Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Sprzedaż na Allegro
Dominik Górecki
Dominik Górecki 25.05.2021 02:00

Sprzedaż na Allegro

ecommerce-2140604
https://pixabay.com/pl/photos/e-commerce-sprzeda%C5%BC-online-2140604/

Wielu przedsiębiorców chcących sprzedawać swoje towary lub usługi przez internet, trafia na Allegro. O czym należy pamiętać korzystając z tej platformy?

Założenie własnego sklepu on-line generuje koszty. Trzeba bowiem zapłacić osobie, która wykona stronę internetową zawierającą odpowiednie narzędzia, wykupić miejsce na serwerze, a także ponieść koszty reklamy.

Chcąc sprzedawać na Allegro, nie trzeba posiadać własnej strony internetowej, ale nie oznacza to, że korzystanie z serwisu jest bezpłatne.

Allegro a opłaty

Trzeba pamiętać, że Allegro nalicza prowizję od każdego sprzedanego przedmiotu. Ile taka prowizja wynosi? To zależy od kilku czynników, przede wszystkim od tego, czy sprzedawcą jest osoba fizyczna czy firma, a także od kategorii i ceny. Jest to od kilku do kilkunastu procent wartości sprzedaży. Czasem prowizja naliczana jest od nadwyżki ponad jakąś kwotę. W niektórych przypadkach regulamin serwisu przewiduje też dolne i górne granice prowizji. By wiedzieć, ile wyniesie prowizja, najlepiej skorzystać z kalkulatora opłat i prowizji udostępnianego przez serwis oraz zajrzeć do załącznika nr 4 do Regulaminu Allegro. Przykładowo prowizja za sprzedanie za kwotę 200 zł nowej bransoletki damskiej wyniesie 20 zł.

Reklama na Allegro i SEO

Kluczową kwestią dla sprzedaży przez internet jest reklama w sieci. Allegro za dodatkową opłatą udostępnia narzędzia, dzięki którym potencjalny klient łatwiej zauważy ofertę. Są to wyróżnienia, podświetlenia, pogrubienia. Na przykład opcje „wyróżnienie” i „wyróżnienie elastyczne” sprawią, że twoja oferta znajdzie ponad ofertami sprzedawców, którzy z tej opcji nie korzystali. To bardzo istotne, ponieważ klientom bardzo często nie chce się przeglądać kilkudziesięciu czy nawet kilkuset stron z ofertami. Wolą wybrać te, które po wpisaniu konkretnej frazy w wyszukiwarkę Allegro wyświetlą im się najpierw. Warto także pamiętać o tym, by treść ogłoszenia przygotować pod kątem SEO, czyli zgodnie z zasadami optymalizacji i pozycjonowania stron. Jest to kolejna dość ważna sprawa, ponieważ dobre SEO wywinduje ofertę w wyszukiwarce Google. Jeśli klient wpisze w Google nazwę przedmiotu, który chce kupić, szansa na to, że trafi na naszą ofertę będzie dużo większa.

Integracja sklepu z Allegro

Na rynku dostępne są narzędzia (moduły) pozwalające na integrację własnego sklepu internetowego z Allegro. Mówiąc jaśniej, chodzi w tym o to, by oferty dostępne w danym sklepie on-line znalazły się również na Allegro (i odwrotnie). Dzięki takim modułom formularze na Allegro uzupełniane są na podstawie danych pobranych ze sklepu internetowego. Dostępne są np. opcje aktualizowania stanu magazynowego, automatycznego wznawiania i dezaktywowania aukcji. Integracja może być bardzo usprawnić proces sprzedaży.

Osoby fizyczne na Allegro

Sprzedawców na Allegro można podzielić na dwie podstawowe kategorie: osoby fizyczne oraz firmy. Osoby fizyczne najczęściej nie prowadzą regularnej i zorganizowanej sprzedaży na Allegro. Po prostu posiadają w domu jakiś przedmiot i wystawiają go na sprzedaż za pośrednictwem witryny internetowej. Nic nie stoi na przeszkodzie, by było to kilka, kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt rzeczy wystawionych w oddzielnych ogłoszeniach. Ktoś może chcieć np. sprzedać książki z domowej biblioteki i wtedy nie ma przeciwwskazań, by dokonać tego za pośrednictwem Allegro. W takiej sytuacji nie zachodzi konieczność zakładania działalności gospodarczej. Jeśli jednak osoba fizyczna np. sprowadza z Azji ubrania i sprzedaje je regularnie na Allegro, a nie prowadzi działalności gospodarczej, naraża się na sankcje ze stronu organu podatkowego. Dokonuje bowiem nielegalnej sprzedaży towarów, nie prowadzi księgowości i nie odprowadza podatku dochodowego ani VAT.