Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Rekordowy wzrost sprzedaży w Biedronce. Sieć odnotowała sprzedaż na poziomie 17,58 mld euro
Magdalena Madoń
Magdalena Madoń 14.01.2023 09:54

Rekordowy wzrost sprzedaży w Biedronce. Sieć odnotowała sprzedaż na poziomie 17,58 mld euro

biedronka
East News

Biedronka odnotowała w 2022 roku znaczny wzrost sprzedaży, podają Wiadomości Handlowe. W zeszłym roku sieć otrzymała także rekordową karę od UOKiK.

Rekordowy rok Biedronki

Sieć Biedronka odnotowała sprzedaż na poziomie 17,58 mld euro. Jest to wzrost o prawie 21 proc. w porównaniu z wynikiem za 2021 rok, podają wiadomoscihandlowe.pl.

Największy wzrost sprzedaży sieć odnotowała w czwartym kwartale minionego roku, kiedy to sprzedaż sieci w złotych wzrosła o 27,1 proc. rok do roku. 

Zyski sieci działającej w Polsce mają wpływ na wyniki całej grupy, do której należy Biedronka. Właściciel Biedronki Jeronimo Martin w 2022 roku wypracował 25,39 mld euro sprzedaży, co w stosunku do poprzedniego roku jest wynikiem lepszym o 21,5 proc. 

Wysokie wyniki pozwalają sieci otwierać kolejne punkty sprzedaży. W 2022 roku sieć otworzyła 157 nowych placówek i odnowiła 367 sklepów. Łącznie ma 3395 punktów. 

Kara od UOKiK

W 2022 roku Biedronka otrzymała też rekordową karę od prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w wysokości 723 mln zł. Według urzędu spółka wykorzystywała przewagę kontraktową. 

- Spółka Jeronimo Martins Polska stosowała nieuczciwy mechanizm arbitralnego zmniejszania kontrahentom wynagrodzenia za już zrealizowane dostawy. Co istotne, dodatkowe rabaty uzyskiwane od dostawców żywności nie miały przełożenia na niższe ceny produktów dla klientów sieci Biedronka. To absolutnie niedopuszczalne wykorzystywanie siły rynkowej przez sieć handlową. Biorąc pod uwagę, że dla wielu firm dostawy do Biedronki to znaczny wolumen produkcji, ponosili oni ogromne koszty. Tego typu praktyki niszczą podstawy uczciwej konkurencji i odpowiedzialności za kontrahentów, są przejawem głębokiej nieuczciwości i braku szacunku dla innych przedsiębiorców- mówił prezes UOKiK Tomasz Chróstny, cytowany przez wiadomoscihandlowe.pl