Wyszukaj w serwisie
BiznesINFO.pl > Handel > Wejdziesz do Biedronki i się zdziwisz. Sieć wprowadza rewolucyjną zmianę
Paweł Makowiec
Paweł Makowiec 05.12.2023 21:43

Wejdziesz do Biedronki i się zdziwisz. Sieć wprowadza rewolucyjną zmianę

Biedronka
Wikimedia Commons

Wprowadzona jakiś czas temu przez Biedronkę technologia elektronicznych cenówek była zaskoczeniem. Firma nie informowała bowiem o takich planach, w odróżnieniu od swojego konkurenta, Lidla. Teraz, gdy sklep w Skórzewie “przetarł szlaki”, pojawia się pytanie, czy Biedronka rozpocznie wymianę cenówek na szerszą skalę?

Elektroniczne cenówki

Jak wynika z informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl, Lidl razem z siecią hipermarketów Auchan był pionierem rozwiązania elektronicznych cenówek w Polsce. Jednakże, po testach w 2022 roku, to właśnie niemiecki dyskont w błyskawicznym tempie rozpoczął wymianę starych, papierowych cenówek na wersje elektroniczne.

W ślad Lidla i Auchan poszły również inne sieci, jednak w znacznie wolniejszym tempie. Przykładowo, Żabka wyposażyła wszystkie sklepy autonomiczne Nano w elektroniczne cenówki oraz wprowadza je do niektórych sklepów stacjonarnych. Z kolei Kaufland stosuje elektroniczne cenówki jedynie na stoiskach owocowo-warzywnych oraz kwiatowych.

Kobieta ma zapłacić bankowi 33 tys. zł, choć nie brała pożyczki. Prokurator generalny interweniuje

Polityka Biedronki

Na tle konkurencji, sieć Biedronka wygląda na działającą z mocnym opóźnieniem. Dopiero sklep otwarty w Skórzewie, który jest 3500 placówką tego dyskontu w Polsce, został wyposażony w elektroniczne cenówki.

Ze słów dyrektora ds. zarządzania powierzchnią sprzedaży i merchandisingu Biedronki Piotra Kosarzyckiego dla serwisu wiadomoscihandlowe.pl wynika, że nowe cenówki znacznie ułatwiają pracę z cenami. Pozwalają również na zmniejszenie ilości papieru.

Testują i rozważają

Okazuje się, że placówka w Skórzewie jest swoistym “poligonem doświadczalnym” dla Biedronki w kontekście elektronicznych cenówek. Według Kosarzyckiego, innowacja ta jest w niej właśnie testowana, a konkretne decyzje nie zostały jeszcze podjęte.

Wszystko jednak zależy od powodzenia testów. Jeżeli zakończą się one powodzeniem, a klienci ocenią nowość pozytywnie, e-cenówki mają być sukcesywnie wdrażane w innych sklepach Biedronki.

źródło: wiadomoscihandlowe.pl