Nowy rodzaj dyskontów znanej niemieckiej sieci ALDI zostanie wprowadzony na początek we Wrocławiu i w Markach. Dwukondygnacyjne sklepy mają dołączyć do 259 innych, już istniejących w Polsce placówek tej marki.
ALDI ma plan na Polskę
Niemiecka sieć posiada w Polsce już 259 placówek, ale w planach jest ich dużo więcej. Firma zapowiada prawdziwą ekspansję na naszych ziemiach. W planach odnośnie do pierwszej fazy rozwoju sieci jest rozlokowanie w naszym kraju co najmniej 600 placówek, a to dopiero początek.
Tomasz Gawlik, dyrektor Obszaru Nieruchomości i Ekspansji sieci ALDI w Polsce w rozmowie z propertynews.pl oświadczył, że osiągnięcie pułapu 600 sklepów firma zakłada w pierwszej części swojej strategii, czyli w okresie jeszcze ok. 5 lat. Natomiast strategia długofalowa, 10-letnia, zakłada dalszy intensywny rozwój.
- Aktualnie mamy 259 sklepów ALDI w Polsce. Łącznie w 2023 roku zamierzamy otworzyć ok. 60 nowych obiektów ALDI — zapowiedział dyrektor.
W minionym roku sieć otworzyła w Polsce 50 nowych obiektów, a więc chce pobić swój rekord. Najbliższy kwartał przyniesie otwarcia m.in. w miejscowości Świecie, Żory oraz Płońsk.
Nowy rodzaj sklepów ALDI
Ponadto w planach jest otwarcie mniej powszechnego rodzaju placówek. Chodzi o sklepy dwukondygnacyjne. Nie jest to na polskim rynku nowość w ujęciu ogólnym, ani nie jest to rzecz niespotykana w przypadku sieci dyskontów, ponieważ w rzeszy swoich budynków, taki rodzaj założenia mają m.in. Lidl czy Carrefour. Jest to jednak wciąż dość rzadkie zjawisko w tej branży. Sieci dyskontowe nie budują takich sklepów często, są to pojedyncze placówki.
Sieć ALDI ma w planach wdrożenie co najmniej dwóch takich placówek. Na początek otwarte zostaną sklepy dwukondygnacyjne we Wrocławiu oraz w Markach pod Warszawą.
- W Polsce już dziś wprowadzamy natomiast format ALDI Urban, który zakłada budowę sklepu dwupoziomowego. Tego typu obiekty będą powstawać na małych działkach w atrakcyjnych lokalizacjach. Sala sprzedaży będzie znajdować się na poziomie +1, a na poziomie 0 umiejscowiony zostanie parking — powiedział Gawlik.
Jak podkreślił dyrektor, obecnie prace nad otwarciem tych placówek są w zaawansowanej fazie przygotowań. Wrocławski sklep dwupiętrowy ma mieć nieco inny rozkład niż standardowy koncept ALDI Urban, bo sala sprzedaży znajdzie się na poziomie 0. Natomiast placówka w Markach będzie w pełni odpowiadać standardom ALDI Urban. Jak podkreślił dyrektor, w przyszłości w grę wchodzić będą otwarcia sklepów marki nie tylko w dużych miastach, bo sieć zakłada „wypełnianie białych plam” zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miasteczkach.
- Potencjał jest ogromny, a my zamierzamy go w pełni wykorzystać — skwitował.
Standardy sieci i nowe formaty
W przypadku standardowych placówek szef ONiE zakłada skupianie się zarówno na obiektach wolnostojących, jak i korzystanie z najmu powierzchni.
- Parki handlowe odpowiadają naszym standardom i zyskują dużą popularność, a my, przy tak wysokim tempie ekspansji, bierzemy pod uwagę wygodę zakupów dla naszych klientów — powiedział.
W trakcie prac są także inne nowe formaty. Jest to m.in. Village Concept, który Polski oddział sieci ALDI sprawdza razem z działem z Niemiec. Projekt ten zakłada ekonomiczną wersję sklepu z zachowaniem dotychczasowych funkcji. Rozwijany jest też pomysł City Concept, który sieć bada już m.in. w Holandii. Jeśli wyniki testów okażą się pomyślne, taki model sklepów planowany jest również do wdrożenia w Polsce. W placówkach z kategorii City Concept klienci będą mieli możliwość robienia zakupów dzięki użyciu aplikacji. To rozwiązanie ma być alternatywą dla kas samoobsługowych. Podobny model testuje sieć Auchan.
Popularna sieć wprowadza sklepy bez kasjerów. Zakupy podliczą ci tu kamery i czujniki
CZYTAJ DALEJ