Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Zniesiono limit 12-minutowego bloku reklamowego na godzinę. Oznacza to jeszcze więcej reklam w telewizji
Joanna Leja
Joanna Leja 01.11.2021 01:00

Zniesiono limit 12-minutowego bloku reklamowego na godzinę. Oznacza to jeszcze więcej reklam w telewizji

Image 20211104 185329 (1)
PEXELS

Z początkiem listopada przestał obowiązywać w telewizji i radiu ustawowy limit 12 minut reklamy w godzinie. Oznacza to, mniej filmów i programów, a jeszcze więcej reklam, które i tak już teraz wielu irytuje.

Zdaniem ekspertów z domów mediowych nowe zapisy pozwalają telewizjom na większą elastyczność w zarządzaniu czasem reklamowym, ale w praktyce nie mogą one pozwolić sobie na znaczne wydłużenie bloków reklamowych, bo wtedy będą musiały mierzyć się z odpływem widowni, a na to nadawcy nie mogą sobie pozwolić.

Trzy pasma godzinowe

Przestał obowiązywać limit 12 minut reklam w godzinie. Zgodnie z nowelizacją ustawy o radiofonii i telewizji dobowy program podzielono na trzy „pasma godzinowe” i to dla całych pasm, a nie pojedynczych godzin wskazano limit reklam.

Do końca października 2021 r. nadawców telewizyjnych obowiązywało europejskie prawo określające limit długości reklam na jedną godzinę czasu antenowego. Limit wynosił 20 proc., a więc w ciągu każdej godziny można było emitować 12 minut reklam. Od listopada limit będzie zmienny w zależności od godziny nadawania.

W paśmie od godz. 6 do godz. 18 limit wynosi 144 minuty, w godz. 18-24 to 72 minuty, a między godz. 24 a 6 limitu nie ma, co oznacza, że w tym czasie reklamy można emitować bez ograniczeń.

Reklamy w trakcie meczu

Uzupełniono zapis o tym, że przy transmisjach sportowych reklamy mogą być emitowane tylko i wyłącznie w przerwach rozgrywania zawodów. Nowelizacja dopuszcza możliwość przerywania transmisji sportowej „w celu nadania pojedynczej reklamy”.

Reklamami nie można przerywać serwisów informacyjnych, audycji religijnych, publicystycznych i dokumentalnych krótszych niż 30 minut oraz audycji dla dzieci. Nowelizacja umożliwia teraz przerywanie reklamą filmu dla dzieci trwającego dłużej niż godzina.

Tagi: Reklama