Klienci potężnego polskiego banku z problemami. Niebawem nie skorzystają z karty i aplikacji

Klienci jednego z największych banków w Polsce muszą liczyć się ze sporymi utrudnieniami w nadchodzącym czasie. Instytucja zapowiedziała przerwę w świadczeniu kluczowych usług. Lepiej już teraz zaplanować sobie ważne płatności, aby uniknąć niepotrzebnego stresu.
Przerwa techniczna a awaria w banku
Przerwy techniczne i awarie w działaniu bankowości elektronicznej zazwyczaj wywołują niepokój wśród klientów. Nie jest to niczym zaskakującym, biorąc pod uwagę, że zazwyczaj taka sytuacja dotyczy ograniczenia dostępu do środków pieniężnych. W dobie cyfryzacji i szeroko dostępnej technologii, klienci coraz częściej spotykają się z różnego rodzaju przerwami w dostępie do bankowości mobilnej czy internetowej.

Przerwa techniczna to niemal zawsze zaplanowane wcześniej przez bank prace serwisowe, które wymagają wyłączenia bankowości elektronicznej. Najczęściej powoduje je konieczność wprowadzenia zmian i aktualizacji w ramach baz danych i serwisów bankowych np. certyfikatów bezpieczeństwa. Zazwyczaj takie przerwy odbywają się w godzinach nocnych tak, aby w jak najmniejszym stopniu ograniczyć możliwość logowania do aplikacji i bankowości.
Awaria natomiast powstaje w wyniku nagłego zdarzenia, np. niezaplanowanej niedostępności lub błędnego działania któregoś z elementów bankowości elektronicznej. W zależności od zakresu awarii, z działania zostaje wyłączona jakaś część funkcjonalności np. płatności kartą, albo możliwość podglądu danych, np. informacji o karcie kredytowej. W najbardziej niekorzystnym przypadku nie ma możliwości używania większości, lub wszystkich usług bankowości.
Prace techniczne w najbliższym czasie zapowiedział kolejny bank, zrzeszający dużą bazę polskich klientów. Użytkownicy zostali poproszeni o zaplanowanie ważnych płatności odpowiednio wcześniej.
Mamy nowe święto państwowe w Polsce. Wiadomo, czy będzie dniem wolnym od pracy Pomyłki w komisjach wyborczych. Członkowie zabierają głos: "Nie było w tym podstępu"Kolejny bank wydał ważny komunikat do klientów
ING Bank Śląski przygotowuje się do dłuższej serii prac technicznych. Klienci muszą wiedzieć, że czekają ich tymczasowe ograniczenia, które mogą utrudnić codzienne korzystanie z kart płatniczych, aplikacji mobilnych i płatności internetowych.

W komunikacie instytucja podkreśla, że działania mają na celu przede wszystkim poprawę jakości usług. Klienci zostali poproszeni o wcześniejsze rozplanowanie swoich transakcji, aby nie mieć problemów z wywiązaniem się z finansowych zobowiązań. W czasie czynności konserwacyjnych niedostępna będzie większość funkcji związanych z kartami w aplikacjach Moje ING oraz ING Business. Co i kiedy dokładnie zostanie wyłączone? ING Bank Śląski opublikował dokładną listę.
Zobacz też: GIS alarmuje o poważnych zagrożeniach. Polacy powinni o tym wiedzieć przed wakacjami
W tych dniach nie skorzystasz z usług banku
ING Bank Śląski przeprowadzi prace techniczne w nocy z 29 na 30 czerwca oraz z 30 czerwca na 1 lipca.
W nocy z niedzieli na poniedziałek (29/30 czerwca) od 0:00 do 1:30 planujemy prace serwisowe - czytamy w komunikacie ING Banku Śląskiego.
W czasie przerwy technicznej nie będą działać następujące usługi:
- aktywacja kart,
- zmiana limitów transakcyjnych,
- ubezpieczanie kart oraz nadawanie kodów PIN;
- zamawianie nowych kart płatniczych;
- przypisywanie kart do telefonu w aplikacji Moje ING Mobile;
- dodawanie kart do portfeli zewnętrznych, takich jak Apple Pay, Garmin Pay czy Google Pay;
- operacje na rachunkach kart kredytowych;
- obsługa pożyczek oraz procesy sprzedażowe rachunków bieżących i oszczędnościowych;
Oprócz tego mogą wystąpić trudności w realizacji transakcji kartami płatniczymi w bankomatach, wpłatomatach oraz terminalach płatniczych, a także w płatnościach internetowych z 3DSecure, których realizację potwierdza się za pośrednictwem aplikacji lub jednorazowym kodem SMS. "Transakcje BLIK będą działały normalnie" - podkreśla ING.
Z kolei w nocy z poniedziałku na wtorek (30 czerwca/1 lipca), od godziny 23:00 do 1:00, kolejne prace techniczne ograniczą możliwość realizacji płatności kartami z 3DSecure w Internecie.
W tym czasie wystąpią czasowe ograniczenia w dostępie do płatności kartami w internecie z 3DSecure, czyli tych, które są dodatkowo potwierdzane w aplikacji lub jednorazowym kodem SMS - podkreśla bank.
ING Bank Śląski rekomenduje, aby w miarę możliwości zrealizować niezbędne transakcje poza wskazanymi godzinami prac serwisowych. W sytuacjach awaryjnych, takich jak konieczność zastrzeżenia karty, bank udostępnia całodobową infolinię pod numerem +48 32 357 00 12.





































