Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Polacy gotowi do walki ze światowymi gigantami. Polska firma tworzy własną fabrykę e-commerce
Paula Drechsler
Paula Drechsler 18.07.2023 08:42

Polacy gotowi do walki ze światowymi gigantami. Polska firma tworzy własną fabrykę e-commerce

Wojciech Kyciak Ecommerce Factory S.A.
Wojciech Kyciak Ecommerce Factory S.A.

Polska firma chce stworzyć potężną fabrykę e-commerce. Niedawno zmienili nazwę, rozwijają nową kategorię towarów i coraz prężniej działają na rynku sprzedaży internetowej, wbrew globalnemu spowolnieniu w tym sektorze.

Spowolnienie na rynku handlu internetowego

Przedsiębiorstwa handlujące w sieci, podobnie jak te handlujące tradycyjnie, muszą mierzyć się z osłabioną konsumpcją wywołaną przez wysoką inflację, spadającymi marżami i niższą rentownością, podaje Lightbe. To wpływa na spowolnienie na rynku handlu internetowego. Kolejne analizy i badania nie pozostawiają złudzeń. Handel internetowy nadal będzie rósł, ale już nie tak szybko. Według analiz Insider Intelligence dotychczasowe tempo wzrostu globalnego e-commerce – wahające się od 2015 roku na poziomie powyżej 20% – spadnie poniżej 10% rocznie i utrzyma się na tym pułapie aż do 2026 roku. W tym roku rynek ma się także powiększyć o ok. 9%.

Polska firma się temu nie poddaje, ma odpowiedź na ten problem i zgodnie ze swoją nową nazwą — Ecommerce Factory S.A., chce stać się e-commercową fabryką, informuje Ligthbe. Spółka znana przede wszystkim osobom korzystającym z soczewek kontaktowych oraz okularów chce podbić rynek sprzedaży internetowej, rozwijając swoją ofertę oraz optymalizując działania. 

Wygrała fortunę na loterii. Po kilku godzinach jej życie legło w gruzach

Firma zaprasza do siebie spółki, które chcą się rozwijać

Biznes Wojciecha Kyciaka wystartował kilkanaście lat temu, zaczynając od sprzedaży soczewek kontaktowych jako Bezokularow.pl. Dziś spółka jest w tym sektorze jednym z liderów — znajduje się wśród trzech największych podmiotów tego segmentu w Polsce, twierdzi Lightbe. Kilka lat temu firma poszerzyła działalność o sprzedaż okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych pod marką wOkularach.pl. Tylko w tym roku osiągnie przychody z tego tytułu na poziomie kilkunastu milionów złotych. Postanowili zmienić nazwę oraz poszerzyć działalność, a to nie koniec ich rozwoju.

– Nie mamy obaw o to, że rynek będzie rósł. Jednak zauważalne spowolnienie wzrostów powoduje, że prawdziwe zyski będą osiągali tylko ci, którzy w jak największej skali zoptymalizują procesy. Doświadczenie z prowadzenia naszych dotychczasowych biznesów daje rękojmie tego, że wiemy, co robimy i jesteśmy gotowi podzielić się swoją wiedzą z innymi – podkreśla Wojciech Kyciak cytowany przez Lightbe i dodaje: – Nasza idea jest taka, że w ramach jednej firmy i zoptymalizowanych procesów marketingowych, logistycznych, synergii kosztowych, chcemy z pojedynczych projektów osiągać więcej niż gdyby realizowane były one przez osobne przedsięwzięcia. Interesują nas projekty e-commerce o określonej specyfice. Do naszego huba zapraszamy szczególnie tych, którzy sprzedają produkty o odpowiednich marżach, cechujące się powtarzalnością zakupową.

Poszerzenie oferty i automatyzacja działań

Soczewki kontaktowe i okulary to już tylko część produktów oferty Ecommerce Factory S.A. Spółka weszła w nową kategorię — higienę jamy ustnej. Zdaniem Kyciaka konsumenci są coraz bardziej świadomi tego, że dbanie o higienę jamy ustnej to świetna inwestycja pozwalająca zaoszczędzić później na coraz droższych usługach w gabinetach dentystycznych. Co ważne, branża cechuje się powracaniem tych samych klientów, podobnym do tego z segmentu soczewek kontaktowych, podaje Lightbe. 

Ecommerce Factory S.A. w tym roku zakończy budowę pierwszej linii, która zautomatyzuje proces pakowania przesyłek, dając szybki zwrot z inwestycji. Władze spółki upatrują największą szansę na zwiększenie przychodów w poszukiwaniu kolejnych projektów i biznesowych partnerów. 

– Chcemy być w branży e-commerce tym, kim jest spółka PlayWay w branży gamingowej. Mieć wiele odnóg i projektów, dywersyfikując ryzyko i jednocześnie budując dużą skalę na poziomie kilkuset milionów złotych przychodu rocznie, bo w e-commerce jest jak z produkcją – liczy się skala – podkreśla cytowany przez Lightbe Marek Rusiecki, wieloletni partner biznesowy Kyciaka i wspólnik funduszu Xevin Investments.