Playboy znika z polskiego rynku
playboy mat. prasowe
Autor Przemysław Terlecki - 13 Listopada 2019

Playboy, CKM i Cosmopolitan znikają z rynku. Wielkie zwolnienia, 70% ludzi traci pracę

Playboy, kultowe już pismo dla mężczyzn, znika z polskiego rynku. Jak się okazuje, nie tylko ono. Polacy muszą pożegnać się także z CKM, Cosmpolitanem czy Esquire. To decyzja wydawcy odpowiedzialnego za tworzenie polskich wersji czasopism.

Playboy, kultowe już czasopismo, znika z polskiego rynku. Rodzima wersja jednego z najpopularniejszych czasopism dla panów na świecie znika z polskiego rynku. Jest to podyktowane decyzją wydawcy, firmy Marquard Media Polska. Jak podaje Business Insider Polska, "firma chce postawić na tworzenie rozwiązań technologicznych dla konsumentów i innych firm". Portal dodaje, że zmiany w przedsiębiorstwie sprawią, że zwolnionych zostanie aż 70% załogi.

Tak spora skala zwolnień jest efektem tego, że znika nie tylko Playboy. Takie hity rynku magazynów jak CKM, Cosmopolitan, Harper's Bazaar, Joy czy Esquire także znikną z wydaw z gazetami w sklepach. Jak przyznał w rozmowie z Business Insider Polska Bijan Khezri, prezes Marquard Media Polska, dalsze drukowanie wspomnianych pism dla firmy jest po prostu nieopłacalne.

- Kontynuowanie wydawania pism drukowanych byłoby dla nas kosztem utraconych możliwości. Możemy nasze zasoby wykorzystać lepiej - mówi Khezri.

Za mieszkanie w spadku słono zapłacisz. Zapomnij o uldzeZa mieszkanie w spadku słono zapłacisz. Zapomnij o uldzeCzytaj dalej

Playboy odchodzi do lamusa. Razem z nim CKM, Cosmopolitan, Joy i inne

Portal branżowy wskazuje także na fakt, że innymi powodami rezygnacji z wydawania wyżej wymienionych czasopism jest także niewielka skala ich działania, ogromna konkurencja na rynku oraz zależność od tytułów wydawanych na licencji. Zostaną, co prawda, serwisy internetowe wspomnianych tytułów, jednak grudniowe wydanie papierowe każdego z nich będzie ostatnim w historii polskiego rynku gazet. Sam Playboy na polskim rynku działa od 1992, co oznacza, że jego historia zamknie się w 27 latach.

Jak mówi Khezri, mimo silnych marek czasopism, firma nie ma takiej skali biznesu, która pozwoliłaby na rentowne działanie na rynku. Cały czas także spada liczba sprzedawanych egzemplarzy czasopism. W pierwszym półroczu 2019 roku Playboy sprzedał się w nakładzie 20 375 sztuk, co oznacza spadek o 13,4% rok do roku. Jeszcze gorzej ma się CKM, którego sprzedaż w pierwszym półroczu w skali rok do roku spadła do 13 275 egzemplarzy - aż o 20%.

- Polski rynek magazynów drukowanych staje się coraz bardziej konkurencyjny, jest coraz mniej pieniędzy na reklamę w prasie i ceny idą w dół. Wydawanie prasy papierowej ma sens w dużych firmach, które mają zdywersyfikowany biznes, posiadają też np. duży portal, telewizję, radio. My mamy bardzo silne marki magazynów, ale nie mamy takiej skali biznesu - podkreśla Bijan Khezri w rozmowie z Business Insider Polska.

Polska sieciówka do likwidacji. Symboliczny koniec w ostatni weekend listopadaPolska sieciówka do likwidacji. Symboliczny koniec w ostatni weekend listopadaCzytaj dalej

ZOBACZ TAKŻE:

  1. 61-letni mężczyzna związał się z lalką i porzucił rodzinę. „Zakochałem się”
  2. Miały dawać radość, a nie żyje przez nie już ponad 70 dzieci. Miliony sztuk wycofanych ze sprzedaży
  3. Waloryzacja ma wypchać portfele emerytów. Najbiedniejsi dostaną po 13 tys. zł
  4. Setki osób dostanie 252,38 zł zamiast 500 plus. Ludzie przeoczyli haczyk
  5. Tylko wyniesiesz śmieci. Zapłacisz nawet 5 tys. złotych grzywny
  6. Uważajcie, TVN pilnie ostrzega klientów Biedronki i Rossmanna. Możesz stracić wielkie pieniądze

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News