Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Praca > Rozmowa kwalifikacyjna: kiedy odpowiedź? Wyjaśniamy
Przemysław Terlecki
Przemysław Terlecki 22.03.2022 09:14

Rozmowa kwalifikacyjna: kiedy odpowiedź? Wyjaśniamy

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Rozmowa kwalifikacyjna: kiedy odpowiedź, kiedy można kontaktować się z rekruterami? Sprawa jest w zasadzie niejednoznaczna, gdyż nie ma jednego ustalonego prawnie terminu, do którego rekruterzy muszą dać odpowiedź kandydatowi. Co więcej, nie zawsze taki termin da się ustalić, nawet jeśli by się chciało. Ustalenie go z rekruterem byłoby więc dobrym pomysłem, oczywiście pod warunkiem, że taka opcja wchodzi w grę.

Wówczas, jeśli umówiliśmy się, że odpowiedź z wynikami rekrutacji trafi do nas za 2 dni, to po 4 dniach już mamy pełne prawo do skontaktowania się z rekruterem, jeśli ten wciąż nie podjął się kontaktu z nami. Natomiast jeśli nie ustalaliśmy terminu, w którym otrzymamy odpowiedź, musimy odczekać nieco więcej. W literaturze przedmiotu znaleźć można porady, że najwcześniej w tydzień roboczy po rozmowie kwalifikacyjnej powinniśmy podjąć próbę kontaktu.

Rozmowa kwalifikacyjna: kiedy odpowiedź

Ile jednak można czekać na wyniki najdłużej? W sieci można spotkać się także ze stanowiskiem, że około 2 tygodnie to średni czas oczekiwania. Anna Pierzycka, która jest ekspertką ds. kadr i płac, przekonuje, że nawet okres oczekiwania trwający ponad 2 tygodnie nie powinien niepokoić. W firmach, szczególnie tych większych, czas na przeprowadzenie rekrutacji i weryfikacja jej wyników może trwać naprawdę bardzo długo. Nierzadko zdarza się, że okres ten przedłuża się, pomimo chęci pracodawcy.

Procesy selekcyjne przeciągają się najczęściej w czasie i trwają o wiele dłużej niż kandydaci, a nawet same firmy by sobie tego życzyły. Stosunkowo normalne jest, że okres oczekiwania wydłuża się i osoba poszukująca pracy przez długi czas pozostaje bez odpowiedzi, więc w większości przypadków nie powinno nas to niepokoić - mówi Pierzycka.

Warto także pamiętać o tym, że do lamusa odchodzi zamykanie rozmowy frazą "oddzwonimy do pana/pani". Te słowa kończyły rozmowę i zwiastowały kandydatowi, że firma już się do niego nie odezwie, gdyż zapowiedź kontaktu była pustą obietnicą. Obecnie procesy rekrutacyjne profesjonalizują się i mało który rekruter zostawia kandydatów na lodzie bez pojęcia o stanowisku firmy wobec jego oferty. Innymi słowy - odpowiedzi należy się spodziewać zawsze, niezależnie od uzyskanego wyniku.