biznes finanse video praca handel Eko Energetyka polska i świat
Obserwuj nas na:
BiznesINFO.pl > Finanse > UPC Polska grozi wysoka kara. Chodzi o opłaty za niezamówione usługi
Olgierd Maletka
Olgierd Maletka 13.08.2023 09:16

UPC Polska grozi wysoka kara. Chodzi o opłaty za niezamówione usługi

Logo UPC i pieniądze
ARKADIUSZ ZIOLEK/East News, domena publiczna

UPC Polska grozi kara do 10 proc. obrotu. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) postawił spółce zarzuty w związku z programem “Więcej korzyści dla Ciebie”.

Zarzuty dla UPC Polska

UOKiK nie próżnuje i stale dokonuje kontroli mających na celu ochronę interesów konsumentów i ich bezpieczeństwa. W niedawno opublikowanym komunikacie Urząd poinformował, że postawił zarzuty UPC Polska. Za co konkretnie grozi spółce kara aż do 10 proc. obrotu?

Zmiany w umowach z klientami

Urząd podał, że w ramach programu "Więcej korzyści dla Ciebie" spółka UPC Polska w okresie od 1 lutego 2019 roku do 1 kwietnia 2022 roku podwyższała abonament klientom mającym umowy na czas nieoznaczony

Klienci byli zaskoczeni działaniami podejmowanymi przez spółkę - konsumenci otrzymywali od spółki wiadomości, z których dowiadywali się, że będą mieli dostęp do większej liczby kanałów (w tym programów premium) lub szybszy internet. Wiązało się to z wprowadzeniem dodatkowej opłaty od 4 do 8 zł w zależności od posiadanego pakietu. - wyjaśnia UOKiK.

Tomasz Chróstny dodał, że podejmowanie takich działań w umowach zawieranych z konsumentami jest prawnie zakazane.

Niedopuszczalne działania

Urząd podkreśla, że pobieranie opłat za niezamówione produkty i usługi jest niedopuszczalne. "Pamiętajmy, iż włączenie jakichkolwiek świadczeń, odpłatne dodanie ich do wcześniej zawartej umowy, musi się odbyć za wyraźną i świadomą zgodą konsumentów, a brak odpowiedzi takiej zgody nie stanowi. Spółka UPC Polska narzuciła swoim klientom kształt produktów i ich wyższą cenę, po czym zobligowała ich do podjęcia działań w celu zablokowania zmian, o które nie wnioskowali" - ocenił Tomasz Chróstny.

Prezes UOKiK podkreślił, że spółka nie powinna w drodze jednostronnych postanowień zmieniać zakresu świadczonych usług lub uruchamiać nowych, a następnie wymagać od konsumentów opłacania wyższego abonamentu za niezamówione produkty lub wycofania się z nowych warunków.

BiznesINFO.pl
Obserwuj nas na: