BiznesINFO.pl
biznes-info-640x433

Biznesinfo.pl

Nieprawidłowości w sklepach Biedronki? Sprawa na tyle poważna, że głos zabrała Komisja Europejska

25 Kwietnia 2020

Autor tekstu:

Kasper Starużyk

Udostępnij:

Sprawa nieprawidłowości w sklepach sieci Biedronka dotyczy oznaczeń kraju pochodzenia warzyw i owoców. Temat w Komisji Europejskiej wniósł europoseł Prawa i Sprawiedliwości - Kosma Złotowski.

Europoseł Kosma Złotowski zarzucił portugalskiemu koncernowi Jeronimo Martins, który jest właścicielem sklepów sieci Biedronka, że celowo przyczynia się do wprowadzania klientów w błąd. Jak możemy przeczytać w pytaniu europosła do Komisji Europejskiej, które to opublikowały wiadomoscihandlowe.pl, europoseł zwrócił uwagę na to, że praktyka taka jest szczególnie rażąca w przypadku sieci, który za jeden z głównych filarów swojego marketingu uznaje posiadanie w swojej ofercie produktów, które pochodzą od lokalnych dostawców.  

Biedronka pod lupą Komisji Europejskiej 

Europosłowi Złotowskiemu odpowiedziała szefowa komisji ds. zdrowia Stela Kiriakidu. Unijna komisarz zaznaczyła, że stosowanie przepisów dotyczących konkretnego zaznaczenia miejsca pochodzenia produktów odnosi się wyłącznie do transakcji pomiędzy nabywcami a dostawcami. Brak jednak odpowiednich regulacji w przypadku informacji dla konsumentów, a przynajmniej nie na mocy dyrektywy unijnej, której złamanie zarzuca Biedronce Złotowski, a mianowicie dotyczącej relacji między przedsiębiorcami w łańcuchu dostaw rolno-spożywczych z 2019 r. 

Europoseł powołał się również na dyrektywę z 2005 r., mającą za zadanie chronić konsumentów przed niewiarygodnymi informacjami. W tym przypadku unijna komisarz zaznacza, że sklep nie ma obowiązku umieszczania informacji o kraju pochodzenia, niemniej nie może on wprowadzać konsumenta w błąd, podając inne on prawdziwego geograficzne źródło pochodzenia produktu. Zdaniem komisarz Kiriakidu w opisanym przez europosła przypadku mamy właśnie do czynienia z takim przypadkiem. 

Komisarz zwróciła również uwagę, że aby zapobiegać tego typu przypadkom urzędy krajów członkowskich Unii Europejskiej powinny monitorować informacje umieszczane przez sklepy poprzez kontrole.

Kasper StarużykAutor

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl

Podobne artykuły

Handel

Biedronka przygotowała się na Black Friday. Klienci znów ustawią się w kolejkach

Czytaj więcej >
kolejka

Handel

Polacy znaleźli sposób na inflację. Starają się kupować konkretne produkty

Czytaj więcej >

Handel

Biedronka kusi klientów niskimi cenami. Jednak już za chwilę ulubione promocje się kończą

Czytaj więcej >
lidl

Handel

Lidl rzuca na półki prawdziwe hity, ale tylko dzisiaj. Sieć poinformowała klientów

Czytaj więcej >
Rossmann i Kolporter

Handel

Rossmann przygotował wielki prezent dla klientów. Dostaniesz go bezpłatnie w salonikach Kolporter

Czytaj więcej >
ważne

Handel

RMF: Rząd wprowadzi maksymalną marżę dla stacji benzynowych

Czytaj więcej >