Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Nowa strategia Poczty Polskiej. Instytucja zmieni się nie do poznania
Kasper Starużyk
Kasper Starużyk 12.10.2020 02:00

Nowa strategia Poczty Polskiej. Instytucja zmieni się nie do poznania

Poczta Polska zamierza stać się liderem na rynku e-commerce.
Poczta Polska, materiały prasowe [zdjęcie wykadrowane]

Poczta Polska odnotowała wzrost wartości rynku e-commerce

W związku ze wzrostem wartości rynku sprzedaży internetowej w okresie pandemii - gdy Polacy zaczęli o wiele częściej niż dotychczas robić zakupy online - Poczta Polska zamierza dostosować swoją strategię do zmieniających się realiów. - Szacunki, sprzed pandemii, na 2020 rok zakładały wzrost do 70 mld zł. Dziś, na podstawie obserwacji trendów sprzedaży online, analitycy wskazują, że jeszcze w tym roku polski e-commerce osiągnie wartość w 100 -120 mld zł - powiedział niedawno przywoływany przez Wiadomości Handlowe prezes Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot.

Poczta Polska, która pozostaje póki co liderem na polskim rynku, planuje dotrzymać kroku tym dynamicznym zmianom i skupić się na rozwoju usług cyfrowych. Istotnym impulsem dla modernizacji jest nie tylko wzrost sprzedaży internetowej, ale także wymuszone przez pandemię zaostrzenie rygoru sanitarnego i dążenie do minimalizacji kontaktu pomiędzy kurierami a odbiorcami paczek. - Tu też uwzględniamy w naszej strategii, wszystko co jest bezdotykowe, bezkontaktowe, czyli bezpieczne - dodał prezes Poczty Polskiej. Pandemia przyspieszyła modernizację i transformację cyfrową sektora sprzedaży, ale też usług pocztowych i kurierskich, na co wskazuje wzrost wskaźnika e-substytucji, określającego tempo zastępowania korespondencji tradycyjnej przez korespondencję elektroniczną. Wskaźnik ten dotychczas szacowany był na ok. 10 proc. rocznie, jednak w trakcie pandemii nadspodziewanie wzrósł, w związku z czym Poczta Polska chce się przygotować na nieuniknione zmiany, dostosowując swoje usługi do prężnie rozwijającego się rynku e-commerce.

Poczta Polska planuje modernizację i zapowiada, że będzie liderem

Poczta Polska wiąże także duże nadzieje ze współpracą z platformą sprzedażową Allegro. Jak podają Wiadomości Handlowe, Poczta Polska znajduje się w czołówce firm o największym wolumenie przesyłek Allegro. Tymczasem Allegro właśnie wkracza na giełdę, zapowiadając ponadto podjęcie kolejnej próby podbicia rynków zagranicznych.  Pod koniec września Allegro ogłosiło, że przeprowadzi pierwszą ofertę swoich akcji dla inwestorów instytucjonalnych oraz detalicznych. Według portalu Wiadomości Handlowe wycena Allegro może przekroczyć wycenę Jeronimo Martins, właściciela Biedronki. Jeśli Allegro odniesie sukcesy na tych nowych ścieżkach, może to przynieść zyski także ściśle współpracującej z platformą Poczcie Polskiej. Prezes Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot podkreśla, że spółka nie tylko przygotowuje się na rynkowe przemiany związane ze wzrostem wartości usług e-commerce, ale zamierza stać się liderem tego sektora.