Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Niemcy lubią co polskie bardziej niż Polacy. Za Odrą jest pełno naszych towarów
Joanna Leja
Joanna Leja 07.11.2021 01:00

Niemcy lubią co polskie bardziej niż Polacy. Za Odrą jest pełno naszych towarów

pexels-ingo-joseph-109629
Pexels

Polskie produkty cieszą się uznaniem naszych sąsiadów. Na półkach niemieckich sklepów z łatwością można znaleźć rodzime artykuły. Jak sprawdził Business Insider produkty z Polski są coraz bardziej popularne.

Wchodząc do sklepu w Niemczech nie będziemy mieli problemu z zakupem polskiego piwa, słodyczy czy tradycyjnych dań. Widok barszczu, flaczkó oraz smalcu na sklepowych półkach u naszych sąsiadów nikogo nie powinien już dziwić.

W Niemczech mieszka wielu naszych rodaków i w popularnych miejscowościach, w których żyją Polacy zazwyczaj można znaleźć polskie produkty. Jednak dziennikarz Business Insider odwiedził dzielnicę Bad Godesberg w zachodnioniemieckim Bonn, gdzie mieszkańcami są głównie zamożni Niemcy. I ku jego zdziwieniu sklepowe półki wręcz uginały się od polskich artykułów.

Wachlarz polskich marek na półkach w Niemczech

Polskie produkty sprzedają praktycznie wszystkie większe sieci supermarketowe, są wśród nich m.in: Edeka, Kaufland czy Eurospar.

Jak podkreślił Business Insider Polska od dawna jest bardzo ważnym partnerem handlowym Niemiec, ale ostatnio nasza pozycja jeszcze bardziej rośnie – zwłaszcza jeśli chodzi o eksport. Już tylko Chiny, Holandia i USA eksportują na ten rynek więcej niż Polska. Od stycznia do sierpnia sprzedaliśmy tam towary za 44,3 mld euro – wynika ze statystyk niemieckiego rządu.

– Powiedziałbym, że wizerunek marki "Polska" poprawia się właściwie z miesiąca na miesiąc – mówi portalowi Business Insider Gabriel Jończyk z firmy "Niemcy Reklama", która pomaga polskim firmom zaistnieć na tym rynku. Jak wskazują eksperci Polscy przedsiębiorcy powinni śmielej patrzeć w stronę naszych sąsiadów i próbować rozwijać tam swój biznes. Rozwinięcie współpracy może być rozwojowa nie tylko dla produktów spożywczych, ale i usług.