Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Finanse > Pilny komunikat PKO BP do wszystkich klientów. Można stracić pieniądze
Zuzanna Kłosek
Zuzanna Kłosek 06.11.2024 18:06

Pilny komunikat PKO BP do wszystkich klientów. Można stracić pieniądze

PKO
Fot. East News/Andrzej Iwanczuk

Tym razem to nie zwykłe ogłoszenie w sprawie przerwy technicznej. Po raz kolejny PKO Bank Polski był zmuszony zaalarmować swoich klientów — to jednak ważna informacja również dla osób, które konto bankowe otworzyły gdzie indziej. Bank wskazuje, na co warto zwrócić uwagę. Pomyłka może skutkować utratą danych i oszczędności.

Bank PKO znów walczy z oszustami

Korzystając z internetu, mediów społecznościowych czy bankowości mobilnej, powinniśmy stale mieć na uwadze nasze bezpieczeństwo. Powracające apele kolejnych firm w sprawie kampanii phishingowych pokazują, że w każdej chwili możemy paść ofiarą oszustwa. Tym razem na próby wyłudzenia powinni uważać przede wszystkim klienci banku PKO. Spółka wydała już oficjalny komunikat w tej sprawie. Cyberprzestępcy rozsyłają maile, ale wiemy już, jak je rozpoznać.
 

1335 zł z ZUS przez pół roku. Dostaniesz pieniądze bez względu na wiek

Dostałeś takiego maila? PKO ostrzega: natychmiast go usuń!

Fałszywe wiadomości rozsyłane do klientów banków to żadna nowość. Każda próba wyłudzenia, niestety, wiąże się z pewnym ryzykiem dla właściciela konta. Autorzy tego rodzaju maili i SMS-ów mogą zresztą podszywać się nie tylko pod pracowników banku, ale również urzędy, operatorów telekomunikacyjnych, firmy kurierskie, czy nawet członków naszej rodziny.

Zasada pozostaje jednak zawsze taka sama: nie klikaj w linki, nie otwieraj załączników, nie podawaj swoich danych! Bank zaznaczył, że pracownicy instytucji nigdy nie pytają o loginy i hasła.
 

Możesz stracić pieniądze. Uważaj na takie maile

Bank PKO podkreślił, że chwila nieuwagi wystarczy, by stracić kontrolę nad swoim kontem. Poinformował również, po czym można rozpoznać fałszywego maila, jeśli mamy dodatkowe wątpliwości — w każdej sytuacji warto także skontaktować się bezpośrednio z bankiem.

Wykryliśmy nietypową aktywność na Twoim koncie, co prowadzi do jego zawieszenia. Prosimy o podanie niezbędnych informacji w celu ponownej aktywacji konta — możemy przeczytać w fałszywym mailu, który ma wzbudzić nasz niepokój.

Spółka dodała, że w polu nadawcy możemy znaleźć np. “PKO Bank Polski S.A”, ale w załączone linki należą do domeny tinyurl[KROPKA]com, z której po kliknięciu może zostać pobrane złośliwe oprogramowanie.