BiznesINFO.pl
(biznesinfo.pl, gazetka-24.pl) Zarządzanie asortymentem w sklepie wielkopowierzchniowym — o czym mowa w praktyce

Pexels

Zarządzanie asortymentem w sklepie wielkopowierzchniowym – o czym mowa w praktyce?

10 Lutego 2022

Autor tekstu:

Redakcja BiznesInfo

Udostępnij:

Duża konkurencja wśród sieci prowadzących działalność w placówkach wielkopowierzchniowych wymusza optymalne zarządzanie asortymentem w takich sklepach. Klienci muszą bez problemu odnajdywać produkty, ponieważ bezpośrednio wpływa to na ich decyzje zakupowe.

Z tego powodu zarządzanie asortymentem to kluczowa umiejętność kierownika lub właściciela sklepu, która może zwiększyć lub zmniejszyć dochody firmy. O czym mowa w praktyce? Podpowiadamy.

Optymalizacja sprzedaży w sklepach wielkopowierzchniowych

Przestrzeń, na której eksponowany jest produkt to jeden z najcenniejszych zasobów sklepu. Ze względu na to, że jest ona często ograniczona, a asortyment stale się powiększa, istnieje ryzyko zjawiska rywalizacji produktów o przestrzeń.

W związku z tym zadaniem kierownika jest dokonanie takiej aranżacji produktów, która będzie spełniała oczekiwania klienta i doprowadzi do wysokiej sprzedaży. Jest to ważne ze względu na to, że konsumenci decyzje o zakupie często podejmują dopiero kiedy widzą dany artykuł. Odpowiednia aranżacja i dobór produktów to kluczowy element marketingu sklepów wielkopowierzchniowych, gdzie ze względu na ograniczoną liczbę pracowników niektóre produkty muszą sprzedawać i promować się „same”.

Lokacja produktów na półkach

Sposób prezentowania produktów na półkach to jedno z najczęściej stosowanych przez sprzedawców narzędzi lokalnego marketingu. Operowanie ceną, stosowanie promocji i wydawanie gazetek takich jak https://gazetka-24.pl/kaufland to kolejne elementy strategii marketingowej.

Merchandising pozwala zwiększyć liczbę kupowanych w danej placówce sklepu produktów. Wykorzystuje się tutaj kilka zasad, między innymi prawej ręki. Oznacza ona, że konsument po wejściu do sklepu kieruje się na prawą stronę, do tego też częściej sięga po produkty prawą ręką. Przy zarządzaniu asortymentem w sklepie wielkopowierzchniowym należy pamiętać, by nie dopuścić do tego, żeby półki były puste, ponieważ jeżeli brakuje towaru, klient go po prostu nie kupi.

Na półkach musi być porządek, brak logiki w ułożeniu artykułów czy puste pudełka zniechęcą klienta do zakupu. Dotyczy to również prawidłowych cen. Jeżeli artykuły są opisane w nieprawidłowy sposób i konsument widzi inną cenę na półce, a inną przy kasie, najprawdopodobniej nie wróci do takiego sklepu.

Należy pamiętać również że klient jest przyzwyczajony do pewnego ułożenia produktów i układu placówki, dlatego nie powinno się zmieniać ekspozycji zbyt często.

Redakcja BiznesInfoAutor

Redakcja BiznesInfo

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl

Podobne artykuły

Handel

Prezes marki Yasumi o plusach i minusach franczyzy

Czytaj więcej >

Handel

Materiały budowlane drożeją w zastraszającym tempie. Jeśli planujesz remont, to lepiej go nie odkładaj

Czytaj więcej >

Handel

Braki towarów coraz bardziej doskwierają, tym razem ucierpią miłośnicy pikantnych dań

Czytaj więcej >

Handel

Kasety VHS wracają do łask. Za klasyki można dostać tysiące złotych

Czytaj więcej >

Handel

Netto planuje wprowadzić zmiany nocne po niedzielach handlowych. Związkowcy wściekli

Czytaj więcej >
Rachunek za prąd w wysokości 17 tys. zł zaskoczył emerytów

Handel

Ogródki działkowe coraz droższe. Sprzedający mogą zarobić nawet kilkaset tysięcy złotych

Czytaj więcej >