BiznesINFO.pl
Obostrzenia na zakupach? Pracownicy jednego ze sklepów zszokowali informacją umieszczoną na wejściu.

pixabay.com/OrnaW

Z grypą lub przeziębieniem nie zrobisz zakupów. Porażające obostrzenie w jednej z sieci wywołało burzę

30 Sierpnia 2020

Autor tekstu:

Kamila Jeziorska

Obostrzenie na zakupach może pójść nawet o krok dalej niż dotychczasowe ustalenia. Przekonała się o tym mieszkanka okolic Katowic, która po zobaczeniu informacji o obostrzeniu była zszokowana.

Obostrzenie na zakupach wykraczające poza standardy?

Obostrzenie, które dostrzegła w trakcie robienia zakupów czytelniczka Wirtualnej Polski, pani Kamila, bardzo ją zszokowało. - Czy tam pracują sami absolwenci medycyny, którzy na oko oceniają stan zdrowia klientów? - zapytała w liście do redakcji, która podjęła interwencję w tej sprawie. Pani Kamila także zgłosiła całą sprawę do Inspekcji Handlowej. Co takiego wydarzyło się w jednym ze sklepów?

Obostrzenie, o którym mowa dotyczy nieobsługiwania klientów wykazujących objawy grypy i przeziębienia. Kobieta wysłała nawet na platformę WP zdjęcie, aby potwierdzić zaistniałą sytuację. Co więcej, według relacji pani Kamili, kartka o obostrzeniu wisi tam od maja. Zszokowana czytelniczka wskazuje, że sama nie robi tam zakupów, a pod informacją o obostrzeniu jest jeszcze jedna, dotycząca zasłaniania ust i nosa. W informacji podano także podstawę prawną tego obowiązku.

Obostrzenie na zakupach dla przeziębionych

Obostrzenie znalazło swoje miejsce w Inspekcji Handlowej. - Tak, takie zgłoszenie wpłynęło i będziemy się nim zajmować - powiedziała w rozmowie z money.pl Monika Wojtynek - Kordys z IH i podkreśliła, że w tym momencie podobnych zgłoszeń jest mnóstwo. Jak wynika z relacji pracownicy Inspekcji Handlowej, do instytucji docierają zgłoszenia o trzech różnych charakterach.

Obostrzenia wywołały wielkie poruszenie w społeczeństwie, dlatego zgłoszenia dotyczą skarg klientów na sprzedawców, sprzedawców na klientów, a nawet wpływają skargi klientów na klientów. Inspekcja Handlowa podkreśla, że jeszcze nie wie w jaki sposób rozwiąże sprawę pani Kamili. Sprawa jest skomplikowana, ponieważ sprzedawca bez uzasadnionej przyczyny nie może odmówić obsłużenia klienta, natomiast w dobie pandemii muszą mieć także poczucie bezpieczeństwa. Wojtynek - Kordys wskazuje, że reżimem sanitarnym zajmuje się sanepid.

Tagi:

MaseczkiKoronawiruszdrowiezakupysklepPolskamedycynadyskont

Kamila JeziorskaAutor

Redaktor Biznesinfo. Absolwentka stosunków międzynarodowych na UKSW i studentka ostatniego roku politologii i dziennikarstwa. Uważa, że dziennikarstwo to nie tylko zawód, ale też misja. Uwielbia Stany Zjednoczone, jamniki i serial "House of Cards". Najbardziej lubi pisać na tematy polityczne i społeczne.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl

Podobne artykuły

zakupy

Handel

Black Friday. Dobrze zorganizowana akcja może przynieść firmom korzyści

Czytaj więcej >

Handel

Żabka wprowadza do sprzedaży nową przekąskę o nazwie Black Dog. Czarny hot dog z czarnym sosem

Czytaj więcej >

Handel

GUS: Sprzedaż detaliczna rośnie wolniej niż się spodziewano

Czytaj więcej >

Handel

Wzrosły dostawy LNG do gazoportu w Świnoujściu

Czytaj więcej >

Handel

Izba Zbożowo-Paszowa: spadły krajowe ceny zbóż

Czytaj więcej >
PHOTO: ZOFIA I MAREK BAZAK / EAST NEWS Warszawa hipermarket Carrefour N/Z Bezpieczne zakupy w godzinach dla seniorow powyzej 60 roku zycia - lista zakupow

Handel

Hipermarkety mają płacić w przyszłości wyższe podatki. Może to spowodować podwyżkę cen produktów

Czytaj więcej >