Kosmetyczny gigant zaskakuje Polaków. Pierwsze stoisko już otwarte, rusza ekspansja

Choć przez lata stawiał na sprzedaż katalogową, dziś sięga po zupełnie nowy model. Kultowa marka kosmetyczna zdecydowała się na fizyczne punkty sprzedaży, a pierwszy z nich już znalazł się na mapie Polski. Czy taka forma zakupów spodoba się klientom równie mocno, jak klasyczne rozwiązanie? Przedstawiamy szczegóły.
Powrót do klienta w nowej odsłonie – czy znana marka zdoła ponownie przyciągnąć tłumy?
Na rynku nie brakuje marek kosmetycznych, które w ostatnich latach próbują na nowo zdefiniować swoją obecność. Jednak mało który brand kojarzy się z bezpośrednim kontaktem tak silnie jak Avon. Firma przez dekady zbudowała swoją pozycję głównie dzięki sieci konsultantek, które odwiedzały klientki w ich domach z katalogiem pełnym kolorowych kosmetyków. Dziś jednak, w świecie pełnym cyfrowych rozwiązań i zakupów online, ten model przestaje być wystarczający.
Dlatego decyzja o zmianie strategii i postawieniu na fizyczne punkty sprzedaży wydaje się zaskakująca, ale również logiczna. Klienci, choć coraz chętniej kupują online, nadal cenią sobie możliwość bezpośredniego kontaktu z produktem. Gdzie dokładnie powstał punkt sprzedaży? Odpowiadamy.


Test nowego podejścia już trwa – pierwsze efekty na rynku krajowym i zagranicznym
Jak informowało WP Finanse, w kwietniu 2025 roku firma ogłosiła zwolnienia grupowe w zakładzie produkcyjnym w Garwolinie (woj. mazowieckie). Z pracy miało odejść 170 osób, zarówno z działu produkcji, jak i administracji, w tym również kadra kierownicza.
Proces redukcji zatrudnienia rozpoczął się na przełomie kwietnia i maja. Sytuacja budzi niepokój lokalnych władz i mieszkańców. Marcin Zboina, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Garwolinie, przyznał w rozmowie z portalem podlasie24.pl:
Zwolnieni pracownicy mogą mieć problemy ze znalezieniem nowej pracy. W regionie brakuje podobnych zakładów, co utrudnia szybkie zatrudnienie w tej samej branży. (źródło: podlasie24.pl).
To poważny cios dla lokalnej społeczności – Avon był największym pracodawcą w powiecie. Redukcja etatów może oznaczać trwałą zmianę struktury zatrudnienia w regionie i pogorszenie lokalnej sytuacji ekonomicznej.

Kulisy zmian – ekspansja to nie wszystko. Avon mierzy się z poważnymi wyzwaniami na Mazowszu
Zaledwie kilka dni temu w warszawskim centrum handlowym Wola Park ruszył pierwszy franczyzowy punkt Avon w Polsce. To coś więcej niż tylko miejsce sprzedaży – jak przekonuje właścicielka wyspy handlowej, Aneta Kopciewicz, ma być to przestrzeń spotkań i inspiracji. W rozmowie z portalemspozywczy.pl mówiła:
Zależy mi, by wyspa Avon była nie tylko punktem sprzedaży, ale przestrzenią spotkań, inspiracji i piękna (źródło: portalspozywczy.pl).
To istotny ruch w kontekście planowanej szerszej ekspansji. Polska jest kolejnym krajem, w którym firma wdraża nowy model działania. Wcześniej punkty franczyzowe powstały już m.in. w Turcji, Wielkiej Brytanii i Rumunii. Jak podaje Avon, w Turcji działa już ponad 70 takich sklepów. W Wielkiej Brytanii uruchomiono dwa, a w Rumunii cztery. Wszystkie oparte na podobnym formacie – niewielkie wyspy handlowe z bogatą ofertą produktową.
Warszawska placówka oferuje aż 450 produktów – od zapachów i kosmetyków kolorowych, przez pielęgnację skóry, po artykuły higieniczne. Pojawiły się tam zarówno znane bestsellery marki, jak i zupełne nowości. Firma chce, by oferta przyciągała nie tylko dotychczasowych klientów, ale też osoby, które wcześniej nie miały kontaktu z kosmetykami Avon.





































