Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Znana sieć sklepów odzieżowych zapowiada zmiany. Będzie drożej i bardziej ekskluzywnie
Olgierd Maletka
Olgierd Maletka 04.04.2023 09:07

Znana sieć sklepów odzieżowych zapowiada zmiany. Będzie drożej i bardziej ekskluzywnie

Galeria handlowa
ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

Jak się okazuje, podwyżki cen nie ominą również branży odzieżowej. Popularna sieciówka, pod sterami nowej prezes, zapowiada rewolucyjną zmianę podejścia, czego skutkiem mają być lepsze materiały ubrań, ale i wyższe ceny, informuje „Business Insider”. 

Inditex

Inditex to hiszpański holding odzieżowy. Najważniejszą marką koncernu jest Zara, jednakże największy dystrybutor ubrań na świecie posiada także inne marki. Mowa o Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home i Uterqüe.

Nowa szefowa koncernu

W kwietniu 2022 r. szefową całego koncernu została Marta Ortega Pérez, córka 87-letniego Amancio Ortegi, który w 1974 r. otworzył pierwszy sklep Zary, tworząc podwaliny pod międzynarodową sieć sklepów tej marki.

Nowa szefowa Inditexu bardzo dobrze zna firmę, której przewodzi. Przez całe życie zajmowała w firmie różne stanowiska, zaczynając od sprzedawcy. "Żyłam i oddychałam tą firmą od dzieciństwa i uczyłam się od wszystkich wspaniałych profesjonalistów, z którymi pracowałam przez ostatnie 15 lat” -  mówiła Pérez.

Jak podkreśla portal, córka przedsiębiorcy była od najmłodszych lat przygotowywana do przejęcia władzy w koncernie. Jednakże wizja Marty Ortegi Pérez na pozycjonowanie marki, jest całkowicie odmienna od pomysłów jej ojca.

Lepsza jakość, wyższe ceny

Amancio Ortega, którego majątek opiewa na ponad 77,5 mld dol., pozycjonował markę tak, by była dostępna cenowo dla nieco bardziej zamożnych klientek i tych z klasy średniej, ale ale nie chciał by była marką luksusową. Jego córka ma całkowicie inne plany na przyszłość marki. Nowa szefowa Inditexu chce, aby Zara nie kojarzyła się już z tzw. szybką modą. Jej nowa strategia opiera się na dążeniu do stania się marką „premium”, która nie będzie dostępna dla wszystkich. "Krótko mówiąc, moim celem jest utrzymanie i dalsze budowanie jakości, jakości, jakości w każdym aspekcie firmy” - powiedziała.

Z raportu podsumowującego ubiegły rok wynika, że odkąd Marta Ortega Pérez stanęła na czele międzynarodowego koncernu, wartość akcji wzrosła o połowę, a Inditex zanotował rekordowo wysoką sprzedaż, zarabiając przy tym ponad cztery miliardy euro.