Programy lojalnościowe, oferowane przez dyskonty i sklepy sieciowe, to ulubiona “rozrywka” Polaków? Badanie preferencji konsumentów potwierdza, że wszelkiego rodzaju rabaty, promocje i, przede wszystkim, karty członkowskie uprawniające do programów lojalnościowych są dla 85 proc. badanych wyjątkowo ważne - i nawet nie ze względu na cenę.
Polscy złodzieje szczególnym przyzwyczajeniem cechują się wobec sklepów wielkopowierzchniowych - tam, statystycznie, kradną najwięcej, wynika z najnowszych danych udostępnionych przez Komendę Główną Policji. I choć liczba kradzieży spada, pozostaje pytanie: dlaczego? I jak trwały to trend.
UOKiK wytoczył ciężkie działa przeciwko dwóm firmom, którym udowadnia niezgodne z prawem praktyki. Przedsiębiorcy mogą się jeszcze odwołać, ale jak dotąd - wszystko wskazuje na to, że zapłacą pokaźną karę. Jeżeli brałeś lub brałaś pod uwagę opinie w internecie przed skorzystaniem z jakiejś usługi lub produktu, możliwe, że firmy zarobiły także na Tobie.
Michał Kołodziejczak wypowiada wojnę marnowaniu żywności w polskich marketach. Stawki kar wzrosną pięciokrotnie, zmianie ulegnie m.in. sama definicja “marnowania”, co już prowadzi do sprzeciwu branży, choć gdy prawo zacznie obowiązywać - może doprowadzić do zmiany obrazu konsumpcji i zarządzania żywnością. Czeka nas nowelizacja ustawy niezmienianej od 2019 r. Na co się przygotować?
Nowy podatek ma stymulować prozdrowotne nawyki żywieniowe Polaków. Wpływy, jakie miałyby wygenerować, zasiliłyby z kolei dopłaty do żywności zdrowej - przez co ci, którzy decydując się na fast food, dopłacaliby do menu tych, którzy z niego rezygnują. Tyle w teorii. W praktyce blisko 60 proc. Polaków ma nadwagę. Dobry początek?
W Polsce mogą zajść ważne zmiany w prawie, które wpłyną na to, jakie treści reklamowe będą trafiały do konsumentów. Objęta rygorystycznym zakazem grupa podmiotów wkrótce ponownie może zyskać dostęp do mediów za sprawą skargi, jaka została wniesiona do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Konsekwencje mogą być znacznie poważniejsze niż tylko zmiany na rynku reklamowym. Wręcz przeciwnie, bezpośrednio lub pośrednio dotkną każdego obywatela.
Główny Inspektorat Sanitarny alarmuje konsumentów po tym, jak urząd otrzymał informację od producenta: piwo zero, które miało być bezalkoholowe, przez błąd na linii produkcyjnej zawiera ponad 5 proc. alkoholu. Piwo "niespodzianka" znika ze sklepowych półek. Ruszyła specjalna infolinia dla klientów.
W drugim kwartale spadek zysku netto właściciela Biedronki wyniósł prawie 30 proc. W tym samym czasie jednak przychody osiągnęły wzrost na poziomie niecałych 7 proc. Jak zapowiada prezes Jeronimo Martins, będą inwestycje w ceny, by zachować konkurencyjność. Pojawią się też nowe sklepy. Utrzymanie pozycji lidera nie będzie jednak łatwe.
Holenderska sieć dyskontów Action ma ambitne plany, które mogą znacząco wpłynąć na rynek detaliczny w Europie. W drugiej połowie 2024 roku firma zamierza otworzyć setki nowych sklepów, zwiększając swoją obecność na kluczowych rynkach i stworzyć tysiące nowych miejsc pracy.
Hegemonia rynkowa Biedronki i Lidla jako efekt wojny handlowej pomiędzy dwiema sieciami bezpośrednio przekłada się na kondycję i zasady panujące na całym rynku - pierwsze półrocze 2024 r. zamknęło się z dodatnim wynikiem liczby promocji wśród sieci handlowych. Markety tną ceny, mimo spadającej inflacji, bo taką strategię narzucili najwięksi.
Kebaby, choć w Polsce nie mają zbyt wiele wspólnego z daniami, które serwuje się w zachodniej części Azji, stały się jednym z ulubionych nad Wisłą przysmaków. To się jednak może zmienić przynajmniej w kwestii nomenklatury. O prawo do nazwy kebab upomnieli się bowiem Turcy. Wywierają oni na Komisję Europejską presję, aby uregulować stosowanie nazwy kebab i przestać sprzedawać pod tą nazwą dania, które w ich ocenie prawdziwym tureckim kebabem nie są.
Wittchen, polska marka segmentu premium, po raz kolejny proponuje specjalną promocję swoich produktów w Lidlu. Sieć sklepów poinformowała o terminie i cenach. Przecenione produkty Wittchen będą dostępne dosłownie chwilę; trzeba się spieszyć.
Mandat za parkowanie nawet w przypadku poprawnie pobranego biletu, umieszczonego za szybą samochodu. To możliwe i choć skala specyficznego błędu jest trudna do oszacowania, warto o nim pamiętać.
