Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Finanse > UPC Polska grozi wysoka kara. Chodzi o opłaty za niezamówione usługi
Olgierd Maletka
Olgierd Maletka 13.08.2023 09:16

UPC Polska grozi wysoka kara. Chodzi o opłaty za niezamówione usługi

Logo UPC i pieniądze
ARKADIUSZ ZIOLEK/East News, domena publiczna

UPC Polska grozi kara do 10 proc. obrotu. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) postawił spółce zarzuty w związku z programem “Więcej korzyści dla Ciebie”.

Zarzuty dla UPC Polska

UOKiK nie próżnuje i stale dokonuje kontroli mających na celu ochronę interesów konsumentów i ich bezpieczeństwa. W niedawno opublikowanym komunikacie Urząd poinformował, że postawił zarzuty UPC Polska. Za co konkretnie grozi spółce kara aż do 10 proc. obrotu?

Dodatkowe 1588,44 zł miesięcznie dla seniorów. Wiele osób pobiera specjalne świadczenie

Zmiany w umowach z klientami

Urząd podał, że w ramach programu "Więcej korzyści dla Ciebie" spółka UPC Polska w okresie od 1 lutego 2019 roku do 1 kwietnia 2022 roku podwyższała abonament klientom mającym umowy na czas nieoznaczony

Klienci byli zaskoczeni działaniami podejmowanymi przez spółkę - konsumenci otrzymywali od spółki wiadomości, z których dowiadywali się, że będą mieli dostęp do większej liczby kanałów (w tym programów premium) lub szybszy internet. Wiązało się to z wprowadzeniem dodatkowej opłaty od 4 do 8 zł w zależności od posiadanego pakietu. - wyjaśnia UOKiK.

Tomasz Chróstny dodał, że podejmowanie takich działań w umowach zawieranych z konsumentami jest prawnie zakazane.

Niedopuszczalne działania

Urząd podkreśla, że pobieranie opłat za niezamówione produkty i usługi jest niedopuszczalne. "Pamiętajmy, iż włączenie jakichkolwiek świadczeń, odpłatne dodanie ich do wcześniej zawartej umowy, musi się odbyć za wyraźną i świadomą zgodą konsumentów, a brak odpowiedzi takiej zgody nie stanowi. Spółka UPC Polska narzuciła swoim klientom kształt produktów i ich wyższą cenę, po czym zobligowała ich do podjęcia działań w celu zablokowania zmian, o które nie wnioskowali" - ocenił Tomasz Chróstny.

Prezes UOKiK podkreślił, że spółka nie powinna w drodze jednostronnych postanowień zmieniać zakresu świadczonych usług lub uruchamiać nowych, a następnie wymagać od konsumentów opłacania wyższego abonamentu za niezamówione produkty lub wycofania się z nowych warunków.