BiznesINFO.pl Polska i Świat T-Mobile alarmuje klientów. Oszuści tylko czekają na ich nieuwagę
Biznesinfo.pl

T-Mobile alarmuje klientów. Oszuści tylko czekają na ich nieuwagę

22 marca 2022
Autor tekstu: Kasper Starużyk

T-Mobile właśnie donosi o szeroko zakrojonej akcji oszustów, która ma na celu wyłudzenie danych od klientów popularnego operatora. Stosując atak phishingowy przestępcy przekonują, że za udział w ankiecie, w której klienci T-Mobile podadzą dane, mogą wygrać smartfona. Co więcej, presję na użytkowników sieci z różowym "T" w logo wywiera także stoper, który odmierza im czas na wykonanie akcji.

T-Mobile prosi o czujność

Pojawiła się kolejna seria ataku phishingowego, w którym oszuści podszywają się pod T‑Mobile. Komunikat zachęca do udziału w ankiecie, a w zamian oferuje możliwość wygrania najnowszych smartfonów. Ankieta dotyczy wybranych osób, a licznik upływającego czasu jest zachętą do szybkiego podejmowania decyzji - czytamy w komunikacie operatora.

Na oficjalnej stronie, na której znaleźć możemy komunikat, podano także informację, że dział bezpieczeństwa firmy pracuje już nad zablokowaniem szkodliwych domen, z których operują oszuści. Klientów zaś T-Mobile prosi o podwyższoną czujność do czasu zakończenia akcji.

Przypomnijmy, że ataki pshisingowe polegają zwykle na wykradaniu wrażliwych danych od klientów instytucji, które cieszą się zaufaniem. Oszuści w ramach ataków podszywają się pod takie insytutcje i za pomocą fałszywych powiadomień oraz stron internetowych, które do złudzenia przypominają te prawdziwe, zachęcają nieświadomych często niczego klientów do podzielenia się najczęściej loginem i hasłem do usługi internetowej. Samo słowo "phishing", jak podaje Business Insider Polska, pochodzi z języka angielskiego i jest zbitką słów "fishing" (pol. łowienie ryb) oraz "password" (pol. hasło).

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie