Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Twój portfel > Bank PKO BP przygotował rekompensaty dla klientów, czy możesz na nią liczyć?
Kasper Starużyk
Kasper Starużyk 29.04.2019 02:00

Bank PKO BP przygotował rekompensaty dla klientów, czy możesz na nią liczyć?

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Klienci największego polskiego banku już otrzymują komunikat z decyzją Urzędu Ocrony Konkurencji i Konsumentów o rekompensacie, na którą będą mogli liczyć. Wszystko przez nieodpowiednią informację banku. 

Rekompensaty PKO BP - dla kogo odszkodowanie? 

Wszystko związane jest z decyzją z dnia 27 sierpnia 2018 r., gdy sprawą zajął się UOKiK. Klienci mogą podpisać bezpłatne porozumienie z bankiem, które potwierdzi wszystkie obecne taryfy i regulaminy. 

Sprawa dotyczy nieodpowiedniej - według UOKiK - informacji dla klientów o zmianie taryfy i regulaminów banku. W latach 2014-2016 PKO BP informował bowiem swoich klientów o zmianach na swojej stronie internetowej, co zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów było zbyt mało trwałym nośnikiem informacji. Dodatkowo Urząd uznał, że bank nie przedstawił klientom odpowiedniej podsatwy prawnej dla zmiany cenników, taryf i regulaminów. 

Na stronie PKO BP możemy przeczytać, że: _Porozumienie może podpisać każdy klient, do którego w latach 2014 – 2016 bank przesyłał informację o zmianach regulaminów oraz taryfy prowizji i opłat wyłącznie za pomocą wiadomości elektronicznych w ramach systemu bankowości elektronicznej i z którym, na dzień przekazania informacji z banku, będzie wiązać bank umowa o usługę płatniczą.

_

undefined

Porozumienie ma za to potwierdzać obecnie obowiązującą taryfę i regulaminy. Będzie to dotyczyć okresu od stycznia 2014 r. do 4 sierpnia 2018.

Kiedy rekompensaty od PKO BP i jakie? 

Z informacji zamieszczonych przez Bank PKO BP można przeczytać kiedy można skorzystać z rekompensaty i w jaki w sposób: 

  • w okresie 2 miesięcy począwszy od 1 sierpnia do 30 września 2019 roku – bezpłatnej usługi powiadomień SMS (można ją uruchomić w iPKO, serwisie telefonicznym lub oddziale; skorzystanie z powiadomień SMS przez klientów, którzy dotychczas z nich nie korzystali, będzie wymagało złożenia dyspozycji uruchomienia usługi, a następnie jej dezaktywacji nie później niż do 30 września 2019 roku; w stosunku do klientów, którzy korzystają z usługi, bank nie będzie naliczał opłat przez okres od 1 sierpnia do 30 września 2019 roku bez konieczności składania dodatkowych dyspozycji w tym zakresie);

  • w okresie od 1 sierpnia do 31 października 2019 roku – bezpłatnego rozłożenia na 6 rat 0% jednej dowolnej transakcji bezgotówkowejdokonanej kartą kredytową w kwocie od 200 zł do 1500 zł, pod warunkiem złożenia wniosku o taką usługę w terminie pięciu dni kalendarzowych od dnia dokonania transakcji (usługę można uruchomić jedynie za pośrednictwem infolinii banku pod numerami: 800 302 302 lub +48 81 535 60 60 - opłata zgodna z taryfą operatora);

  • w okresie od 1 sierpnia do 30 września 2019 roku – jednokrotnego bezpłatnego wyboru niestandardowego wizerunku karty debetowej z galerii (dostępny w iPKO, serwisie telefonicznym lub oddziale);

  • w okresie od 1 sierpnia do 31 października 2019 roku – bezpłatnych przelewów do ZUS i US za pośrednictwem iPKO, IKO lub serwisu telefonicznego (usługa będzie bezpłatna we wskazanym okresie bez konieczności składania dyspozycji jej uruchomienia).

Rekompensata od PKO BP niezależnie od podpisu

Przy okazji bank zaznacza wyraźnie, że rekompensaty przez niego proponowane dotyczą również tych klientów, którzy nie podpiszą z bankiem porozumienia dotyczącego taryfy i regulaminu. Skorzystanie z jednej rekompensaty nie wyklucza też wcale skorzystania z innej. Wszystkie proponowane więc przez PKO zadośćuczynienia można ze sobą swobodnie łączyć

undefined

Tagi: PKO BP