BiznesINFO.pl > Handel > Tesco likwiduje hitowy program. Klienci mają czas tylko do 30 czerwca
Maria Glinka
Maria Glinka 22.03.2022 08:28

Tesco likwiduje hitowy program. Klienci mają czas tylko do 30 czerwca

Unsplash/Markus Spiske
Unsplash/Markus Spiske

Tesco przymierza się do ostatecznego opuszczenia polskiego rynku. Kolejnym krokiem na tej drodze będzie zamknięcie programu lojalnościowego Clubcard. Klienci mają czas na skorzystanie z bonów tylko do końca czerwca.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jak będzie przebiegało likwidowanie programu lojalnościowego

  • Dlaczego Tesco zamyka Clubcard

  • Ile osób korzysta z programu

Tesco zamyka Clubcard. Bony na zakupy już niebawem przepadną

Tesco podjęło decyzję o likwidacji programu lojalnościowego. Klienci, którzy chcą skorzystać ze zniżek, mogą dołączać do Clubcard tylko do 18 kwietnia 2021 r. Business Insider Polska donosi, że najbliższa niedziela to także ostatnia okazja do otrzymania punktów za zakupy w Tesco.

Co wydarzy się później? Każdy klient Tesco, który na koncie Clubcard zgromadził przynajmniej 300 punktów, otrzyma zestawienie oraz bony w formie elektronicznej lub za pośrednictwem poczty do 31 maja 2021 r. Wszystkie punkty, które w dniu zakończenia programu nie zostały przeliczone na nagrody, ponieważ mieszczą się w przedziale 1-149, przepadną.

Kupony można wykorzystać we wszystkich sklepach sieci Tesco tylko do 30 czerwca 2021 r. Miesiąc później dane osobowe uczestników Clubcard zostaną usunięte z bazy.

Tesco powolnym krokiem opuszcza polski rynek

Dlaczego Tesco likwiduje program lojalnościowy? Decyzja o zamknięciu pakietu bonów dla klientów ma związek z planowanym wyjściem Tesco z Polski. 301 oddziałów oraz 2 centra dystrybucyjne należące do Brytyjczyków zostały sprzedane duńskiej firmie Salling Group. Wiadomości Handlowe podają, że transakcja między podmiotami, szacowana na 900 mln zł, została sfinalizowana 16 marca 2021 r.

Wszystkie placówki Tesco, których dotyczy umowa, zostaną przekształcone w dyskonty pod szyldem Netto. Salling Group szacuje, że koszty modernizacji i rebrandingu mogą wynieść ok. 1 mld zł. Obecnie Netto posiada 400 sklepów w Polsce i zatrudnia 5,5 tys. osób.

Programy lojalnościowe cieszą się uznaniem wśród klientów

Clubcard zadebiutował w Wielkiej Brytanii w latach 90. XX wieku, a do Polski przywędrował w 2012 r. Uczestnicy klubu mogli realizować bony w sklepach Tesco zarówno przy użyciu plastikowej karty, jak i aplikacji.

W ciągu pierwszych pięciu lat spółka Tesco Polska wydała ponad 6 mln kart. Na jesieni 2019 r. sieciówka przekazała, że liczba aktywnych użytkowników wynosi 1,2 mln. Z tym wynikiem Tesco wypada dość blado na tle innych handlowych gigantów w Polsce.

Największą popularnością cieszy się karta Moja Biedronka. Program działa zaledwie od pięciu lat, a uzbierał już ponad 10 mln użytkowników. Dzięki kartom klienci mają dostęp do specjalnych ofert i rabatów w sklepach.

Na wersję mobilną postawił największy rywal Biedronki - Lidl. Aplikacja Lidl Plus zawitała do Polski w 2019 r. i według najnowszych wyliczeń pobrano ją co najmniej 6,5 mln razy. Program pozwala klientom na korzystanie ze zniżek, choć część z nich wymaga wcześniejszej aktywacji kuponów.

Programy lojalnościowe oferują nie tylko supermarkety i dyskonty. Do zbierania punktów, które można wymieniać na nagrody zachęca klientów również PKN Orlen poprzez program Vitay. Zakupy po niższych cenach przy użyciu aplikacji oferuje także drogeria Rossmann (Klub Rossmann).

Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na [email protected]

Tagi: Tesco sklep