Najnowsze badanie rynku FMCG, czyli produktów pierwszej potrzeby, dystrybuowanych zwykle przez sieci marketów, obrazuje skalę wydatków najpopularniejszych sklepów na to, by ściągnąć nas w ich progi. Wojna handlowa trwa w Polsce od dawna, więc podium nie dziwi. Dziwi jednak skala wydatków.
Market budowlany Castorama z Piły (woj. wielkopolskie) opublikował w mediach społecznościowych spot promujący jedną z oferowanych promocji. Problem w tym, że do udziału zmuszono zaangażowano pracowników sklepu, którzy a capella wykonują… wariację piosenki ”Chodź, pomaluj mój świat”. Wyszło tak, że nagranie zyskuje coraz większą popularność w sieci. Jednak nie z powodów, których życzyłoby sobie kierownictwo sklepu. Ani pewnie sami pracownicy.
Ceny w sklepach sukcesywnie rosną. W trakcie wakacji sieci detaliczne stosują przemyślaną taktykę agresywnej walki cenowej, ale im dalej w lato, tym powrót do rynkowych stawek podatku jest coraz wyraźniej przerzucany na ceny końcowe. Niedługo możemy spodziewać się apogeum - wynika z rynkowej analizy ekspertów.
Poczta Polska debiutuje w segmencie e-commerce. Modernizację pomnika socjalizmu zapowiedziało niedawno Ministerstwo Aktywów Państwowych, mówiąc o “planie transformacji”. Szczegółowy plan mamy poznać niedługo, tymczasem Poczta Polska wystartowała w nowym segmencie; e-commerce. W sklepie internetowych sprzedaje… wszystko.
Auchan, francuska sieć okrzyknięta niedawno najtańszym sklepem w Polsce, publikuje wyniki finansowe za 2023 r. Na pierwszy rzut oka w liczbach wszystko wygląda dobrze: przychody, zysk netto, zysk operacyjny czy podatek, który zasilił budżet państwa. Ale coś jest nie tak. Być może to polska kara za to, że sieć za długo zastanawiała się nad swoją przyszłością w Rosji.
Popularna platforma handlowa utrudniała Polakom wypłatę pieniędzy za sprzedane za jej pośrednictwem towary - przekazuje w raporcie z międzynarodowego śledztwa UODO - Urząd Ochrony Danych Osobowych.
Popularna drogeria likwiduje sklepy, które nie przynoszą korzyści. Sieć jest jedną z największych i najdłużej działających na rynku kosmetycznym. Powodem takiej decyzji jest silna konkurencja. Przedstawiamy szczegóły.
Biedronka inauguruje letni program przecen, połączonych ze specjalnymi centrami dystrybucyjnymi, ustawionymi przed kilkudziesięcioma sklepami w Polsce. Do tego sieć rusza w trasę autobusem sygnowanym swoim logo. Rozwiezie nim Polaków do poszczególnych sklepów. “Przygotowywaliśmy się od wiosny” - przekazuje biuro Jeronimo Martins.
Trend “NoLo” zdaje się rosnąc w siłę. Lidl wprowadza rewolucyjną sekcję w swoich sklepach, promując „no alcohol, low alcohol”, czyli produkty znanych marek alkoholowych, ale pozbawionych alkoholu. Od połowy czerwca kupimy już bezalkoholowy rum, gin, martini, wino i piwa kraftowe, na czele z największym browarem w Polsce - Pintą.
Jeronimo Martins, spółka zarządzająca siecią Biedronki, odpowiada na zarzuty formułowane przez UOKiK o prowadzeniu zmowy rynkowej z konkurentem Dino Polska. Sieć tonuje nastroje, przyznaje, że większość usług transportowych realizuje w ramach długoletnich kontraktów.
Wpływy, jakie państwo czerpie z akcyzy na alkohol, pokrywają zaledwie jedną czwartą wielomiliardowych kosztów, jakie on generuje. Ponadto każdego roku przyczynia się do śmierci nawet 35 tysięcy osób. Tymczasem ministra zdrowia chce zwiększenia akcyzy na alkohol i papierosy.
Nike zanotowało największy spadek w historii, przyczyniając się przy tym do ogólnego dołowania wyniku S&P500, czyli giełdowych gigantów kapitalizacji. I choć biednieć jak Nike, to wciąż się niewyobrażalnie bogacić, to 20-procentowy spadek w trakcie jednej sesji może okazać się przełomem - nie w rzeczywistości giełdowej, a społecznej. Sugerują to analitycy.
Żabka ma dobrą passę, tym razem biuro prasowe sieci zdradza szczegóły nowego, lobbującego ekologiczne postawy, rozwiązania. Z wybranych punktach możesz już kupić wodę za 15 groszy. Warunek jest jeden.
Biedronka zapowiada okazję, która może podbić początek lata. Superhit trafi na półki w poniedziałek 1 lipca i potrwa do soboty 13 lipca. Co zaproponował Jeronimo Martins?
Biedronka odda klientom 150 zł - wynika z komunikatu, który publikuje właściciel sieci Jeronimo Martins. To reakcja na decyzję Urzędu Ochrony Konsumenta i Konkurencji, w myśl której Biedronka wprowadziła klientów w błąd. Chodzi o akcję promocyjną “Magia Rabatów – Zabawki i Książki”. Skorzystałeś z promocji od 1 do 3 grudnia 2022 r.? Możesz odzyskać pieniądze.