biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
Obserwuj nas na:
BiznesINFO.pl > Handel > Czekaliśmy 10 lat. Legendarny marka z USA znów dostępna w Polsce. W piątek wielkie otwarcie sklepu
Marcelina Gancarz
Marcelina Gancarz 19.06.2025 11:58

Czekaliśmy 10 lat. Legendarny marka z USA znów dostępna w Polsce. W piątek wielkie otwarcie sklepu

ubrania
Fot. Johny87 – Getty Images

Kultowa amerykańska marka odzieżowa w swoim czasie zdobyła serca Polaków, ale niestety na całą dekadę zniknęła z krajowego rynku. Teraz wraca i to w wielkim stylu — wkrótce otwarcie pierwszego, oficjalnego sklepu stacjonarnego. Lokalizacja salonu ma strategiczne znaczenie. To jednak tylko początek. Amerykański brand już planuje dalszą ekspansję w kraju nad Wisłą. 

Kultowa marka wraca po dekadzie nieobecności

Po 10-letniej przerwie powraca symbol amerykańskiego stylu casual. Marka odzieżowa zyskała uznanie polskich konsumentów głównie z powodu połączenia stylu i wygody. W ofercie były zarówno ubrania dla kobiet, mężczyzn, jak i dla dzieci, można było również wybierać spośród wielu modnych dodatków. Sklepy brandu funkcjonowały w Polsce w latach 2011-2015, później na równo dekadę zniknęły z rynku, co było spowodowane wycofanie się firmy Empik Media & Fashion z dystrybucji marek modowych. 

Strata ważnego dystrybutora wiązała się niestety z zakończeniem działalności amerykańskiej marki w Polsce. Po 10 latach sklepy firmy znów pojawiają się  w kraju nad Wisłą a pierwsza, oficjalna placówka lada moment zostanie hucznie otwarta. Z tej okazji klienci mogą liczyć na specjalne rabaty, co na pewno przyciągnie wiele osób na pierwsze zakupy. To jednak nie koniec, ponieważ przedsiębiorstwo już potwierdziło dalszy rozwój na polskim rynku, który uważa teraz za strategiczny. 

ubrania
Kultowa amerykańska marka odzieżowa wraca do Polski, fot. khunkorn/Canva

ZOBACZ TEŻ: Norwegowie rozważają wyjście z Polski. Europejski gigant przyznaje: powód jest polityczny

Dorota Sierakowska, Adam Glapiński, Krzysztof Paszyk
Rządowy program do kosza? Dorota Sierakowska dla BiznesInfo: „Pojawiają się głosy krytyki”
Polacy przysnęli, Czesi zarobią. Sąsiedzi z południa właśnie dokonali gigantycznego przejęcia Boże Ciało 2025. W tych miejscach zrobisz zakupy, klienci muszą o tym wiedzieć

Symbol amerykańskiego stylu casual ponownie otwiera się w Polsce

Marka GAP znowu będzie dostępna na polskim rynku — ta wiadomość z pewnością ucieszy wielu modowych entuzjastów. Już w najbliższych dniach w Polsce ruszy pierwszy stacjonarny sklep oraz specjalne promocje przygotowane na jego otwarcie. 

Historia marki rozpoczyna się w 1969 roku, kiedy to małżeństwo Don i Doris Fisher otworzyli swój pierwszy sklep w San Francisco. Początkowo w ofercie znajdowały się wyłącznie męskie jeansy Levi’s oraz płyty muzyczne. Od tamtej pory ten asortyment znacząco się rozrósł i oferuje ubrania dostosowane do różnych odbiorców. Firma Fisherów jest teraz największą siecią handlową, sprzedającą odzież w Stanach Zjednoczonych. Marka jest dostępna również w sklepach w Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Francji oraz Japonii. 

Pierwsze kroki związane z ponownym wejściem GAP na polski rynek zostały podjęte już jakiś czas temu, jednak teraz firma doczekała się w końcu uruchomienia oficjalnego sklepu stacjonarnego, a to istotny krok zarówno dla przedsiębiorstwa, jak i dla klientów. Co ważniejsze, już niedługo coraz więcej punktów sprzedaży będzie pojawiać się na polskim rynku. Kiedy oficjalne otwarcie? 

GAP
GAP wraca do Polski w wielkim stylu, fot. Paul Brown / Rex Features/EAST NEWS

GAP znowu w Polsce. Na otwarcie przygotowano specjalne rabaty

Już wcześniej podejmowano próby powrotu GAP na polski rynek. W 2024 roku sklep z ubraniami marki pojawił się w Outlet Designer Piaseczno a na początku czerwca tego roku również w Outlet Factory Kraków. Teraz przyszedł czas na oficjalny sklep stacjonarny. 

20 czerwca w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia odbędzie się huczne otwarcie pierwszego oficjalnego sklepu GAP w Polsce po dziesięcioletniej nieobecności. Tego dnia wszyscy klienci będą mogli skorzystać z 20-procentowego rabatu na cały asortyment. Już wiadomo, że na Warszawie się nie skończy, można się spodziewać, że GAP dotrze także do innych miast w Polsce. 

Polska to dla nas kluczowy rynek, a Warszawa, ze względu na dużą liczbę mieszkańców i modowych konsumentów, ma strategiczne znaczenie. Oficjalny sklep w Warszawie to początek do pełnej ekspansji, która nas czeka — zaznacza Roman Puchala, Head of Business Development Poland, cytowany przez dlahandlu.pl. 

Sieć prowadzi w Polsce również sprzedaż online, nie da się jednak ukryć, że obecność w sklepie stacjonarnym, dostarcza zupełnie innych doświadczeń zakupowych. W piątek 20 czerwca wielu klientów z pewnością wyjdzie w warszawskiej galerii z ubraniami od GAP. Później pozostaje już tylko czekać na informacje o kolejnym punkcie, w którym sklep będzie dostępny. 

BiznesINFO.pl
Obserwuj nas na: