Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Zakaz parkowania na chodnikach. Ministerstwo Infrastruktury wyjaśnia zamieszanie
Patryk Solarczyk
Patryk Solarczyk 26.08.2022 16:12

Zakaz parkowania na chodnikach. Ministerstwo Infrastruktury wyjaśnia zamieszanie

Parkowanie na chodniku – gdzie wolno, kiedy dostaniesz mandat, jak robić to prawidłowo?
public domain

Niedawno pojawiła się informacja sugerująca, że już niedługo zacznie obowiązywać nowy przepis. Zakaz parkowania na chodnikach. Nietrudno się domyślić, że wywołała ona niemałą burzę wśród kierowców. Ministerstwo Infrastruktury odniosło się do tych informacji oraz wyjaśnia zamieszanie.

Zakaz parkowania na chodnikach. Nowe informacje

Informacje, które pojawiły się w sieci sugerujące, że od 21 września wprowadzony zostanie zakaz parkowania na chodnikach zostały zdementowane przez Ministerstwo Infrastruktury.

"Nowe przepisy nie wprowadzają żadnych ograniczeń ani niedogodności dla kierowców, pieszych czy rowerzystów" - poinformowało Ministerstwo Infrastruktury

Nowe przepisy

Nowe przepisy techniczno budowlane wprowadzają podział drogi na 3 części:

chodnik - przeznaczony wyłącznie do ruchu pieszych i osób poruszających się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch

pas buforowy - przylega do chodnika od strony jezdni, torowiska tramwajowego lub drogi dla rowerów, może być przeznaczony np. do postoju lub zatrzymania pojazdów

pas obsługujący - przylegający do chodnika od strony granicy pasa drogowego (np. przy budynku), przeznaczony do pełnienia innych funkcji niż te dopuszczone na chodniku (np. prowadzenia działalności społeczno-gospodarczej, sytuowania urządzeń drogi lub obiektów małej architektury, np. podjazd dla osób niepełnosprawnych, schody do budynku)

Nowe przepisy to przede wszystkim zmiana dotychczasowych definicji. Ich zmiana nie wpłynie na to, gdzie kierowcy mogą parkować.

"Z nowych przepisów wynika, że zarządy dróg powinni dążyć do takiego projektowania dróg i zatwierdzania projektów organizacji ruchu, które zwiększają bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego” - poinformował Rafał Weber, wiceminister infrastruktury.

Wskazują one również, że dopuszczalna masa całkowita pojazdu parkującego na chodniku nie może przekraczać 2,5 tony.