polskę

Sklep Rituals
Sklep Rituals (Fot. Photo by balesstudio on Unsplash)

Kosmetyczna marka zamknęła rok 2024 z wynikiem, który może robić wrażenie — przychody firmy sięgnęły aż 2,1 miliarda euro, co oznacza wzrost o 21 proc. względem roku poprzedniego. Spółka rozwija się dynamicznie na wszystkich rynkach, a ekspansja ma objąć również Polskę. Na większą dostępnośc Holendrów zdaje się czekać już spore grono fanów.

Jeden sklep dziennie - globalna ekspansja Rituals

Rituals od lat łączy luksus z dostępnością, oferując kosmetyki premium w przystępnych cenach. W minionym roku firma otwierała średnio jeden nowy sklep w każdy dzień roboczy — głównie w Europie i Azji. Na koniec 2024 roku marka mogła pochwalić się siecią ponad 1300 punktów sprzedaży na całym świecie.

Największe sukcesy odnotowano na rynkach zachodnioeuropejskich — szczególnie we Francji, Niemczech, Włoszech i Wielkiej Brytanii. Sprzedaż w sklepach stacjonarnych wzrosła o 24 proc., z czego aż 11 proc. wygenerowały już istniejące lokalizacje. Jednocześnie segment e-commerce odnotował wzrost o 17 proc. i obecnie odpowiada za 15 proc. całkowitych przychodów firmy.

Nie przegap: Prezes Play ujawnia masowe ataki na sieć. “Mamy tajne centrum bezpieczeństwa”

Karol Nawrocki, Rafał Trzaskowski
Finansowa zapaść NFZ. Stracą nie tylko najbiedniejsi
Legendarna polska sieć hoteli znika z rynku. W czasach PRL-u uchodziła za synonim prestiżu Nie do wiary, co dzieje się na Krupówkach. Turyści w kwaterach w Zakopanem pytają o jedno

Rituals stawia na naturalne składniki, refill i ekskluzywność

Za imponującym wzrostem stoją też innowacje produktowe. Rituals co roku wprowadza około 200 nowości, rozwija kolekcje limitowane i stale udoskonala linię kosmetyków dla mężczyzn. Jednym z kluczowych elementów strategii marki jest rozwijanie oferty refill — produktów uzupełniających, które są przyjazne dla środowiska i zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju.

Formuły oparte głównie na składnikach pochodzenia naturalnego, ekskluzywne kolekcje zapachów do domu oraz rozwój segmentu premium umacniają pozycję Rituals jako jednego z najbardziej innowacyjnych graczy w branży beauty. Marka obecna jest również w ponad 4000 luksusowych punktach sprzedaży i współpracuje z 4200 hotelami na całym świecie.

Sklep Ritualsa
Fot. Photo by balesstudio on Unsplash

Polska na radarze. Rituals zapowiada ekspansję

Po imponującym roku 2024 Rituals nie zwalnia tempa. Celem na rok 2025 jest osiągnięcie 2,4 miliarda euro przychodu oraz dalszy rozwój w Europie i Azji. Polska znalazła się wśród priorytetowych rynków, obok Francji, Niemiec, Włoch i Wielkiej Brytanii — firma zamierza kontynuować otwieranie jednego nowego sklepu dziennie.

Co więcej, Rituals stawia na odpowiedzialność społeczną — poprzez inicjatywę Profit Pledge marka przeznacza 10 proc. zysku netto na działania na rzecz ludzi i planety. W ubiegłym roku było to 26 milionów euro, a w najbliższej dekadzie inwestycje w zrównoważony rozwój mają sięgnąć nawet 400 milionów euro.

BiznesINFO.pl
Obserwuj nas na: