biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
Obserwuj nas na:
BiznesINFO.pl > Handel > Odzieżowy gigant wprowadza nową usługę. Polscy klienci będą zachwyceni
Zuzanna Kłosek
Zuzanna Kłosek 03.06.2025 16:53

Odzieżowy gigant wprowadza nową usługę. Polscy klienci będą zachwyceni

ubrania
Fot. ASPhotohrapy/Pixabay

Kto szuka okazji, nie może przegapić tej rewolucji ubraniowej. I dotyczy to zarówno klientów, którzy chcą zaoszczędzić na zakupach, jak i tych, którzy chcą podreperować domowy budżet. Jedna z największych sieci sklepów w Polsce oferuje teraz nową usługę. Warto uważać na jeden szczegół.

Ten trend pokochali Polacy. Teraz pokochają nowe rozwiązanie

Preferencje polskich konsumentów ulegają stałym zmianom, tak samo jak stałym zmianom ulega rynek. Te dwa zjawiska są od siebie bezpośrednio zależne. Wśród rosnących w siłę trendów zauważalne jest chociażby zwrócenie się ku produktom second-hand, m.in. poprzez przeszukiwanie lumpeksów w poszukiwaniu tzw. perełek. Klienci widzą w tym zresztą nie tylko ruch ekologiczny, ale również sposób na oszczędności — ubrania z drugiej ręki są w końcu o wiele tańsze niż nowe, a często możemy je kupić w idealnym stanie.

Jest także druga strona medalu. Na własnych ubraniach, które z jakiegoś powodu wyszły z łask, możemy dodatkowo zarobić. W ostatnich latach czołowym nośnikiem tej myśli jest platforma Vinted, ale to nie jedyna platforma, która umożliwia sprzedaż używanych artykułów. Co więcej, okazuje się, że w tym miejscu można to teraz zrobić znacznie prościej.

Mentzen ma propozycję dla Kaczyńskiego. PiS nie czekał z odpowiedzią, tego Polacy nie przewidzieli Klęska Trzaskowskiego uderza w rząd. Zmiana daty głosowania nad wotum zaufania. Wtrącił się Hołownia

Koniec z wydawaniem pieniędzy na zakupy? W tym sklepie będzie można zarobić

Marki odzieżowej H&M nikomu nie trzeba przedstawiać. Polacy kupują ubrania w sklepach tej sieci od lat. Co więcej, wielu z nich należy do klubu H&M, co umożliwia im dostęp do dodatkowych rabatów. A mimo to klienci często nie zdają sobie sprawy, że do tej samej grupy należy platforma Sellpy, umożliwiająca zakupy second-hand – a teraz również o wiele więcej.

Sellpy działa na polskim rynku od 2021 roku i, tak samo jak H&M, cieszy się zaufaniem klientów. Od “głównej” marki różni się przede wszystkim tym, że jest to sklep całkowicie internetowy, w którym możemy kupić produkty wyłącznie z drugiej ręki. Maj 2025 okazał się przełomowym miesiącem dla tej platformy. Grupa H&M postanowiła odpowiedzieć na potrzeby swoich klientów nie tylko poprzez inwestycję w drugi magazyn, ale także poszerzenie wachlarza usług. Od 27 maja Polacy mogą nie tylko kupować używane ubrania, ale również je sprzedawać. Muszą jednak pamiętać, że tkwi w tym jeden haczyk.

Fot. Sellpy

Jak działa Sellpy? W ten sposób możesz sprzedawać swoje ubrania

Do tej pory platforma Sellpy umożliwiała jedynie lokalne zakupy odzieży używanej. Jak możemy przeczytać na stronie internetowej sklepu, Sellpy ma umożliwić przebycie drogi “od nierozważnej konsumpcji do przemyślanego użytkowania”.

Aby zapewnić lepszą przyszłość, wszystko musi się zmienić. [...] Sellpy narodziło się z pomysłu umożliwienia każdemu życia w obiegu zamkniętym. Ponieważ najłatwiejszym sposobem ograniczenia emisji jest lepsze wykorzystanie tego, co już istnieje — czytamy.

W 2025 roku, 4 lata po uruchomieniu usługi lokalnej sprzedaży, Sellpy umożliwiło swoim klientom także sprzedaż własnych ubrań. W porównaniu do Vinted proces ma być o tyle prostszy, że to serwis będzie odpowiadał za każdy etap sprzedaży. Użytkownicy muszą tylko zapakować ubrania w specjalne worki, które zostaną odebrane przez kuriera. Następnie Sellpy zadba o kontrolę jakości, zrobienie zdjęć, wycenę i wysyłkę produktów. Co więcej, klubowicze H&M mogą liczyć dodatkowo na dwa całkowicie bezpłatne worki.

Sellpy jest więc rozwiązaniem idealnym? Nie do końca – sprzedaż i zakup używanych ubrań oznacza korzyści zarówno dla poprzednich i nowych właścicieli, jak i planety. W przypadku Sellpy to oczywiście również zysk dla firmy, bowiem do użytkownika wróci tylko określony procent ze sprzedaży. Zależnie od ceny konkretnego ubrania, możemy liczyć na nawet 70 proc., ale nasz udział w zysku może być znacznie niższy. Na stronie sklepu znajdziemy specjalny kalkulator, który umożliwi nam oszacowanie, ile pieniędzy do nas wróci.

Fot. Sellpy
Fot. Sellpy
BiznesINFO.pl
Obserwuj nas na: