Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Profil zaufany przestał działać. Powodem prawdopodobnie informacja o szczepieniach
Kasper Starużyk
Kasper Starużyk 01.04.2021 02:00

Profil zaufany przestał działać. Powodem prawdopodobnie informacja o szczepieniach

Awaria systemu
Pixabay/bartekhdd

Profil zaufany uległ awarii. Po ogłoszeniu możliwości rejestracji na szczepienia dla czterdziestolatków serwis EPUAP przestał odpowiadać. Zainteresowanie Polaków jest tak duże, że serwery rządowych stron prawdopodobnie nie wytrzymały natężenia. 

Po próbie zalogowania się do EPUAP, pojawia się komunikat o nieosiągalności witryny. 

Według ustaleń money.pl rząd rozesłał formularze do 670 tys. osób powyżej 40. roku życia, które wcześniej potwierdziły chęć zaszczepienia. To nowość, ponieważ według wcześniejszego harmonogramu następni w kolejce na sczepienia byli 60-latkowie.

Jednak okazuje się, że jest to celowe działanie, które ma na celu przyspieszenie akcji szczepień. Rzecznik Ministerstwa Zdrowia Wojciech Andrusiewicz oznajmił, że w ten sposób uda się wypełnić wolne terminy.

Zatem osoby powyżej 60. roku życia, które mają wyznaczone szczepienie na końcówkę maja nie będą miały na razie szansy na przepisanie się na termin kwietniowy, ponieważ miejsca zostały wyczerpane. System nie działa, mimo tego pacjenci, którzy mają już umówioną datę powinni zgłosić się na szczepienie według zapisu.

Niewykluczone, że awaria ma również związek z Narodowym Spisem Powszechnym, który wystartował dzisiaj. W dalszym ciągu pojawiają się problemy z zalogowaniem do aplikacji spisowej, gdzie użytkownicy odpowiadają na pytania. 

Planujemy kontynuację tematu.