Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Finanse > Jeden z największych banków w Polsce wprowadza kapitalne rozwiązanie. Klienci mają powody do radości
Konrad Karpiuk
Konrad Karpiuk 26.11.2020 01:00

Jeden z największych banków w Polsce wprowadza kapitalne rozwiązanie. Klienci mają powody do radości

PKO nowa funkcja
Obraz Krzysztof Dzwonek z Pixabay

PKO wprowadza nową usługę, która znacznie ułatwi życie klientom

PKO potwierdziło, że nowa wersja aplikacji mobilnej IKO będzie dostępna również dla użytkowników systemów iOS. Dzięki nowej funkcji klienci będą mogli dodać do niej rachunki w innych bankach. Jak wskazuje cashless.pl, to jedna z usług wprowadzona dzięki idei otwartej bankowości.  

Aplikacja mobilna PKO IKO wchodziła na rynek jedynie jako program płatniczy, który umożliwiał transakcję poprzez wpisanie kodu liczbowego. Jednak od 2015 roku wprowadzono sporo aktualizację, dzięki której funkcja płatnicza stała się tylko jednym z jej wielu elementów.

Agregator kont, jakim jest IKO umożliwia dodawanie kont z następujących banków: Pekao, Santander, Alior Banku, Santander, Millenium, Inteligo oraz T-Mobile Usług Bankowych. Ponadto PKO poinformowało, że w przyszłości będą dodawane kolejne banki.  

To nie jedyne funkcje aplikacji IKO. PKO idzie z duchem czasu

Oprócz agregatora kont IKO umożliwia także korzystanie z kantoru internetowego. Dzięki idei otwartej bankowości oraz nowej funkcji aplikacji PKO wymienione pieniądze można przesyłać na rachunki prowadzone w innych bankach, które agregowano w aplikacji.

Oczywiście wcześniej też dało się to zrobić, ale było znacznie bardziej uciążliwe. Po skorzystaniu z kantoru internetowego pieniądze trafiały na nasze konto w PKO. Później musieliśmy zlecić przelew na rachunek w innym banku, co również trwało dłużej.

Jak informuje PKO, dzięki nowej usłudze w IKO, pieniądze z wymiany trafią na konto w innym banku w błyskawicznie. Środki przekazywane są za pośrednictwem systemu Express Elixir. Przy wykonywaniu tradycyjnych przelewów zwykle trzeba za tę funkcję dopłacić, ale w wypadku korzystania z otwartej bankowości, nie trzeba płacić prowizji.

Co ciekawe, cashless.pl niedługo po wprowadzeniu usługi próbowało na własną rękę przetestować kantor w aplikacji. Redaktor Jacek Uryniuk dodał do IKO rachunek z mBanku oraz zlecił sprzedaż dolarów ze swojego konta walutowego w PKO BP. Niestety, nieustannie wyskakiwał komunikat o błędzie.

Niedługo po tym jak portal opublikował tekst na ten temat, PKO naprawił problem i poinformował cashless.pl o prawidłowym działaniu usługi. Jak relacjonuje serwis, faktycznie udało się przeprowadzić transakcję, a wymienione w kantorze środki trafiły na konto mBanku po zaledwie kilku chwilach.

Czym jest otwarta bankowość? Rewolucyjna inicjatywa

Nowe usługi wprowadzono dzięki dyrektywie PSD II. Umożliwia ona udzielenia dostępu podmiotów trzecich do danych klientów zgromadzonych w bankach, np. fintechom (firmom finansowych wykorzystującym najnowsze technologie).   

Jak pisze cashless.pl, dyrektywa PSD II pozwala na zwiększenie konkurencyjności na rynku usług finansowych. Ideą stojąca za dyrektywą nazywa się otwartą bankowością. To właśnie dzięki tej usłudze, mamy możliwość błyskawicznego zarządzania swoimi kontami za pośrednictwem jednej aplikacji.