biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
Obserwuj nas na:
BiznesINFO.pl > Handel > Pilny apel Aldi. Nie spożywaj pod żadnym pozorem, dyskont błyskawicznie wycofuje produkt
Marcelina Gancarz
Marcelina Gancarz 23.05.2025 18:15

Pilny apel Aldi. Nie spożywaj pod żadnym pozorem, dyskont błyskawicznie wycofuje produkt

Aldi
Fot. ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

Sieć Aldi wystosowała do swoich klientów pilny apel. Dyskont w trybie natychmiastowym wycofał jeden ze swoich produktów i przestrzega konsumentów przed spożywaniem go. Ponadto, osoby, które kupiły wadliwy produkt, proszone są o zwrócenie go do sklepu. 

Sieć Aldi apeluje do swoich klientów

Bezpieczeństwo żywnościowe to ważna kwestia, którą reguluje wiele restrykcyjnych przepisów prawa. Mimo licznych procedur oraz kontroli, niestety zdarza się, że na sklepowe pułki trafiają produkty, które nie powinny być dopuszczone do obrotu. Czasami artykuły zostają uszkodzone podczas transportu, a wady stają się widoczne dopiero po jakimś czasie, innym razem, przeprowadzane regularnie badania laboratoryjne wskazują na obecność szkodliwych substancji. 

Każda tego typu sytuacja nakłada na dystrybutora, w tym przypadku sklep, w którym artykuł jest sprzedawany, powiadomienie klientów o ewentualnym niebezpieczeństwie płynącym z dalszego spożywania skażonej żywości lub używania wadliwego produktu. Konsumenci mają wtedy prawo domagania się zwrotu pieniędzy lub wymiany towaru na inny. Tym razem sieć Aldi zaapelowała do swoich klientów, prosząc o szybki zwrot produktu spożywczego, w którym wykryto ciało obce. 

Aldi
W produkcie sprzedawanym w Aldi wykryto ciało obce, fot. ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

ZOBACZ TEŻ: Polski bób wywołuje aferę. Na rynku radzą: wstrzymaj się z zakupami

Dorota Sierakowska, Adam Glapiński, Krzysztof Paszyk
Rządowy program do kosza? Dorota Sierakowska dla BiznesInfo: „Pojawiają się głosy krytyki”
Action pilnie apeluje. Jeśli masz w domu, "natychmiast przestań używać i zwróć" Hit turystyczny w ALDI. Z tym gadżetem zapomnisz o stresie i dodatkowych kosztach na lotnisku

Aldi wycofuje dużą partię jednego ze swoich produktów

Niemiecka sieć dyskontów spożywczo-przemysłowych Aldi, choć dostępna na pięciu kontynentach, nie jest tak popularna w Polsce jak Lidl czy Kaufland, jednakże ma swoich stałych klientów. Obecnie w kraju znajduje się około 360 sklepów pod niebieskim szyldem. Jednak niezależnie od miejsca, w którym się robi zakupy, warto zachować uważność — jeśli po zakupie okazuje się, że produkt jest nieświeży, uszkodzony, spleśniały lub zawiera ciała obce, należy niezwłocznie zgłosić reklamację w miejscu zakupu. Zgodnie z prawem konsumenckim w Polsce, żywność, mimo że szybko się psuje, również podlega reklamacji. 

Sieć Aldi właśnie przekazała, że w produkcie jednej z marek  wykryto fragmenty ciała obcego i w związku z tym natychmiast znikną z półek. Artykuł został wycofany ze sprzedaży w ramach działań prewencyjnych, a klienci, którzy zdążyli go kupić, mają czas na zwrot do 6 czerwca. Jeśli w tym czasie udadzą się do marketu, mają szansę na całkowity zwrot kosztów, nawet jeśli nie posiadają paragonu potwierdzającego ten zakup. To standardowa procedura w tego typu przypadkach. 

zakupy, paragon
Aldi wycofało produkt. Można go zwrócić nawet bez paragonu i otrzymać zwrot pieniędzy, fot. Przemek Klos/Canva

Aldi wycofuje mięso

Ze sklepów Aldi zniknęła partia mięsa od marki Mięsne Specjały, którą do dyskontów dostarcza BOMADEK SP. Z O.O. Chodzi konkretnie o mięso z indyka na kotlety, w którym znaleziono fragmenty niebieskiej folii. Na tę okoliczność sieć wystosowała do swoich klientów stosowny komunikat. 

Szanowni Klienci, prosimy o niezwłoczny zwrot do naszych sklepów artykułu: MIĘSO Z INDYKA NA KOTLETY 500 G, z kodem kreskowym 5904584246159, będącym w sprzedaży od 03.09.2024, dostarczonym przez BOMADEK SP. Z O.O. Wycofanie dotyczy wyłącznie produktu oznakowanego terminem przydatności do spożycia: 22.05.2025 i numerem partii: 25. Należność za zakupiony towar zostanie Państwu zwrócona, również w przypadku braku paragonu będącego dowodem dokonania zakupu. Produkt można zwracać do 06.06.2025 (włącznie) do sklepów ALDI. W produkcie tym stwierdzono obecność ciała obcego (fragmenty niebieskiej folii). Informujemy, że w ramach ochrony prewencyjnej konsumentów wycofaliśmy już ze sprzedaży ww. artykuł. Jednocześnie zapewniamy, że zaistniała sytuacja nie dotyczy innych artykułów dostarczonych przez BOMADEK SP. Z O.O. Przepraszamy Państwa za powstałe niedogodności — informuje Aldi. 

Wycofanie publiczne_ Mięso z indyka na kotlety 500g MIĘSNE SPECJALY_ - [www.aldi.pl].png
źródło: aldi.pl

Zdarza się, że produkt zostaje wycofany przez producenta lub dystrybutora z powodu wykrycia szkodliwych substancji np. bakterii Salmonella czy metali ciężkich, lub błędów produkcyjnych. Informacje o wycofaniach produktów można znaleźć na stronach Głównego Inspektoratu Sanitarnego (GIS) oraz w mediach. Sklepy również są zobowiązane do zamieszczania takich komunikatów na swoich stronach. 

W przypadku zakupu takiego produktu należy:

  • nie spożywać go pod żadnym pozorem;
  • zachować opakowanie i paragon (jeśli jest);
  • skontaktować się ze sklepem w celu uzyskania informacji o procedurze zwrotu;
  • zgłosić się do producenta lub dystrybutora — często uruchamiane są specjalne infolinie lub formularze zgłoszeniowe;

Wycofanie produktu ze sprzedaży, nawet jeśli wada wydaje się niewielka to działanie prewencyjne, które ma na celu ochronę konsumentów. Warto więc poważnie traktować takie komunikaty i stosować się do ich zaleceń. 

BiznesINFO.pl
Obserwuj nas na: