BiznesINFO.pl
Obostrzenia na zakupach? Pracownicy jednego ze sklepów zszokowali informacją umieszczoną na wejściu.

pixabay.com/OrnaW

Z grypą lub przeziębieniem nie zrobisz zakupów. Porażające obostrzenie w jednej z sieci wywołało burzę

30 Sierpnia 2020

Autor tekstu:

Kamila Jeziorska

Udostępnij:

Obostrzenie na zakupach może pójść nawet o krok dalej niż dotychczasowe ustalenia. Przekonała się o tym mieszkanka okolic Katowic, która po zobaczeniu informacji o obostrzeniu była zszokowana.

Obostrzenie na zakupach wykraczające poza standardy?

Obostrzenie, które dostrzegła w trakcie robienia zakupów czytelniczka Wirtualnej Polski, pani Kamila, bardzo ją zszokowało. - Czy tam pracują sami absolwenci medycyny, którzy na oko oceniają stan zdrowia klientów? - zapytała w liście do redakcji, która podjęła interwencję w tej sprawie. Pani Kamila także zgłosiła całą sprawę do Inspekcji Handlowej. Co takiego wydarzyło się w jednym ze sklepów?

Obostrzenie, o którym mowa dotyczy nieobsługiwania klientów wykazujących objawy grypy i przeziębienia. Kobieta wysłała nawet na platformę WP zdjęcie, aby potwierdzić zaistniałą sytuację. Co więcej, według relacji pani Kamili, kartka o obostrzeniu wisi tam od maja. Zszokowana czytelniczka wskazuje, że sama nie robi tam zakupów, a pod informacją o obostrzeniu jest jeszcze jedna, dotycząca zasłaniania ust i nosa. W informacji podano także podstawę prawną tego obowiązku.

Obostrzenie na zakupach dla przeziębionych

Obostrzenie znalazło swoje miejsce w Inspekcji Handlowej. - Tak, takie zgłoszenie wpłynęło i będziemy się nim zajmować - powiedziała w rozmowie z money.pl Monika Wojtynek - Kordys z IH i podkreśliła, że w tym momencie podobnych zgłoszeń jest mnóstwo. Jak wynika z relacji pracownicy Inspekcji Handlowej, do instytucji docierają zgłoszenia o trzech różnych charakterach.

Obostrzenia wywołały wielkie poruszenie w społeczeństwie, dlatego zgłoszenia dotyczą skarg klientów na sprzedawców, sprzedawców na klientów, a nawet wpływają skargi klientów na klientów. Inspekcja Handlowa podkreśla, że jeszcze nie wie w jaki sposób rozwiąże sprawę pani Kamili. Sprawa jest skomplikowana, ponieważ sprzedawca bez uzasadnionej przyczyny nie może odmówić obsłużenia klienta, natomiast w dobie pandemii muszą mieć także poczucie bezpieczeństwa. Wojtynek - Kordys wskazuje, że reżimem sanitarnym zajmuje się sanepid.

Obostrzenia wywołały wielkie poruszenie w społeczeństwie, dlatego zgłoszenia dotyczą skarg klientów na sprzedawców, sprzedawców na klientów, a nawet wpływają skargi klientów na klientów. Inspekcja Handlowa podkreśla, że jeszcze nie wie w jaki sposób rozwiąże sprawę pani Kamili. Sprawa jest skomplikowana, ponieważ sprzedawca bez uzasadnionej przyczyny nie może odmówić obsłużenia klienta, natomiast w dobie pandemii muszą mieć także poczucie bezpieczeństwa. Wojtynek - Kordys wskazuje, że reżimem sanitarnym zajmuje się sanepid.

Podobne artykuły

Lidl obniży ceny części produktów

Handel

Lidl wprowadza zmiany cen w związku z innymi stawkami VAT. Sieć już poinformowała klientów

Czytaj więcej >
Biedronka wycofuje szkodliwy ser

Handel

Popularny ser wycofany z Biedronki. Spożycie może wywołać u ciebie chorobę

Czytaj więcej >
By Krzysztoferski - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=29842461

Handel

Zakaz obowiązuje od 20 maja. Ale w sklepach wciąż możesz znaleźć alternatywy

Czytaj więcej >
Niedziela handlowa

Handel

Jutro zrobisz zakupy, ale jednak nie wszędzie. Do konkretnych sklepów wybierz się lepiej dzisiaj

Czytaj więcej >
Zakaz handlu zostanie czasowo zniesiony?

Handel

Zakaz handlu w niedzielę już nie taki pewny. Rząd może nie mieć wyjścia

Czytaj więcej >
Godziny otwarcia sklepów w długi weekend

Handel

Godziny otwarcia sklepów będą w ten weekend nieco inne. Lepiej je znać, żeby nie odbić się od drzwi

Czytaj więcej >