biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
Obserwuj nas na:
BiznesINFO.pl > Handel > Azjatycka sieć wkracza na polski rynek. Wielkie otwarcie już 1 sierpnia, tu powstanie pierwszy sklep
Julia Czwórnóg
Julia Czwórnóg 24.07.2025 06:30

Azjatycka sieć wkracza na polski rynek. Wielkie otwarcie już 1 sierpnia, tu powstanie pierwszy sklep

Sklep Miniso
Fot. Jan Bielecki/East News

Globalna sieć azjatyckich sklepów otwiera swój pierwszy punkt w Polsce. Wiadomo już, gdzie dokładnie znajdzie się nowy lokal. Przedstawiciele chcą zachęcić nowych klientów szeroką gamą różnorodnych gadżetów, między innymi zabawkami kolekcjonerskimi, czy tajemniczymi paczkami z produktami w bardzo atrakcyjnych cenach.

Idea "tajemniczych pudełek" coraz częściej przejawia się w handlu w Polsce

Blind Boxy, lub Mystery Boxy to tajemnicze pudełka-niespodzianki, których zawartość pozostaje tajemnicą aż do momentu ich otworzenia. Klienci mają szansę przeżyć większe emocje związane z niewiadomą i ciekawością. Wiele firm oferujących Mystery Boxy daje możliwość pewnego stopnia personalizacji, dzięki czemu każda taka paczka jest wyjątkowa. Każde pudełko kryje w sobie niespodziewane przedmioty, w zależności od tego, z jakiej strony je zakupimy. Wartość produktów zawartych w takim pakunku zazwyczaj przekracza jego cenę.

Jedną z najbardziej popularnych odmian tego trendu w internecie w ostatnim czasie, jest sprzedawanie między innymi na platformie Vinted tajemniczych słoiczków z biżuterią — użytkowniczki i użytkownicy gromadzą w jednym słoiku różnego rodzaju naszyjniki, bransoletki i kolczyki i sprzedają je, bez udzielania konkretnej informacji, co znajdzie się w takiej paczuszce.

Już teraz do Polski wkracza azjatycka sieć, która zaoferuje między innymi właśnie usługę sprzedaży tajemniczych pudełek. Gdzie otworzy się pierwszy lokal?

To nie pierwszy debiut azjatyckiej sieci w Polsce

MiniSo pojawiło się w Polsce po raz pierwszy już w 2018 r. Zapowiadano wówczas otwarcie aż 100 sklepów do 2020 r., jednak plany zatrzymały się tylko na czterech lokalizacjach, ze względu na wybuch pandemii COVID-19, który skutecznie pokrzyżował plany firmy, która ostatecznie wycofała się z kraju.

Sieć MiniSo powstała w 2013 r. i została założona przez japońskiego projektanta Miyake Jyunya i chińskiego przedsiębiorcę Ye Guofu. Marka szybko zdobyła popularność, jedynie w ciągu czterech lat otworzyła ponad 2,6 tys. sklepów na całym świecie. W 2016 r. firma osiągnęła niemal 1,5 mld dolarów przychodu.

MiniSo sklep
Fot. Jan Bielecki/East News

Obecnie MiniSo posiada 7488 sklepów w 100 krajach. Tylko w 2024 roku otwarto 858 nowych lokalizacji. W Chinach działa 4275 sklepów, natomiast za granicą 3213. Wiadomo już, gdzie otworzy się pierwszy sklep w Polsce.

Zobacz też: Grzegorz Braun w poważnych tarapatach. Jest akt oskarżenia, na liście aż siedem przestępstw

Azjatycki gigant powraca do Polski

MiniSo otworzy pierwszy sklep w Warszawie, konkretnie w Złotych Tarasach. Lokal będzie miał powierzchnię 70 metrów kwadratowych i zostanie uruchomiony już 1 sierpnia. Z kolei planowane otwarcie drugiego punktu w Polsce ma mieć miejsce we wrześniu tego roku — sieć planuje dalszą ekspansję w kraju.

Będzie to pierwszy w Polsce sklep detaliczny specjalizujący się w blind boxach i zabawkach kolekcjonerskich - podaje Portal Spożywczy.

W ofercie mają znaleźć się również m.in. oficjalne gadżety kolekcjonerskie od Disneya, Marvela oraz artykuły na licencji Coca-Coli. Z okazji otwarcia, MiniSo zaprezentuje polskim klientom specjalne promocje i wydarzenia, w tym występy DJ-ów i pokazy taneczne. Od 4 sierpnia kupujący będą mogli zdobyć kolekcjonerski paszport na pieczątki, które będzie można wymienić na prezenty.

BiznesINFO.pl
Obserwuj nas na: