Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Praca > Dwie godziny dla rodziny. Twoja firma też może dzisiaj cię wypuścić wcześniej
Radosław Święcki
Radosław Święcki 15.05.2020 02:00

Dwie godziny dla rodziny. Twoja firma też może dzisiaj cię wypuścić wcześniej

Dziś 9. edycja akcji Dwie godziny dla rodziny
pixinio/Bicanski

Dwie godziny dla rodziny po raz 9

Dwie godziny dla rodziny to zainicjowana przez Instytut Humanites w 2012 roku kampania społeczna, organizowana w ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Rodziny w Polsce.

- 15 maja – Międzynarodowy Dzień Rodzin – to doskonała okazja, aby na chwilę zatrzymać się i zastanowić, kiedy po raz ostatni dowiedzieliście się czegoś nowego o swoich bliskich. Taka idea przyświeca globalnemu ruchowi społecznemu Dwie Godziny dla Rodziny – wyjaśnia idee kampanii Humanites.

W praktyce oznacza to, że firmy biorące udział w akcji wypuszczą dziś pracowników dwie godziny wcześniej niż zwykle.

- Głęboko wierzymy w to, że ciekawość, uważność i dobre rozmowy są tym, co tworzy prawdziwe, autentyczne więzi. Zachęcamy więc Was, abyście wsparli w tym Waszych pracowników i podarowali im symboliczne dwie godziny, które oni przeznaczą na magiczny czas z najbliższymi – tak instytut zachęcał pracodawców do udziału w akcji.

Do udziału w kampanii zgłosiło się w tym roku ponad 100 firm, wśród nich m.in. PZU, Sage, Orlen, Tchibo, Netia, Energa, Enea, Eurozet, czy Bank PBH.

Motyw przewodni akcji

Motywem przewodnim tegorocznej akcji jest „Pokoleniowy klub filmowy”, gdyż jak wyjaśniają organizatorzy: „filmy i ich tworzenie daje wiele okazji, by ujrzeć swoich bliskich w nowym świetle i lepiej ich rozumieć”.

- Filmy dają wiele okazji do budowania i pielęgnowania międzypokoleniowych więzi. Tym samym idealnie wpisują się w założenia IX akcji Dwie Godziny dla Rodziny. Wierzymy, że filmy, wyprawy do kina, czy wspólne nagrywanie scenek rodzinnych mogą być znakomitą okazją, by ujrzeć swoich bliskich w nowym świetle i lepiej ich rozumieć. Do budowania trwałych relacji potrzebna jest uważność, zainteresowanie, rozmowa, przysłowiowe zrobienie czegoś razem – czytamy na stronie organizatora kampanii.

Tagi: praca