Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Finanse > PKO BP wystosował ważny komunikat. Pilny apel do wszystkich klientów
Olgierd Maletka
Olgierd Maletka 24.10.2023 22:28

PKO BP wystosował ważny komunikat. Pilny apel do wszystkich klientów

PKO BP
Marek BAZAK/East News

Pod względem liczby posiadanych klientów, PKO Bank Polski nie ma sobie równych. Na koniec I kwartału 2023 roku bank obsługiwał 11,7 mln klientów. Do nich wszystkich bank wystosował ważny komunikat dotyczący bezpieczeństwa. Lepiej go nie przeoczyć.

PKO BP ostrzega klientów

Ostatnie miesiące to czas nasilonych ataków oszustów, których celem są pieniądze i dane osobowe niewinnych i niczego nieświadomych osób. Przestępcy biorą na celownik wiele instytucji, ale prym wśród nich wiodą banki. W mediach coraz częściej możemy spotkać się ze specjalnymi kampaniami, których celem jest uświadomienie Polaków, w jaki sposób nie paść ofiarą oszustwa.

PKO BP wysłał do swoich klientów za pośrednictwem poczty elektronicznej ważny komunikat związany z bezpieczeństwem. Lepiej się z nim zapoznać, bo może właśnie dzięki temu, będziemy lepiej przygotowani na kolejne ataki hakerów.

32. Finał WOŚP. Jurek Owsiak ogłosił, na co będzie zbierać pieniądze

PKO BP wydało komunikat

W wysyłanej do swoich klientów wiadomości, PKO BP zaznacza, jakie oszustwa bankowe są najpopularniejsze, a także tłumaczy, jak działają przestępcy. Bank wyjaśnia, że oszuści mogą się z nami kontaktować telefonicznie, poprzez wiadomość SMS lub mailowo. Tym, co może nas ustrzec przed utratą danych osobowych lub pieniędzy jest zachowanie spokoju i zdrowego rozsądku. PKO BP podkreśla, że kluczowe są pierwsze chwile, by "nie działać pod wpływem emocji", a zamiast tego skupić się na szczegółach otrzymanej wiadomości i dokładnie ją zweryfikować.

Zapadł przełomowy wyrok. Będzie lawina pozwów.

PKO BP radzi, jak uchronić się przed oszustwem

PKO BP wymienia pięć zasad, które są kluczowe dla zachowania bezpieczeństwa naszego konta:

- Nie działaj po wpływem emocji i weryfikuj otrzymywane wiadomości,

-Uważaj zwłaszcza, gdy rozmówca próbuje wywrzeć presję czasu (sugerując m.in. konieczność szybkiej instalacji jakiejś aplikacji czy wykonania przelewu), 

- Zwracaj uwagę na literówki w adresie nadawcy e-maila oraz w adresie stron i pamiętaj, że oszuści mogą stosować spoofing telefoniczny,

- Wychwytuj błędy ortograficzne i językowe - mogą sugerować masową wysyłkę fałszywych wiadomości w wielu krajach przez generator w kilku językach,

- Analizuj sposób prowadzenia rozmowy z dzwoniącym - bezosobowe powitanie może sugerować, że nadawca w praktyce nie wie, z kim rozmawia.

Źródło: dobreprogramy.pl, pb.pl.