Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Oszuści znów wpadli na "pomysł". Tym razem straszą odłączeniem prądu
Radosław Święcki
Radosław Święcki 03.05.2021 02:00

Oszuści znów wpadli na "pomysł". Tym razem straszą odłączeniem prądu

Uwaga na fałszywe SMS-y od PGE
Pixabay/geralt

Nie ma tygodnia byśmy nie informowali o przestępcach podszywających się pod znane firmy czy instytucje celem wyłudzenia danych od swoich ofiar. Uważajcie na oszustów podających się za PGE Obrót, którzy w wiadomościach SMS straszą odłączeniem prądu.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • PGE Obrót informuje o fałszywych SMS-ach od oszustów

  • Przed czym przestrzega spółka

  • Jak zachować się, gdy nabierzemy przekonania, że pojawiali się nieuczciwi sprzedawcy prądu

Oszuści podają się za PGE i wysyłają fałszywe SMS-y

Praktycznie nie ma tygodnia byśmy nie informowali o przestępcach podszywających się pod znane firmy czy instytucje. Tylko w ostatnim czasie pisaliśmy o oszustwach „na OLX”, czy o e mailach wysyłanych przez rzekomych pracowników PKO BP. Za każdym razem chodzi o to samo, w wiadomości umieszczony jest link czy załącznik. Jeśli klikniemy, możemy utracić swoje oszczędności.

O fałszywych wiadomościach SMS wysyłanych przez przestępców informuje spółka PGE Obrót. Wiadomości wysyłane do klientów zawierają informacje o rzekomej należności, której nieuregulowanie doprowadzi do wstrzymania dostaw prądu.

- Na dzień 2.05 zaplanowano odłączenie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie należności 3,46 zł. Zapłać teraz – czytamy w jednej z wiadomości, której treść podaje serwis Money.pl.

W wiadomości zawarty jest link za pomocą którego można dokonać natychmiastowej płatności. PGE Obrót apeluje w komunikacie, by w przypadku otrzymania takiego SMS-a zignorować go i pod żadnym pozorem nie klikać we wspomniany link.

Spółka informuje, że wszystkie przypadki tego typu wiadomości są na bieżąco monitorowane a strony zawierające fałszywy link blokowane. Przypadki wyłudzeń i oszustw zgłaszane są do organów ścigania.

PGE Obrót apeluje do klientów o zachowanie szczególnej ostrożności i weryfikację wszelkich wiadomości otrzymywanych drogą elektroniczną.  Spółka zwraca uwagę, że zarówno elektroniczne Biuro Obsługi Klienta jak i usługa PGE eFaktura pozwalają w każdym momencie na sprawdzenie danych, takich jak np. saldo czy numer konta do opłaty faktury.

PGE ostrzega przed nieuczciwymi sprzedawcami

W odrębnym komunikacie PGE Obrót ostrzega również przed nieuczciwymi sprzedawcami energii, którzy chcą być kojarzeni ze spółką. Osoby te chodzą po domach i namawiają do zmiany sprzedawcy prądu i podpisania nowej umowy bądź aneksu.

- Przekonują, że oferują korzystniejsze warunki sprzedaży. Na pierwszy rzut oka ich oferta może wydawać się atrakcyjna, ponieważ cena za kWh jest nieco niższa. Jednak nie wspominają oni o wielu niekorzystnych dla klienta zapisach ukrytych w umowie – informuje w komunikacie PGE Obrót, wskazując m.in. bardzo wysokie sumy za upomnienia w przypadku spóźnienia się z płatnością, wyższe opłaty handlowe, czy dodatkowe usługi typu ubezpieczenie zdrowotne.

PGE Obrót apeluje do klientów, by nie dali się oszukać. Spółka radzi, by zapytać sprzedawców o to, jaką firmę reprezentują i sprawdzić ich tożsamość; sprawdzić co zaproponowano w pakiecie poza energią elektryczną; zwrócić uwagę na wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty oraz wszelkie dodatkowe koszty. Należy również uważnie przeczytać umowę przed jej podpisaniem, a także sprawdzić, jakie są warunki jej rozwiązania.

Spółka przypomina, że w przypadku podpisania umowy poza Biurem Obsługi Klienta, czyli np. w domu, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od jej podpisania.

Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na [email protected]

Tagi: prąd