BiznesINFO.pl
Mastercard wprowadza logo sklepów do historii transakcji

Pexels/Anna Shvets

Masz u nich kartę płatniczą? Czeka Cię olbrzymie zaskoczenie i to na plus

1 Lutego 2021

Autor tekstu:

Maria Glinka

Udostępnij:

Mastercard szykuje nowinkę technologiczną dla posiadaczy kart płatniczych. W historii transakcji klienci będą mogli sprawdzić także logo sklepu, w którym dokonali zakupu. Dzięki temu zmniejszy się odsetek bezzasadnych reklamacji.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakie zmiany planuje Mastercard

  • Z jakim problemem zamierza walczyć

  • Kto skorzysta na nowym rozwiązaniu

Mastercard rozpoczyna rewolucję. Więcej informacji o transakcjach internetowych

Mastercard umożliwia szybkie sprawdzenie kwoty, nazwy sprzedawcy i daty zrealizowania transakcji. Już niebawem do tego pakietu możliwości dołączy także logo sklepu, w którym klient zrobił zakupy.

Portal cashless.pl podaje, że w tym celu Mastercard zamierza wykorzystać swoją spółkę Ethoca. Dzięki temu ilość informacji na temat zakupów stanie się pełniejsza i bardziej przejrzysta.

Detaliści mogą już nadsyłać swoje logotypy do systemu Ethoca. Mastercard podjął także współpracę z wydawcami kart, aby nowa usługa stała się powszechna do 2022 r.

Mniej reklamacji dzięki nowej usłudze Mastercard

Poprzez nowinkę technologiczną Mastercard zamierza walczyć z falą reklamacji, która zalewa banki. Dość często bowiem dochodzi do sytuacji, gdy sama nazwa sklepu, która pojawia się w historii transakcji jest zbyt tajemnicza dla klienta.

Najczęściej ma to miejsce, gdy użytkownik realizuje zakupy w sklepie działającym na zasadzie franczyzy. Wtedy w historii transakcji widnieją bowiem dane właściciela firmy, a nie marka sklepu. Badanie Kantar TNS wskazuje, że z tym problemem boryka się 84 proc. osób, które dokonują zakupów w internecie.

Do czego to prowadzi? Do niesłusznych reklamacji. Klient jest bowiem przekonany, że nie wysyłał pieniędzy na konto wskazanej osoby. W rzeczywistości jednak nie jest świadomy, że dane wyświetlone w historii transakcji należą do franczyzobiorcy.

Klient, który nie może przypomnieć sobie zakupów zazwyczaj telefonuje do banku (21 proc. wszystkich przypadków). Dużo rzadziej kontaktuje się bezpośrednio ze sprzedawcą (6 proc.). Zgłoszenie nieprawidłowości pracownikowi banku aż w 72 proc. przypadków kończy się złożeniem reklamacji.

Dopiero po weryfikacji zdarzenia przez bank wychodzi na jaw, że spółka z opisu to tak naprawdę sklep spożywczy czy popularna, odzieżowa sieciówka. Wirtualna Polska podaje, że taka aktywność rodzi po stronie banku dodatkowe koszty i zabiera dość dużo czasu. Dlatego właśnie z pomocą przychodzi Mastercard.

- Uważamy, że zwiększona w ten sposób przejrzystość transakcji zapewni klientom spokój ducha i poczucie kontroli nad ich wydatkami, znacznie poprawiając ich komfort podczas korzystania z usług bankowości elektronicznej - stwierdził w rozmowie z serwisem cashless.pl Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.

Na rozwiązaniu Mastercard skorzystają jednak nie tylko konsumenci. Dzięki umieszczeniu logo w historii transakcji detaliści zwiększą swoją transparentność i widoczność. W dobie coraz bardziej popularnych zakupów internetowych zaufanie klientów jest nieocenione i stanowi składową wizerunku danej marki.

Maria GlinkaAutor

Redaktor Biznesinfo. Absolwentka stosunków międzynarodowych i studentka dziennikarstwa na UW. Pierwsze doświadczenia w branży dziennikarskiej zdobywała w stacji TVN i na portalu Euractiv. Wielbicielka filmów Alejandro Innaritu, reportaży książkowych i filmowych, zwłaszcza na temat polityki oraz społecznych problemów w wymiarze globalnym i lokalnym.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl

Podobne artykuły

pixabay, IADE-Michoko

Twój portfel

Ceny paliw. Analitycy nie przewidują gwałtownych wzrostów

Czytaj więcej >
pixabay, geralt

Twój portfel

Podwyżki cen prądu nieuniknione. W ciągu kilku lat dołożymy po 700 zł

Czytaj więcej >
Biznes Info

Twój portfel

Czekasz na paczkę? To się nie doczekasz, prędzej znikną Ci pieniądze z konta

Czytaj więcej >
Biznes Info

Twój portfel

Abonament RTV. Są stawki na przyszły rok

Czytaj więcej >
fot: Arkadiusz Ziolek/ East News. 10.04.2019. n/z Klawiatura z dlonia w rekawicy.

Twój portfel

Oszustwo na "Netflix" i na "PayPal". KNF ostrzega przed fałszywymi mailami

Czytaj więcej >
Oszczędzić na wywozie śmieci nie zawsze się da

Twój portfel

Mieszkańcy bloków bez liczników zapłacą krocie. Niezależnie od segregacji i oszczędzania wody

Czytaj więcej >