Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Dyskonty już nie takie tanie. Ceny poszły w górę
Kasper Starużyk
Kasper Starużyk 07.06.2019 02:00

Dyskonty już nie takie tanie. Ceny poszły w górę

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Ceny podstawowych produktów spożywczych i chemicznych w dyskontach rosną - zarówno w ujęciu miesięcznym, jak i rocznym, wynika z analiz portalu Dla Handlu. Najtańsza jest wciąż Biedronka, najbardziej podrożały zaś produkty w Lidlu.

Koszyk cenowy w każdym dyskoncie droższy

"Koszyk cenowy" to wspólny projekt portali DlaHandlu.pl oraz PortalSpożywczy.pl, który służy monitorowaniu cen 50 produktów. Bada się w nim ceny takich produktów jak m.in. bułka kajzerka, olej Kujawski (1 litr), masło extra kostka, kawa mielona Tchibo family (250 g).

Według badania koszyka cenowego w najpopularniejszych dyskontach ceny wzrosty od 4 do 14 zł. Podrożały niemal wszystkie produkty, oprócz owoców i nabiału. Najtańszy koszyk cenowy ma Biedronka. Ceny w Lidlu, Netto i Aldi są na podobnym poziomie. Największe podwyżki cen zaobserwowano w Lidlu, jego “koszyk” podrożał o 20 złotych.

Biedronka wciąż najtańsza

"Koszyk cenowy" Biedronki kosztuje teraz 266 zł. W kwietniu był wart 252 zł, rok wcześniej 255,5 zł. Oznacza to skok cen w ujęciu miesięcznym o 14 zł, a rocznym o 11 zł. Z analiz wynika, że taki sam poziom cen utrzymały tylko cytryny, jabłka, pomidory oraz jaja i masło.

W Netto wartość koszyka w analizowanym okresie wyniosła 272,5 zł względem 268,5 w kwietniu tego roku, podwyżki ominęły te same produkty. W Lidlu zakupy w ramach koszyka cenowego kosztowały 273 zł, w kwietniu zaś 251,5 do 253,4 w zależności od miasta. Wartość koszyka cenowego w Aldi wyniosła 274 zł względem 263,5 złotych w kwietniu. Aldi podniósł ceny o 11 zł miesiąc do miesiąca i o około 5 zł rok do roku.

Czekają nas jeszcze większe podwyżki

Możliwe, że ceny w dyskontach jeszcze bardziej wzrosną. Niedawno premier Morawiecki zapowiedział ustanowienie prawa ograniczającego występowanie w sklepach produktów sprzedawanych jako marki własne sieci. Dla klientów oznacza to spore podwyżki. Droższe byłoby nawet 52% artykułów. Niektóre z nich kosztowałyby nawet 100% więcej.

Tagi: dyskont